Aincrad Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Hei! Lurte på om noen har noe informasjon om når asus g46 kommer til Norge? siden den har tydeligvis kommet ut i andre land! Eller evt når neste generasjon av de nå værende ROG laptopene kommer ut? Mvh Tom Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) Kan ikke finne G46/56/76 lagt ut for salg noe sted, jeg. Mener at det er usannsynlig at Asus lanserer en ny generasjon G-serie laptoper før Intel's Haswell-prosessorer har kommet på markedet. I så fall blir de jo nødt til å lansere enda en ny generasjon så fort Haswell er ute ... Endret 20. mars 2013 av thomit Lenke til kommentar
Aincrad Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 Kan ikke finne G46/56/76 lagt ut for salg noe sted, jeg. Mener at det er usannsynlig at Asus lanserer en ny generasjon G-serie laptoper før Intel's Haswell-prosessorer har kommet på markedet. I så fall blir de jo nødt til å lansere enda en ny generasjon så fort Haswell er ute ... beklager for kanskje noe uklart beskrivelse, jeg har sett flere unboxing videos på youtube, hvor folk har fått tak i g46 ihvertfall, mens 56/76 har jeg ikke funnet noe. Mvh Tom Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) Ah ... i så fall er G46 en laptop med Ivy Bridge prosessor, og følger vel ikke generasjonsmessig samme løype som 15 og 17-tommerne i G-serien. Men jeg vet ikke hvorfor den ikke er å få hos norske forhandlere - det må du nesten spørre dem om. De mener kanskje at det ikke er noe særlig marked for en 14-tommer for spilling? Selv mener jeg at det nok finnes en del som ville ha sett på en Asus 14-tommer med f.eks. GT 650M eller GTX 660M som midt i blinken ... Endret 20. mars 2013 av thomit Lenke til kommentar
sunnySR Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 http://www.dustinhome.no/product/5010666604/asus-g46vw-ci7-2-4-8gb-500-gtx660m-14-w8/#intcmp=searchProvider_dacsa Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Se der ja. Og betraktelig billigere enn Alienware's 14-tommer også. Litt lav skjermoppløsning, kanskje? Lenke til kommentar
Aincrad Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 wow! der var den ja! men skuffende at den bare hadde 720p, var snakk om at den med i7 skulle ha 1080p Lenke til kommentar
Aincrad Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 Hva tror dere? er det verdt å kjøpe den 14", eller bør jeg heller bare gå for 15"? Tenkte hoved grunnen for 14" var at den er godt over 1kg lettere, og 1 500 kr billigere en 15". det eneste jeg ikke likte med 14" var skjermoppløsningen Mvh Tom Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) Hvis vekta og størrelsen betyr mye, så hvorfor ikke. Skjermoppløsningen passer jo faktisk skjermkortet bedre ... Hvis ytelse for pengene teller mer, så får du jo betraktelig bedre kjøp hos Multicom med deres W350-modell. Det er 15 tommer. Endret 20. mars 2013 av thomit Lenke til kommentar
sunnySR Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) Hva tror dere? er det verdt å kjøpe den 14", eller bør jeg heller bare gå for 15"? Tenkte hoved grunnen for 14" var at den er godt over 1kg lettere, og 1 500 kr billigere en 15". det eneste jeg ikke likte med 14" var skjermoppløsningen Mvh Tom Kommer helt ann på om du har tenkt til reise mye rundt med pc-en, Om du skulle vurdere og kjøpre 15" kan denne være verdt å ta en titt på http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Det som går ann er å ringe dustinhome og høre om de får inn 1080p versjonen av G46. G46 har ganske nylig kommet inn på dustinhome, så kanskje de får inn 1080p versjonen snart. Endret 20. mars 2013 av sunnySR Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Kommer helt ann på om du har tenkt til reise mye rundt med pc-en, Om du skulle vurdere og kjøpre 15" kan denne være verdt å ta en titt på http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Det som går ann er å ringe dustinhome og høre om de får inn 1080p versjonen av G46. G46 har ganske nylig kommet inn på dustinhome, så kanskje de får inn 1080p versjonen snart. Det finnes ikke et 14"-panel med 1080p oppløsning, 1600x900 er grensa... Det hjelper heller ikke at det 1600x900-panelet har rimelig elendig bildekvalitet, selv for TN-panel å være. Lenke til kommentar
Aincrad Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 Kommer helt ann på om du har tenkt til reise mye rundt med pc-en, Om du skulle vurdere og kjøpre 15" kan denne være verdt å ta en titt på http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Det som går ann er å ringe dustinhome og høre om de får inn 1080p versjonen av G46. G46 har ganske nylig kommet inn på dustinhome, så kanskje de får inn 1080p versjonen snart. Den virka veldig kurant! men må lese gjennom noen reviews først Det jeg likte med Asus er kjøleløsningen! Er ikke en så stor fan av varme og støy. Er også litt skeptisk til SLI, vil ikke man få micro stutting eller hva det het? og hvor stor forskjell er det på GT650 og 660? Er det verdt å vente til neste generasjon av grafikk/prosessor? i og med at jeg ikke trenger den før til sommer Mvh Tom Lenke til kommentar
sunnySR Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Det finnes ikke et 14"-panel med 1080p oppløsning, 1600x900 er grensa... Det hjelper heller ikke at det 1600x900-panelet har rimelig elendig bildekvalitet, selv for TN-panel å være. Du har helt rett, så feil. Skjønner ikke hvorfor TN-panelene må være så dårlig på skjermer med 1600x900 og nedover. Har selv en samsung 700Z3C 14" eren og TN-panelet er elendig. kontrast og fargenivå er latterlig dårlig. Eneste gode TN-panel jeg har vært borti var på en multicom pc jeg hadde før, det var dog 1080p. Du har Alienware 14", har du ikke? hvordan er TN-panelet på den? Lenke til kommentar
sunnySR Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) Den virka veldig kurant! men må lese gjennom noen reviews først Det jeg likte med Asus er kjøleløsningen! Er ikke en så stor fan av varme og støy. Er også litt skeptisk til SLI, vil ikke man få micro stutting eller hva det het? og hvor stor forskjell er det på GT650 og 660? Er det verdt å vente til neste generasjon av grafikk/prosessor? i og med at jeg ikke trenger den før til sommer Mvh Tom Vet ikke helt om jeg er rette personen til å svare på disse spørsmålene, men det er kalrt at GT650m SLI er kraftigere en GTX660m. GT650m SLI er ca på lik linje med GTX670mx. (http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-650M-SLI.84953.0.html) Men om du ikke bryr deg så mye om oppløsningen ville jeg kjøpt G46. Er jo helt ok oppløsning og regner med at med den oppløsningen kan du spille de aller fleste spill på High om jeg ikke tar helt feil. Endret 21. mars 2013 av sunnySR Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Jeg har en M14x R2 med 1600x900 skjermoppløsning, og kontraster, ghosting, og fargegjengivning er rimelig skit, det er helt akseptabelt å se film og arbeide på, men ikke noe photoshop- eller webdesign-panel. Det er helt klart ikke en fordel for spill å ha 1600x900 ettersom GT 650M (og andre varianter basert på GK107 som 660M) er et rimelig puslete skjermkort (at alienware kaller dette for en gaming-laptop er bekymringsfullt.) SLI unngår man så lenge det ikke er de kraftigste kortene tilgjengelig, særlig på laptoper som har enda flere driverproblemer enn de stasjonære alternativene. Lenke til kommentar
Aincrad Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) Jaja, får vente å se om asus faktisk kommer med en 1080p version. kommer til å vente til sommeren uansett. Ville bare begynne så knapt å lete Asus er ihvertfall første valget atm. Tusen takk for alle kommentarer Mvh Tom Endret 21. mars 2013 av Aincrad Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Kommer 14" med noe kvassere enn GeForce GTX 660M etterhvert? Liker G-serien til Asus veldig godt, for meg klarer de å kombinere vekt / ytelse langt bedre enn Dell / Alienware og sammenlignet med Samsung og MSI sin gaming serie så ser det jo faktisk ikke så ille ut og har skjønt det at mattmateriale er langt bedre enn glossy. Tenkte å kanskje ha en litt portabel spillmaskin i arsenalet, men sammenlignet med min MacBook Pro 15" Retina så veier jo denne faktisk mer, gir knapt noe bedre ytelse, har dårligere skjerm og ikke minst skjermoppløsning... Regner med og håper at de kommer med 1080P og GTX 675 MX eller noe liggende? Lenke til kommentar
Aincrad Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Kommer 14" med noe kvassere enn GeForce GTX 660M etterhvert? Liker G-serien til Asus veldig godt, for meg klarer de å kombinere vekt / ytelse langt bedre enn Dell / Alienware og sammenlignet med Samsung og MSI sin gaming serie så ser det jo faktisk ikke så ille ut og har skjønt det at mattmateriale er langt bedre enn glossy. Tenkte å kanskje ha en litt portabel spillmaskin i arsenalet, men sammenlignet med min MacBook Pro 15" Retina så veier jo denne faktisk mer, gir knapt noe bedre ytelse, har dårligere skjerm og ikke minst skjermoppløsning... Regner med og håper at de kommer med 1080P og GTX 675 MX eller noe liggende? tviler egentlig at det kommer en med gtx 675mx :/ siden viss ikke engang 15" får den, hvorfor i all verden skal 14" få den? Det eneste vi kan håpe på er 1080p. Mvh Tom Endret 1. april 2013 av Aincrad Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Tror ikke det finnes et 14" panel med oppløsning høyere enn 1600x900, og det panelet på 1600x900 som produseres i dag er i min subjektive mening noe av det verste jeg har sett siden 2007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå