Gå til innhold

Gode bilspill og FPS til ny PC (Ønsker forslag)

Anbefalte innlegg

Har endelig fått minn sterkt etterlengtede hjemmePC. Er ikke den mest ekstreme maskina, men en p4-2.66GHz, 512MB RAM og Radeon 9800 sparker det livsskitten ut av min gamle Celeron maskin (450MHz og Voodo 2...)

Trenger noen gode forslag til gøyale bilspill og FPS som jeg kan prøve på maskinen. Gjerne en link til produsenten også (laste ned demo, og kjøpe hvis bra).

Spesielt bilspillet bør være av arkade-typen så både jeg og minstemann (snart 4) kan ha det gøy. (Altså ikke en bilsimulator),

Hvis noen vet om et spill der en kan styre gravemaskiner eller traktorer/skurtreskere så hadde det vært kjempegøy. (Svigerfar er bonde, og minstemann er helfrelst på traktorer/treskere).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker veldig godt følgende bilspill:

Colin McRae rally 2.0 (dvs ikke det nyeste)

Arkademessig er Need for speed Hot P 2 bra. Har prøvd demo av Midnight Club II od det var artig.

FPS som jeg liker: Soldiers of fortune 2, Delta Force: Black Hawk Down, Return to Castle Wolfenstein. Det er jo ikke så lenge til Halo og Half-Life 2 kommer.

Lenke til kommentar

Skal du ha maks realisme, gå for Live for speed. Den er ett av de mest realistiske spillene jeg har spilt.

Når det gjelder rally, vil jeg foreslå Rally championship extreme eller gamle Mobil 1 british rally championship. Sistnevnte er meget tricky, og har virkelig skade. en krasj, og du er ute

Skal du ha arcade, og fake kjøring, gå for colin mcrae serien, og need for speed HP2. Veldig lite realisme, (herp bilen som du vil), og middels kjørefølelse. Dessuten har Colin Mcrae 3 en helt elendig rattstyring. Dropp rattet på dette spillet.

Live for speed or british rally championship er mine all-time favoritter

|Hit

Lenke til kommentar

Helt klart en jobb for "Live for Speed"!

Dette er et *glimrende* (Jeg tør nesten påstå det fortiden beste) bil-spill.

- Utrolig god fysikk-motor

- Bra [nok] grafikk

- God AI

- Passer for alle og enhver - til tross for dent avanserte fysikken..

- Har alt fra enkle [å kjøre] GTI-biler til "litt" villere "Super 7's"

- Lettere å lære for de små da banene er både korte og lange...

Dessuten er det billig! Kun £12!

Se omtale her på Gamer.no eller stikk innom http://www.liveforspeed.net

Du kan både kjøpe og laste ned demo på nettet.

Som FPS-spill er vel Battlefield 1942 å anbefale hvis du liker litt "realistiske" FPS-spill... (dvs uten mostre og sånt..)

Lenke til kommentar

Utrolig at det er nesten ingen som har prøvd Chaser som faktisk er det beste FPS spillet jeg har har spilt på mange mange år, glitrende grafikk, meget atmosfærisk stemning, fantastisk musikk, svært lang varighet og en overraskende god AI. Så mens man venter på HL2 og D3, er dette midt i blinken for FPS fans.

Lenke til kommentar
Av FPS er Global Operations og Raven Shield mine favoritter, i den rekkefølgen vel å merke.

http://www.globalopsgame.com/

Det finnes ingen fete bilspill til PC dessverre - det meste stinker hardt. Det finnes heller ikke stridsflyspill som innebefatter moderne fly, men det kommer. WW2 flysimulatorer er det nok av, men de har jeg ingen kjennskap til.

Stort, stygt bilde av en haug containere.

Nå får du rulle inn litt. For det første er det unødvendig å splæshe inn det største bildet du finner (det er ikke alle som har ADSL), for det andre har du tydeligvis ikke spesielt peil på bilspill til PC. Å uttale seg om noe en ikke har greie på er alltid dumt. Dessuten finnes det flyspill med moderne jagerfly. Falcon 4 er gammelt, men fullt oppgradert er det et knakende godt spill.

De beste bilspillene finnes nettopp til PC. Live for Speed, F1 Challenge 99-02, bare for å nevne et par PC-eksklusive suverene bilspill. De er imidlertid ikke så godt egnet for barn, de er i høyeste grad simulatorer. Et spill du derimot burde sjekke opp, og som burde by på underholdning for de aller fleste er Need for Speed: Porsche Unleashed. Det begynner å dra på årene, men er fortsatt verdt å spille. Det kan plukkes opp billig mange steder.

Lenke til kommentar

Du vil bli overrasket over hvor godt en fireåring kan kjøre bil på pc med litt trening. Midtown madness (1 og 2) er ofte en favoritt blant barn, moro å bare kjøre rundt i byen med de forskjellige bilene (cheat så de kan prøve alle bilene) Mange ser på det som et pluss at det er umulig å kjøre over fotgjengere også når barn skal spille.

Lenke til kommentar
Nå får du rulle inn litt. For det første er det unødvendig å splæshe inn det største bildet du finner (det er ikke alle som har ADSL), for det andre har du tydeligvis ikke spesielt peil på bilspill til PC. Å uttale seg om noe en ikke har greie på er alltid dumt. Dessuten finnes det flyspill med moderne jagerfly. Falcon 4 er gammelt, men fullt oppgradert er det et knakende godt spill.

De beste bilspillene finnes nettopp til PC. Live for Speed, F1 Challenge 99-02, bare for å nevne et par PC-eksklusive suverene bilspill. De er imidlertid ikke så godt egnet for barn, de er i høyeste grad simulatorer. Et spill du derimot burde sjekke opp, og som burde by på underholdning for de aller fleste er Need for Speed: Porsche Unleashed. Det begynner å dra på årene, men er fortsatt verdt å spille. Det kan plukkes opp billig mange steder.

Bildet er fjernet - var litt unødvendig. Men det finnes jo ingen kule bilspill til PC, frickin period! Grand Turismo-serien er uten tvil noe mange ville ha sett på PC. Hvorfor ikke, har vi blitt forklart mange ganger... Og nei; NFS-serien stinker svært hardt, men det er jo min mening. Det er barne-arcade bilspill etter mitt skjønn. Og Falcon er et utdatert spill - ingen kan legge to stoler i mellom det. Men likevel, takk for pekepinnen...

Lenke til kommentar

Bildet er fjernet - var litt unødvendig. Men det finnes jo ingen kule bilspill til PC, frickin period!

Noe sier meg at du ikke har minste snøring på hva du snakker om. Hadde du prøvd de to spillene jeg nevnte (eller andre gode) så hadde du neppe kommet med slike utsagn. Det finnes ikke et eneste bilspill på konsoll (uansett hvilken) som har noe å stille opp mot disse vil jeg hevde.

Grand Turismo-serien er uten tvil noe mange ville ha sett på PC. Hvorfor ikke, har vi blitt forklart mange ganger... Og nei; NFS-serien stinker svært hardt, men det er jo min mening. Det er barne-arcade bilspill etter mitt skjønn.

Gran Turismo-spillene er faktisk "barne-arcade" i forhold til en del PC-spill. De to jeg nevnte tidligere er for eksempel langt mer realistiske. Når jeg nevner et NFS-spill er det nettopp fordi han ber om tips til et arkade-spill som barn kan spille. Ja, Gran Turismo hadde passet under den samme kategorien, men de fungerer heller dårlig på PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...