Gå til innhold

Beredskapsmeldingen, nasjonal politioperativ sentral etc.

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Nettbrett i alle politibiler, bedre varslingssystemer, felles nødnummer og mer politi er regjeringens svar på den knusende 22. juli-kritikken. Men den store IKT-satsingen uteblir.

Nå legger regjeringen frem hvordan de har tenkt å styrke Norges terrorberedskap. Regjeringen svarer med å bevilge 109 millioner kroner ekstra til beredskap i statsbudsjettet for 2014.

Pengene skal blant annet gå til en nasjonal politioperativ sentral i tilknytning til Oslo politidistrikt, bedre varslingssystemer, mer politifolk, felles nødnummer og nettbrett i politibiler.

Kilde: Regjeringen varsler 109 millioner kroner ekstra til beredskap

Relaterte tråder:

Den nye forsvarsgren - antiterrorforsvaret og forsvaret mot interne fiender

Det totalt overvåkede samfunnet? Terror og demokrati.

Ulovlig overvåking av venstresiden av PST?

1. Er dette et skritt i riktig retning, eller er det slik at veien til helvete brolegges med gode fortsetter?
  2. Vil en mulig borgerlig regjering gjøre dette bedre?
  3. Eller vil svekkede budsjetter som følge av generell skattelette forverre situasjonen?
  4. Stanghelle spurte under pressekonferansen om markeringsbehov og åpen maktkamp. Er det en relevant problemstilling?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare slik at veien til helvete brolegges med gode fortsetter, men de som har de "gode forsettene" de er løgnere og svindlere alle sammen.

For den "trusselen" de sier de vil "beskytte oss mot" er en trussel som ikke eksisterer. De "terroristene" sier de vil beskytte er dem selv.

De eneste terroristene i vestlige land i dag er regjeringer og myndigheter som driver med falsk flaggaksjoner på flere nivåer for å få en unnskyldning til åvervåke oss og ta fra oss vår frihet og våre rettigheter.

Regjeringen vil " stanse privatpersoners tilgang til bombekjemikalier" Dvs at kenstgjødsel vil bli forbud. Dette åpner også for at alle slags brennbare væsker kan bli forbudt, inkl bensin. I neste omgang kan fyrstikker,lightere ol forbys.

Og om dette "

Fremme en lovproposisjon som styrker den rettslige adgang til å straffeforfølge forberedelser til terrorrelaterte handlinger" blir innført, så er tankepolitiet et faktum,

og politiet har blankofullmakt til å forfølge hvem de vil, for det er jo umulig å bevise at du ikke planlegger å utføre en terrorhandling om du blir beskyldt for det.

For det er mange dagligdagse ting som med litt ond vilje kan oppfattes som forberedelser til en terrorhandling.

Og ond vilje er den eneste form for vilje som politikere og myndigheter i dette landet har.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/PST-skal-fa-hente-mer-informasjon-om-nordmenn-7152899.html#.UUoB5hdNXK0

Dette forutsetter at det nye rettsprinsippet om at alle er skyldig til det motsatte blir bevist, blir innført helt og fullt på alle områder.

For hvem kan bevise at vi ikke tenkte på å begå en terrorhandling om politiet beskylder oss for det ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og om dette "

Fremme en lovproposisjon som styrker den rettslige adgang til å straffeforfølge forberedelser til terrorrelaterte handlinger" blir innført, så er tankepolitiet et faktum, ...

Det lar vel ikke du deg skremme av? Du ser jo ut til å samle alle dine bevisste og ubevisste (drømmer) tanker i en hatt og drysse dem tilfeldig utover forumet. Denne gangen valgte du ikke personangrep og komme med ditt sedvanlige oppgulp om at jeg er sosialist og løgner.

Dette forutsetter at det nye rettsprinsippet om at alle er skyldig til det motsatte blir bevist, blir innført helt og fullt på alle områder.

Omvendt bevisbyrde var vel det FrP('s Anundsen) brukte i Stortingshøringen mot Giske, selv om det ikke var en rettssal den høringen foregikk i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Diskuteres nå på aktuelt der Erna Solberg roser "iPad'er". Reklamerer hun for Apple?

Og hun korrigerte seg selv med nettbrett. Hun er mer positiv til dem enn FrPs Per Sandberg.

Torp snakker også om kun en type nettbrett, "iPad'er"

:hmm:

Skattelette partilederen Siv Jensen mener at den største svikten er på det finansielle.

Lenke til kommentar

Det lar vel ikke du deg skremme av? Du ser jo ut til å samle alle dine bevisste og ubevisste (drømmer) tanker i en hatt og drysse dem tilfeldig utover forumet. Denne gangen valgte du ikke personangrep og komme med ditt sedvanlige oppgulp om at jeg er sosialist og løgner.

Alle sosialister er løgnere. Dette er et faktum.

Og det er derfor ikke nødvendig å kalle deg spesielt for en løgner. Det er også noe som heter å la tvilen komme tiltalte tilgode.

Sosialister må være løgnere for i det hele tatt å være sosialister,for soslialismen er bygget på et nettverk av løgner og kan kun holdes oppe ved hjelp av stadig nye løgner.

At ap er et sosialistisk parti er også et faktum, og følgelig er det en ny løgn å prøve å nekte for dette.

Fornuftige folk med litt rettferdighetssans forlater imidlertid sosialismen så snart de får vite hva denne onde ideologien egentlig handler om, det er imidlertid noen som aldri forstår dette, men blir så innvolvert at de ikke merker ondskapen fordi de selv er en så integrert del av den.

Du har rett, jeg lar meg ikke skremme av dette, men det gjør meg rasende, for jeg vet hvilken ondskap som ligger bak disse forslagene.

Og hvordan kan du kalle dette for "mine drømmer" når jeg har dokumentert at dette faktisk skjer ?

Omvendt bevisbyrde var vel det FrP('s Anundsen) brukte i Stortingshøringen mot Giske, selv om det ikke var en rettssal den høringen foregikk i.

Omvendt bevisbyrde er det nye rettsprinsippet som Giske selv som ap politiker er med på å innføre for folket, og da er det bare naturlig og vel fortjent at han selv og andre ap politikere blir utsatt for dette.

Mao Giske er korrupt inntil han selv klarer å bevise det motsatte .

Lenke til kommentar

Kan du bevise at du ikke har drept en uteligger?

Kan du bevise at du ikke er en heks?

Kan du bevise at du ikke er (moralsk) korrupt?

Nei.

Men det er akkurat det som er mitt poeng.

For når regjeringen innfører et nytt rettsprinsipp i den hensikt å behandle alle i folket som kriminelle og terrorister inntil de selv kan bevise det motsatte, så er det rettferdig og fullt fortjent om vi bruker det samme prinsippet mot politikerne.

Altså er de skyldig inntil de selv kan bevise det motsatte.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan gjør de det?

Ved å begrense din frihet til å planlegge terrorhandlinger sammen med andre mennesker dersom du faktisk er en ekstremist?

Tenk på alle de stakkars muslimske ekstremistene i profetens ummah som får sine rettigheter til å planlegge terrorisme innskrenket?!

Ja der har du og profetens ummah sannelig en felles sak!

Du burde kontakte dem og "aksjonere" utenfor stortinget hvor du og andre ekstremister krever deres rett til å planlegge (og utføre) terrorisme -- uten overvåkning av dere etter at politiet har fattet mistanke.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Fornuftige folk med litt rettferdighetssans forlater imidlertid sosialismen så snart de får vite hva denne onde ideologien egentlig handler om, det er imidlertid noen som aldri forstår dette, men blir så innvolvert at de ikke merker ondskapen fordi de selv er en så integrert del av den.

Omvendte sosialister er sosialismens største fiender da de gjerne blir forbannet bitre pga at de har viet store deler av livet sitt til en løgn. Finnes eksempler på at enkelte av dem har blitt så farlige at apparatet har sett seg nødt til å fjerne dem.

Endret av Visiting Dignitary
Lenke til kommentar

Hvordan gjør de det?

Ved å begrense din frihet til å planlegge terrorhandlinger sammen med andre mennesker dersom du faktisk er en ekstremist?

Tenk på alle de stakkars muslimske ekstremistene i profetens ummah som får sine rettigheter til å planlegge terrorisme innskrenket?!

Ja der har du og profetens ummah sannelig en felles sak!

Du burde kontakte dem og "aksjonere" utenfor stortinget hvor du og andre ekstremister krever deres rett til å planlegge (og utføre) terrorisme -- uten overvåkning av dere etter at politiet har fattet mistanke.

Hvem er farligst.. profetens ummah eller de som slapp profetens ummah inn i landet på tross av folkets vilje?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Finnes eksempler på at enkelte av dem har blitt så farlige at apparatet har sett seg nødt til å fjerne dem.

Snakker du om Norge?

Tidligere AKP ml'ere / RV'ere har gode stillinger her i landet. Eksempler:

1. Professor Sigurd Allern.
  2. Fotballprofessor og landslagtrener Egil Olsen.
  3. Wennerød i det "kapitalistisk" inspirerte bladet Dine Penger.

Det var de tre mest markante jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar

Hvem er farligst.. profetens ummah eller de som slapp profetens ummah inn i landet på tross av folkets vilje?

Hvem er farligst?

Nei, vet du hva -- kan ikke du fortelle det til meg?

Menneskene som følger internasjonale avtaler, eller menneskene som truer med å drepe andre mennesker dersom de ikke slutter å krige?

Hvor skal man sende mennesker som er født og oppvokst i Norge, for øvrig -- slik som ArfanBhatti?

Til nord-Norge?

Eller åpner du for å sende nordmenn født og oppvokst i Norge ut av landet om de er kriminelle?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Syntes du tar opp en interessant problemstilling, Kgun, bare synd at nok en tråd blir derailet av konspirasjonspisspreik.

Det du tror er "konspirasjonsteorier" er ikke det, det er i høyeste grad virkelighet.

Da vi i fjor for første gang leste om disse nye nyutviklede små helikopter-dronene med spionkamera, så skrev jeg at disse vill bli brukt mot folket.

Da ble jeg som vanlig forsøkt latterliggjort og møtt med det samme gnålet om "konspirasjonsteorier" osv.

Men nå begynner "konspirasjonsteoriene" å bli virkelighet også i Norge.

http://www.aftenpost...ml#.UUrjTxdNXK0

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Da vi i fjor for første gang leste om disse nye nyutviklede små helikopter-dronene med spionkamera, så skrev jeg at disse vill bli brukt mot folket.

Bevis for bevisst bruk mot folket?

Hvem er folket? Er terrorister folk?

Lenke til kommentar

Det du tror er "konspirasjonsteorier" er ikke det, det er i høyeste grad virkelighet.

Jada. Bortsett fra at absolutt ingenting av det du har sagt stemmer, så har du helt sikkert rett nå.

Da ble jeg som vanlig forsøkt latterliggjort og møtt med det samme gnålet om "konspirasjonsteorier" osv.

Men nå begynner "konspirasjonsteoriene" å bli virkelighet også i Norge.

http://www.aftenpost...ml#.UUrjTxdNXK0

Jeg lurer faktisk av og til på om du tror på det du selv skriver, eller om du bare har det veldig moro. Du evner ikke å forstå at et fjernstyrt helikopter er like mye et verktøy som det en hammer er. Men hammere blir vel også brukt i mot folket i følge din logikk.

Lenke til kommentar

Bortsett fra at absolutt ingenting av det du har sagt stemmer, så har du helt sikkert rett nå.

Jeg lurer faktisk av og til på om du tror på det du selv skriver, eller om du bare har det veldig moro. Du evner ikke å forstå at et fjernstyrt helikopter er like mye et verktøy som det en hammer er. Men hammere blir vel også brukt i mot folket i følge din logikk.

Jeg lurer egentlig på hvorfor du og div. andre her inne tviholder på at alt jeg sier er konspirasjonsteorier" Selv om dere får beviser på det motsatte ?

En hammer blir brukt til å slå i og løsne spiker, det kan nok være snakk om terrorisme mot spikrene, men neppe mot folket.

Disse dronene er imidlertid et verktøy for å spionere, og vil bli brukt til å overvåke folket.

I USA har droner blitt brukt til å overvåke folket i flere år allerede, og de bruker også små droner av denne typen for å overvåke folket.

De bruker også mindre droner enn dette.

De har også utviklet droner som er formet som inskter, helt ned til størrelsen av en mygg.

article-2161647-13B02240000005DC-949_634x431.jpg

bae_spider_3.jpg

Lenke til kommentar

Hvem er farligst?

Nei, vet du hva -- kan ikke du fortelle det til meg?

Menneskene som følger internasjonale avtaler, eller menneskene som truer med å drepe andre mennesker dersom de ikke slutter å krige?

Hvor skal man sende mennesker som er født og oppvokst i Norge, for øvrig -- slik som ArfanBhatti?

Til nord-Norge?

Eller åpner du for å sende nordmenn født og oppvokst i Norge ut av landet om de er kriminelle?

Hehe. Hva slags planet er det du befinner deg på?

Disse som hyller internasjonale avtaler er planetens største mordere og de truer jo med drap i snart hvert eneste åndedrag så det ser ikke ut til at du har masse å fare med gitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...