Kines Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Det har seg slik at språk eksamen falt på samme dato som matte eksamenen min. Så jeg meldte meg opp til Tysk nivå 2.. Jeg kan se for meg at det kan bli en vanskelighet å forberede til det nå. Jeg hadde planlagt å gå BI - økad.. tror dere jeg kommer inn med et hengefag? Håper på svar! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Karaktersnittet ditt avgjør om du kommer inn. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Trodde det var lommeboka som avgjorde på BI. 5 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 I første omgang, ja, men selv om man har pengene må man vel ha et visst karaktersnitt, ved mindre de har flere skoleplasser enn søkere. Men det er mulig at jeg tar feil. Jeg skal innrømme at jeg ikke har undersøkt hva opptaksgrensene til BI er. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Finner ingen poenggrenser på samordnaopptak eller på BI sine nettsider. Tipper det er åpent så lenge du har generell studiekompetanse og penger på bok. 3 Lenke til kommentar
Smas90 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Så lenge du har studiekompetanse kan du søke ja, men de med høyest snitt kommer selvsagt inn først. Det er samme pris for alle og begrenset med plasser. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Finner ingen poenggrenser på samordnaopptak eller på BI sine nettsider. Tipper det er åpent så lenge du har generell studiekompetanse og penger på bok. Skal du gå sivøk (5-årig løp) er det et relativt høyt snitt for å komme inn, også på BI bergen har snittet økt. Det sier seg selv at karaktersnitt avgjør om man kommer inn. Lånekassen dekker skolepengene (med samme fordeling lån/stipend som normalt), "alle" har derfor muligheten. Det er ganske flåsete å komme med kommentarer om at det kun er lommeboka som teller. Spesielt fra en forumveileder. Studentene må jobbe like hardt på BI som på andre skoler. Selv om man betaler skolepenger betyr ikke det at det har noe å si på karakterene du får som noen liker å hevde. Alle betaler de samme skolepengene, allikevel er det mange som stryker, mange som gjør det middels, mange som gjør det bra. Snittet på de fleste fag ligger på C. 3 Lenke til kommentar
Ned Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Hei Kines! Du må nok ha GENS for å være berettiget til opptak ved Handelshøyskolen BI. Om du mangler et fag for å få vitnemål må du nok dessverre vente 1 år. N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå