Gå til innhold

SPRENGT Chieftec PSU. Ny Transformator?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få tak i en ny transformator til en spengt Chieftec PSU?

Har hørt en del historier om folk som har satt spenningen fra 230 Volt til 116 Volt eller hva det er som er alternativet på bryteren på baksiden, og at de har løst hele greia ved å sette på en ny transformator.

Noen erfaringer eller meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt en del historier om folk som har satt spenningen fra 230 Volt til 116 Volt eller hva det er som er alternativet på bryteren på baksiden, og at de har løst hele greia ved å sette på en ny transformator.

Jeg tror du vil få mye flere svar om du poster identiske innlegg sånn cirka annenhver time.

Lenke til kommentar

For det første, det går ikke klart fram av meldingen hva som er galt. Har du satt spenningsvelgeren til 116v?

For det andre, det er sannsynligvis ikke transformator i PSU'en, det brukes et annet triks for å justere spenningen.

Det blir vanskelig å mene noe om en strømforsyning uten skjema og mulighet til å måle noe. Hvis du kan se at noe er "sprengt", så kan du prøve å bytte de ut.

Lykke til ;-)

Lenke til kommentar
det er sannsynligvis ikke transformator i PSU'en, det brukes et annet triks for å justere spenningen.

Forsiktig med slike synsinger når du ikke har peil. :wink:

Det er nok trafo, selv om det er noe forskjell på trafo i et lineært powersupply og switchmode. En annen ting er at det er ikke sikkert det er trafo som er gåen, men det blir bare gjetning.

Det kan uansett umulig lønne seg å reparere, bare kjøp nytt.

Lenke til kommentar
det er sannsynligvis ikke transformator i PSU'en, det brukes et annet triks for å justere spenningen.

Forsiktig med slike synsinger når du ikke har peil. :wink:

Det er nok trafo, selv om det er noe forskjell på trafo i et lineært powersupply og switchmode. En annen ting er at det er ikke sikkert det er trafo som er gåen, men det blir bare gjetning.

Det kan uansett umulig lønne seg å reparere, bare kjøp nytt.

Det var derfor jeg skrev sannsynligvis ...

Og jeg mener jeg har litt peil :wink:

Uansett, hvis det går an å finne ut hva som er galt, så er det muligheter til å få gratis samples...

Men det er jo mye enklere å kjøpe ny...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...