Gå til innhold

Søker C++-kjente personer for et spill-prosjekt, Traction Wars!


Anbefalte innlegg

Hei, alle sammen!

 

På forhånd beklager jeg enkelte teite oversettinger - alt høres så mye bedre ut på engelsk, så hvis du/dere kommer over noen virkelige "engnor" så håper jeg det går bra!

 

Etter lenger enn langt kom jeg over Diskusjon.nos programmeringstråder (fælt å si at det tok så lang tid, da jeg er mye inne på Hardware.no), på jakt etter folk som kunne tenke seg å muligens være med på å utvikle kode for et av det kanskje mest oppegående av Indie-grupper som er og utvikler det "high anticipated" Free2Play 2. verdenskrig FPS spillet Traction Wars, som bruker den kritikerroste CryEngine3.

 

Først ut så kan jeg fortelle litt om meg selv og gruppen som står bak; mitt navn er Fredrik "Maniche" Svendsen, og jeg er Lead Level Designer, Recruiter og egentlig alt-mulig-mann, her hos Traction Wars. Har moddet i omlag ti år nå gjennom både Source-, Unreal-, og CryEngine-motoren (1, 2 og 3), og har vært profesjonell i snart to år etter at vi flyttet til CryEngine3 fra forgjengeren.

 

Traction Wars startet som en Steam-punk mod for Battlefield tilbake i 2006 og gameplayet baserte seg på boka Hungry City Chronicles - da dette ikke sto helt i god jord hos utgiveren, valgte man å gå vekk fra den orginale ideen og heller fokusere på 2. verdenskrig, med stikkordene "realisme, taktikk, samarbeid". Gruppen flyttet over fra den gamle Mortal Engine-motoren og begynte å bruke CryEngine2 tilbake i 2008 da denne ble gjort tilgjengelig for mannen i gata. Jeg ble med gruppen i begynnelsen av 2009. Ved utgangen av 2011 så vi muligheten på å bli såkalt "stand-alone" (altså Indie) når Crytek la ut sin kritikerroste CryEngine3 gratis, slik at alle nå kunne lage sine egne spill, med visse restriksjoner. Og for dem som lurer så vil vi nå _ikke_ flytte videre til andre spill-motorer, fordi CE3 har alt vi trenger og ønsker.

 

Håper dette gir et lite innblikk! Hvis det er noe mer dere lurer på helt spesifikt, så er det bare å spørre.

 

Jeg kopierer inn noen spørsmål jeg så noen andre her fikk, og svarer fortløpende på dem;

 

- Åpen eller lukket kildekode?

-- Grunnet at vi ønsker å gjøre ting på vår egen måte og at vi ikke ønsker at noen "rivaler" skal komme oss i forkjøpet, så føler vi at lukket kildekode er det beste slik ting er nå.

 

- Frivillig arbeid eller betalt?

-- Dette er ikke betalt arbeid av den enkle grunn at vi er alle sivile med både skole og jobb ved siden av. Vi drømmer dog om å etablere et lokale engang slik at vi virkelig kan leve ut drømmen!

 

- Hvor mange ser du for deg for å jobbe med dette?

-- Det kommer veldig ann på - vi er en forhåndsvis stor gruppe (23 personer akkurat nå), men vi er litt få på programmerings-delen. Jeg ser for meg en liten "hær" av kanskje 2-5 programmerere, da av både C++, LUA og XML. De mest "kritiske" ville være C++ og LUA.

 

- Hvor "stor" regner du oppgaven er (er det en uke med koding etter jobb, eller et årsverk)?

-- Det har veldig mye med hvor mye vi ønsker å implementere til første utgivelse, men i og med at det er oppgaver som f.eks flere spill-moduser, avanserte nettverksoppgaver o.l så er det noe å holde fingrene i allefall! Vi gjør alle dette på fritiden vår, og vi holder privatlivet høyest - jobb, skole osv. kommer alltid først.

 

- Platform nøytralt eller til kun "et OS"?

-- CE3 er for Win-only.

 

- Grafisk grensesnitt, nettverk, matematikk, hva er liksom hovedtema med prosjektet?

-- I og med at dette er vårt eget spill vil "alt" være "hjemmelagd" - f.eks grafisk grensesnitt, om mulig shaders osv. Hovedtemaet har jeg tatt opp fra før av, men i korte trekk vil det være en så nær realistisk tilnærming av forholdene under 2. verdenskrig som mulig - dette gjelder alt fra historisk nøyaktighet i våpen, baner, utkledning osv.

 

- Kan du si noe som helst mer om prosjektet?

-- Det er mulig å sjekke litt ut på twmod.org eller følge indiedb.com/games/traction-wars for ytterligere informasjon, kontakte [email protected] eller kontakte meg direkte i tråden.

 

Takker for alle som tok seg tid til å lese!

 

Fredrik

Endret av Fsvendsen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker, GeirGrusom!

 

Håper noen finner projektet vårt spennende - har redigert første posten litt siden jeg så det manglet noe nå.

 

Legger ved noen real-time renders av div. våpen o.l Merk at dette er 100% in-game og ikke blitt tuklet med i noen grad.

 

post-277755-0-85366500-1363797456_thumb.jpg post-277755-0-18125200-1363797458_thumb.jpg

post-277755-0-82646400-1363797459_thumb.jpg post-277755-0-35792600-1363797461_thumb.jpg

post-277755-0-99717600-1363797462_thumb.jpg post-277755-0-22956200-1363797464_thumb.jpg

 

Fredrik

Endret av Fsvendsen
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Høres fantastisk interessant ut, nydelige renders i siste post.

 

Driver for tiden å jobber så smått med et indiy spill-prosjekt nå i C++. Dette er kun et enkelt 2D spill sammen med et team på 5, så er ikke så lenge til vi får noe oppe og gå der. Skal titte litt på Cryengine 3 SDK

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her er den siste oppdateringen av Bren mk. 2, hvor vi viser frem div. animasjoner såvel som at Chad gjennomgår hvilke punkter som er viktig å fokusere på når man animerer - håper dere liker det!

 

Bren mk. 2, in-game

 

Chads lille gjennomgang av animasjonen

 

Fredrik

Endret av Fsvendsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 5 uker senere...
  • 2 år senere...

Hei, igjen!

 

Vi er fortsatt på jakt etter ivrige programmere, så om du synes dette hørtes interessant ut så ikke nøl med å ta kontakt.

 

Som en av de større oppdateringene har vi nå en endelig release-date (tentativ vel å merke) på 18-24 mnd. Dog dette kan vel å merke komme tidligere, avhengig av progresjonen disse neste mnd. Vi arbeider aktivt mot en lukket Beta i første omgang slik ting er nå, men vær sikker på at det vil bli en større og åpen Beta på et senere tidspunkt.


 

2015.08-2_01.jpg

2015.04-1_03.jpg

2015.08-2_03.jpg

 

 

Fredrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...