Gå til innhold

Pris for pent brukt Nikon 24-70mm f/2.8 ED?

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg forvente å få for et MEGET pent brukt Nikon 24-70mm f/2.8 ED (under ett år gammelt)?

Jeg har satt det til 9000 på finn, noe jeg synes virker rimelig.

Fått inn en som ønsker å kjøpe objektivet for 8000, noe jeg synes er i det minste laget.

er prisen så lav for dette objektivet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Bjørn.

Objektivet er et fantastisk arbeidsverktøy og gir deg mulighet til å fange lyset nesten perfekt. Det er uten tvil det klareste og skarpeste jeg har vært borte i.

Grunnen til at jeg selger unna hele fotoriggen er fordi vi har gått til innkjøp av så og si samme konfigurasjon på jobben. Det var stort sett her jeg brukte kameraet og objektivene uansett.

Jeg kjøper meg et Fuji x100s som by-ferie-kamera og håper det skal holde.

Lenke til kommentar

Skjønner! Får håpe at du ikke angrer å selge utstyret ditt.

Helt enig med deg. Et er et fantastis verktøy. Nesten slutta å bruke de andre objektivene mine etter jeg fikk denne, synes de ikke er i nærheten å gi detaljene som dette objektivet gir.

Hmm har du testa nikons 70-200 f2.8?

Lenke til kommentar

Huff, ikke si det Bjørn. Jeg kommer selvsagt til å angre på dette. Men slik det er nå støver det bare ned og jeg tror ikke jeg bytter jobb med det første heller.

'alt annet' av objektiver kommer til kort i forhold til dette. enig med deg der.

Jeg har ikke testet 70-200 objektivet. Men at det går an å få dette på f2.8 er jo sykt kult.

Lenke til kommentar

Har både 24-70en og nyeste 70-200 F2.8 fra Nikon på en D3s, og begge objektiver er knallgode. Når det er sagt, så virker 70-200en noe bedre i bruk for meg. Har ingenting i mot 24-70en, tvert imot er det mitt desidert mest brukte objektiv. Men syns at 70-200en virker som har noe raskere AF, og det sier ikke lite mtp 24-70ens hastighet, og dessuten så liker jeg rekkevidden 70-200en gir, for ikke å snakke om muligheten for å isolere motiver.

OT:

8500 + \ - 500 kr er en vanlig bruktpris på 24-70en ja.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

70-200 2.8 må bare være perfekte potrett objektivet. Vil være perfekt til potreter med vinduslys og utendørs potrett skyting. Som jeg har hørt skal det være omtrent den samme optiske kvaliteten som resten av proff serien til nikon.

Har en sigma 70-200 f2.8. Men er litt skuffa over den. Måtte inn å kalibrere fokusen på den. Og den ble noen lunde greit. Bilde kvaliteten er jo grei. Men ikke helt den kvaliteten om jeg vil ha. Vis du skjønner hva jeg mener? Men får jo skylde på at det er noen år side Jeg kjøpte den. Og på den tiden har man utviklet seg enda mer og ser mere på detaljer.... Ja ja dyrt å væra kar. Nettopp skaffet meg elinchrom blits anlegg til hjemme bruk. Del venner som har mast om at jeg kan ta bilder av dem. Like greit å ta det hjemme når dem er på besøk..

Lenke til kommentar

Har både 24-70en og nyeste 70-200 F2.8 fra Nikon på en D3s, og begge objektiver er knallgode. Når det er sagt, så virker 70-200en noe bedre i bruk for meg. Har ingenting i mot 24-70en, tvert imot er det mitt desidert mest brukte objektiv. Men syns at 70-200en virker som har noe raskere AF, og det sier ikke lite mtp 24-70ens hastighet, og dessuten så liker jeg rekkevidden 70-200en gir, for ikke å snakke om muligheten for å isolere motiver.

OT:

8500 + \ - 500 kr er en vanlig bruktpris på 24-70en ja.

Forstår godt at du bruker 70-200 mer. Med 24-70 må man litt tettere innpå for å isolrert motivet. Men noen mennesker ragerer litt mer på det. Så dem stivner litt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...