Mad86 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Uansett må "Unified Virtual Memory" kjøres over PCIe bussen. Dette kan gjøres automatisk i dag av driveren, bare å sette resurser i managed pool. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 I samme brikke? Muligens, men ikke i samme kjerne. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) Venter på det samme selv og ut fra det jeg kan lese her så ser det ut som vi kan vente til 2014 før neste serie kommer. Dersom det skulle en ny skjermkortserie basert på Kepler så vil jeg tro at ytelsesforbedringen ikke er all verden. Sitter i samme båt. Skjønt dette roadmappet viser bare utviklingen i form av brikkedesign. Det kan fint komme enda en revisjon basert på Kepler som blir hetende 7xx serien før Maxwell ser dagens lys. Det skulle forundre meg stort om nVidia ikke har tenkt å refreshe dagens generasjon i alle fall en gang på over ett år. Og Titan kan ikke være stopgap modellen for hele linja... Endret 20. mars 2013 av MrLee Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Vil dette bli GTX 7XX serien? Nei. Den kommer senere i vår, og vil være en "refresh" av Kepler. Unified Virtual Memory Videreføring av AGP Aperture med andre ord. Greit nok, så lenge jeg får lov til å sette verdien til 0MB/Disabled, noe som ikke alltid gikk med AGP Aperture, minsteverdi på 4MB. Nei, UVA er ikke det samme som AGP Aperture. UVA gjør også at CPU kan addressere minne på GPU og motsatt. Uansett må "Unified Virtual Memory" kjøres over PCIe bussen. Dette kan gjøres automatisk i dag av driveren, bare å sette resurser i managed pool. Tja, du trenger alikevel noe støtte i hardware, men i praksis så kan driveren gjøre dette automatisk i form av "page faults". Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 AMD sin versjon av denne teknologien kommer vel først i Playstation 4 og xbox vil jeg tippe. Der deles hvertfall et felles minne. Lurer på om det vil komme GDDR5 RAM-brikker til CPUen nå da. Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Gjør ikke for.eks en a10-5800 akkuratt det? Det er derfor man ser fps forskjeller på langt over 50% med 2400Mhz vs 1333MHz ram. Er det ikke? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 AMD sin versjon av denne teknologien kommer vel først i Playstation 4 og xbox vil jeg tippe. Der deles hvertfall et felles minne. Det vet vi ikke noe om. GPU og CPU har lenge "delt" minne, dette må ikke blandes med det vi snakker om her. "Unified Virtual Memory" vil si at CPU-tråder kan skrive data inn i GPU'en sitt minne og motsatt uten at programmereren trenger å tenke på det, om dette vil bli støttet i PS4 vet vi ikke enda, det er ikke støttet på noe AMD hardware per dags dato. Lurer på om det vil komme GDDR5 RAM-brikker til CPUen nå da. Det kan nok hende at det gjør for å holde kostnadene nede, dette er dog ikke en optimal løsning, da GDDR-minne har mye høyere latens en DDR minne. Latens er ikke så viktig for en GPU, men veldig viktig for en CPU. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 AMD sin versjon av denne teknologien kommer vel først i Playstation 4 og xbox vil jeg tippe. Der deles hvertfall et felles minne. Lurer på om det vil komme GDDR5 RAM-brikker til CPUen nå da. De annonserte støtte for dette i GCN tilbake i 2011: http://www.anandtech.com/show/4455/amds-graphics-core-next-preview-amd-architects-for-compute/6 Men det er først med APUene i år at det vil bli implementert: http://www.anandtech.com/show/5493/amd-outlines-hsa-roadmap-unified-memory-for-cpugpu-in-2013-hsa-gpus-in-2014 Gjør ikke for.eks en a10-5800 akkuratt det? Det er derfor man ser fps forskjeller på langt over 50% med 2400Mhz vs 1333MHz ram. Er det ikke? Forbruket skaleres kanskje dynamisk mellom CPU og GPU i Trinity, men ifølge Anandtech kan ikke CPUen direkte påvirke eller få tilgang til dataene som GPUen behandler, og motsatt. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 De annonserte støtte for dette i GCN tilbake i 2011: http://www.anandtech...s-for-compute/6 Men det er først med APUene i år at det vil bli implementert: http://www.anandtech...sa-gpus-in-2014 Jeg kan jo gjenta meg selv... "det er ikke støttet på noe AMD hardware per dags dato." Så gjenstår det å se om/når det blir implementert. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Mye snakk om overgang til GDDR for CPU/APU, minnehirarki endringer for GPU. Men jeg ønsker meg fortsatt DDR3 PCIe lagringskort til mainstreampris :/. 2 Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Det blir morsomt om datamaskinenes 3d-regnekraft gjør gigantiske hopp i ytelse rett etter ps4 og xbox 3 kommer ut, da blir generasjonene fort gamle 4k-gaming blir hot! Lenke til kommentar
xRun Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Glem 4K, hvis de store hoppene kommer blir det 8K eller 16K elns, med hele rommet som virtuelt spillmiljø. Da blir konsollene fort gamle da. XD Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Diminishing returns. Overgangen fra SD til HD var større enn fra HD til FullHD. Overgangen fra FullHD til 4K blir mindre osv. 2 Lenke til kommentar
userman Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Men vil overgangen fra full-hd gå direkte til 4K da? Jeg gleder meg til 2560*1660 gaming jeg... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Det er snakk om filmformater og tver. Spilling kan du velge å gjøre i et vidt spenn av ulike oppløsninger og skjermkonfigurasjoner, deriblant 2560x1600. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå