Fsvendsen Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) Hei, alle sammen! På forhånd beklager jeg enkelte teite oversettinger - alt høres så mye bedre ut på engelsk, så hvis du/dere kommer over noen virkelige "engnor" så håper jeg det går bra! Etter lenger enn langt kom jeg over Diskusjon.nos programmeringstråder (fælt å si at det tok så lang tid, da jeg er mye inne på Hardware.no), på jakt etter folk som kunne tenke seg å muligens være med på å utvikle kode for et av det kanskje mest oppegående av Indie-grupper som er og utvikler det "high anticipated" Free2Play 2. verdenskrig FPS spillet Traction Wars, som bruker den kritikerroste CryEngine3. Først ut så kan jeg fortelle litt om meg selv og gruppen som står bak; mitt navn er Fredrik "Maniche" Svendsen, og jeg er Lead Level Designer, Recruiter og egentlig alt-mulig-mann, her hos Traction Wars. Har moddet i omlag ti år nå gjennom både Source-, Unreal-, og CryEngine-motoren (1, 2 og 3), og har vært profesjonell i snart to år etter at vi flyttet til CryEngine3 fra forgjengeren. Traction Wars startet som en Steam-punk mod for Battlefield tilbake i 2006 og gameplayet baserte seg på boka Hungry City Chronicles - da dette ikke sto helt i god jord hos utgiveren, valgte man å gå vekk fra den orginale ideen og heller fokusere på 2. verdenskrig, med stikkordene "realisme, taktikk, samarbeid". Gruppen flyttet over fra den gamle Mortal Engine-motoren og begynte å bruke CryEngine2 tilbake i 2008 da denne ble gjort tilgjengelig for mannen i gata. Jeg ble med gruppen i begynnelsen av 2009. Ved utgangen av 2011 så vi muligheten på å bli såkalt "stand-alone" (altså Indie) når Crytek la ut sin kritikerroste CryEngine3 gratis, slik at alle nå kunne lage sine egne spill, med visse restriksjoner. Og for dem som lurer så vil vi nå _ikke_ flytte videre til andre spill-motorer, fordi CE3 har alt vi trenger og ønsker. Håper dette gir et lite innblikk! Hvis det er noe mer dere lurer på helt spesifikt, så er det bare å spørre. Jeg kopierer inn noen spørsmål jeg så noen andre her fikk, og svarer fortløpende på dem; - Åpen eller lukket kildekode? -- Grunnet at vi ønsker å gjøre ting på vår egen måte og at vi ikke ønsker at noen "rivaler" skal komme oss i forkjøpet, så føler vi at lukket kildekode er det beste slik ting er nå. - Frivillig arbeid eller betalt? -- Dette er ikke betalt arbeid av den enkle grunn at vi er alle sivile med både skole og jobb ved siden av. Vi drømmer dog om å etablere et lokale engang slik at vi virkelig kan leve ut drømmen! - Hvor mange ser du for deg for å jobbe med dette? -- Det kommer veldig ann på - vi er en forhåndsvis stor gruppe (23 personer akkurat nå), men vi er litt få på programmerings-delen. Jeg ser for meg en liten "hær" av kanskje 2-5 programmerere, da av både C++, LUA og XML. De mest "kritiske" ville være C++ og LUA. - Hvor "stor" regner du oppgaven er (er det en uke med koding etter jobb, eller et årsverk)? -- Det har veldig mye med hvor mye vi ønsker å implementere til første utgivelse, men i og med at det er oppgaver som f.eks flere spill-moduser, avanserte nettverksoppgaver o.l så er det noe å holde fingrene i allefall! Vi gjør alle dette på fritiden vår, og vi holder privatlivet høyest - jobb, skole osv. kommer alltid først. - Platform nøytralt eller til kun "et OS"? -- CE3 er for Win-only. - Grafisk grensesnitt, nettverk, matematikk, hva er liksom hovedtema med prosjektet? -- I og med at dette er vårt eget spill vil "alt" være "hjemmelagd" - f.eks grafisk grensesnitt, om mulig shaders osv. Hovedtemaet har jeg tatt opp fra før av, men i korte trekk vil det være en så nær realistisk tilnærming av forholdene under 2. verdenskrig som mulig - dette gjelder alt fra historisk nøyaktighet i våpen, baner, utkledning osv. - Kan du si noe som helst mer om prosjektet? -- Det er mulig å sjekke litt ut på twmod.org eller følge indiedb.com/games/traction-wars for ytterligere informasjon, kontakte [email protected] eller kontakte meg direkte i tråden. Takker for alle som tok seg tid til å lese! Fredrik Endret 29. mars 2013 av Fsvendsen 6 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Dette er kanskje det mest fornuftige forsøket jeg har sett på rekruttering på dette forumet. 8 Lenke til kommentar
Fsvendsen Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) Takker, GeirGrusom! Håper noen finner projektet vårt spennende - har redigert første posten litt siden jeg så det manglet noe nå. Legger ved noen real-time renders av div. våpen o.l Merk at dette er 100% in-game og ikke blitt tuklet med i noen grad. Fredrik Endret 20. mars 2013 av Fsvendsen Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Høres fantastisk interessant ut, nydelige renders i siste post. Driver for tiden å jobber så smått med et indiy spill-prosjekt nå i C++. Dette er kun et enkelt 2D spill sammen med et team på 5, så er ikke så lenge til vi får noe oppe og gå der. Skal titte litt på Cryengine 3 SDK Lenke til kommentar
Fsvendsen Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 Takker så meget, Vonfaff! Her er en liten smakebit av hva som venter; Håper dere liker det! Fredrik Lenke til kommentar
Fsvendsen Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Her er den siste oppdateringen av Bren mk. 2, hvor vi viser frem div. animasjoner såvel som at Chad gjennomgår hvilke punkter som er viktig å fokusere på når man animerer - håper dere liker det! Bren mk. 2, in-game Chads lille gjennomgang av animasjonen Fredrik Endret 2. april 2013 av Fsvendsen Lenke til kommentar
Fsvendsen Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Her er en liten smakebit fra hva som venter neste uke; Fredrik Lenke til kommentar
Fsvendsen Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Hei, igjen! Tid for en ny oppdatering, denne gang er det Webley mk. IV som står for tur! Dette er da [TWDEV] Chad509s animasjoner, modellert av [TWDEV] Volcol og SFX av [TWCON] EAR. Fredrik Lenke til kommentar
slacky Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Nå lurer jeg litt hvordan ble det gikk med dette forsøktet på rekrutering, klarte du skaffe noen hjelpsome/ivrigie sjeler? Endret 8. mai 2013 av warpie Lenke til kommentar
Fsvendsen Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Heisann, warpie! Nei, har dessverre ikke fått rekruttert noen fra Forumet ennå, men har fått masse god tilbakemelding! Fredrik Lenke til kommentar
Fsvendsen Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Ny oppdatering er ute; Overlord, som markerer 69-årsdagen til landingen i Normandie. Kar98K-riflen; Britiske karakterer; Til neste gang! Fredrik Lenke til kommentar
Fsvendsen Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 Hei, igjen! Vi er fortsatt på jakt etter ivrige programmere, så om du synes dette hørtes interessant ut så ikke nøl med å ta kontakt. Som en av de større oppdateringene har vi nå en endelig release-date (tentativ vel å merke) på 18-24 mnd. Dog dette kan vel å merke komme tidligere, avhengig av progresjonen disse neste mnd. Vi arbeider aktivt mot en lukket Beta i første omgang slik ting er nå, men vær sikker på at det vil bli en større og åpen Beta på et senere tidspunkt. Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå