Dux ducis Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg har ikke fulgt med på 4-5 år, så jeg henger ganske langt bak. Er det noe spesielt alle som kjøper prosessorer MÅ vite nå? Jeg har skjønt at Intel leder i ytelse, men i kategorien "kostnad-nytte" er jeg ikke sikker. Jeg skjønner at 1155 og 2011 har nådd så langt som de kommer til å gå, for 1150 kommer i løpet av sommeren. For AMD sin del så er det litt annerledes. FM2 virker som den nyeste sokkelen, men i følge en artikkel skal AM3+ videreføres helt inn i 2014. Hvilken AMD-sokkel er mest fremtidsrettet? Jeg er på utkikk etter en billig spill-PC, så da kunne jeg kanskje slått meg til ro med et brukbart AM3+ hovedkort og en rimelig prosessor, en som jeg får god anledning til å bytte ut i 2014? Lenke til kommentar
powersound Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Ville uansett gått for et Z77 HK å en i5 prosessor. Dette kan du ha lengre enn et år! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 LGA2011 kommer til å fortsette godt inn i 2014 ettersom Ivy Bridge-E lanserer om et halvt år. LGA1155 er død for oppgraderinger ja, like greit å kjøpe en i5-3570k med Z77 eller i5-3470 med H77 om du kjøper her. På den positive siden har Intels prosessorer vært ekstremt fremtidssikre, selv i dag holder fire år gamle i7-920 glatt til nye spill. AM3+ vil kanskje støtte Steamroller, men AMD har lovet ca 10% ytelsesøkning per generasjon, som er omtrent det samme som Intels Haswell ser ut til å levere. AMD har også meldt seg totalt ut av ytelseskappløpet og fokuserer nå primært på APUene, Radeon-kortene, og såkalte "embedded solutions." AMD er med andre ord ikke noe å satse på for å oppgradere i fremtiden. 3 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 For AMD sin del så er det litt annerledes. FM2 virker som den nyeste sokkelen, men i følge en artikkel skal AM3+ videreføres helt inn i 2014. Hvilken AMD-sokkel er mest fremtidsrettet? FM2 er en sokkel som er arvtageren til FM1, disse soklene er ikke ment å markedsføres for entusiastmarkedet. Prosessorene der er APUer med ok ytelse, men det er mest fokus på den integrerte grafikken i disse. Om man skal bygge en gaming-platform, så er det i grunnen ikke den optimale veien å gå, heller om man skal ha en HTPC. 3 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 OK. Så det virker som jeg burde bite i det sure eplet og bla opp noen kontanter for et brukbart Z77-hovedkort og helst en i5-3570k, for å være sikret fremover en stund. Jeg spiller ikke verdens mest krevende spill (SC2, WoT, War thunder), men av og til er det gøy å prøve seg litt på de store titlene med avansert grafikk. Veldig kjekt med en oppklarering fra dere. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 OK. Så det virker som jeg burde bite i det sure eplet og bla opp noen kontanter for et brukbart Z77-hovedkort og helst en i5-3570k, for å være sikret fremover en stund. Jeg spiller ikke verdens mest krevende spill (SC2, WoT, War thunder), men av og til er det gøy å prøve seg litt på de store titlene med avansert grafikk. Veldig kjekt med en oppklarering fra dere. Sc2 er VELDIG krevende faktisk. I alle fall om man ikke skal senke på innstillingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå