Volante Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Jeg har som sagt en AMD Duron 800MHz prosessor, som jeg forgjeves har prøvd å overklokke. Men maskinen er ustabil på alle hastigheter over 800. Videre har jeg Abit KT7A Socket A hovedkort, Ekl CPU vifte Socket A, og kabinett med 235W. Prosessoren er tegnet opp, men får som sagt ikke noe hastighet... Hva skal jeg sette Volten på i Bios? Håper noen kan hjelpe meg ... MVH Marius Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 kan jo hende psu er for liten... men jeg kjører amd athlon xp på 235 jeg og og den er ganske overklokka... Lenke til kommentar
Deviate Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 har du låst opp multiplieren på Duronen? :smile: Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Sansynligvis for lite spenning. Men psu er litt i minste laget. Så sant du klarer å holde cpu kjølig, maks 55 C load, kan du sette Vcore til 1,85(som er maks). Men gå i små skritt oppover fra der du er nå og følg med temperaturen. Lykke til !!! Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Drev på slik og prøvde og overklokke jeg også med en 235 watts strømforsyning , jeg tegna med blyant og gjorde alt riktig med CPU ville ikke overklokke :sad: Jeg prøvd dette mange ganger og til slutt røyk strømforsyninga :sad: Måtte bare kjøpe en ny på 350 watt , og slengte på en XP 1500+ i samme slengen :smile: Så nå gidder jeg ikke prøve engang , da det er enda mere styr for og overklokke disse CPUene . Men men poenget med dette innlegget er att du har anntagelivis for liten strømforsyning og risikerer bare og ødelegge strømforsyningen vis du prøver og overklokke CPU med den strømforsyningen :sad: Så kjøp ny strømforsyning eller la vær og overklokk. Det er mitt råd og mine erfaringer til deg :smile: [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-14 10:06 ] Lenke til kommentar
Volante Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Takker og bukker for alle gode råd og tips, er som sagt ikke helt dreven med overklokking. (Men Mp er låst opp :wink: ) Skal bruke helgen til skru... Lykke til alle sammen Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 en kompis av meg har samme hk som InZomnia, så jeg har et spørsmål til InZomnia: hvordan får du den til å boote fra floppy? av en eller anna grunn er det ikke bare å sette disketten i som det er på min maskin (ja, first boot device ftår på floppy i BIOS'n) Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 sjekk floppy,floppykabel og det i bios der du velger å snu pinne 1 og 2 kabelen. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Hvilken signatur hadde du før da? Send gjerne en mail visst den var FOR sterk.. [email protected] [ Denne Melding var redigert av: SpACEmaN på 2002-02-15 17:00 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå