Gå til innhold

Laptop til diverse bruk, øverste siktet

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny laptop. Mitt bruk er det aller meste fra skolearbeid til letter spilling.

Er villig til å legge en del i denne nye pc'en da jeg kommer til å trenge den i en stund før jeg kan få råd til å kjøpe meg en ny om vi fortsatt bruker pc'er i denne grad om 5-10år :p

Derfor har jeg enkelte kriterier som plasserer meg i øverste siktet antar jeg:

mye ram, 8gb? om ikke mulighet for å oppgradere

ssd hadde vært fint, men kan alltids oppgraderes selv senere.

Høy oppløsning er et must, 1920x1080!? Er såpass vant med å ha tre skjermer på den stasjonære at når jeg kommer på bærbar så føler jeg meg litt lost over mangel på plass og trenger derfor en høy oppløsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke sett på business-seriene til eks. Dell eller Lenovo (henholdsvis Latitude og ThinkPad)? Det er i hvert fall det jeg ser på som øvre sjiktet. De starter på ca 10000, for høyere modeller. Disse kan kjøpes med en docking-stasjon hvor du kobler til ekstern skjerm (flere enn en), tastatur og mus. Det blir en "stasjonær" når du sitter hjemme, og når du skal på farten er det bare å nappe den ut og ta den med deg. Evt. en MacBook Pro med Retina-skjerm, hvis du foretrekker Mac.

Mamma bruker en 9 år gammel Dell Latitude D600, og den lever enda. Batteriet er det riktignok så som så med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...