Slimda Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Du tenker på "banning", eller "swearing" på engelsk? "Faen" og "Helvete" er vel de mest brukte banneordene på norsk. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Du tenker på "banning", eller "swearing" på engelsk? "Faen" og "Helvete" er vel de mest brukte banneordene på norsk. Ikke på engelsk men på norsk da! Jeg tror det er ikke godt å si 'faen' eller 'helvete', hva si jenter her når de er sint? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Min personlige favoritt er "satan i helvete". Mange av banneordene våre er "inspirert" av vår kristne kultur, og de henviser da til kristne ting. "Faen", for eksempel, er et annet navn på djevelen. Hva jenter sier er høyst forskjellig. Var faktisk en dame på jobben som sa "Helvetes drit!" her om dagen på jobb. Endret 24. mai 2013 av Slimda Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Jenter sier vel stort sett det samme som gutter... 2 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 hva si jenter her når de er sint? Jenter banner ikke 1 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Jenter banner ikke Nå føler jeg det er bedre å ikke si 'dårlig ordene' Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Nå vet jeg ikke hvordan det er i Kina, men i Norge er det ytterst få som bryr seg noe særlig om noen banner. Meningen bak ordene er mye viktigere enn hva som faktisk blir sagt; et ord i seg selv kan ikke gjør skade. I motsetning til mange andre land er det i Norge lov å banne både på TV, radio og i aviser...både for gutter og jenter. Når det er sagt så er det ganske barnslig å banne bare for å banne. Endret 25. mai 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Netj Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Hvem er pener? Alle liker å 'blir hvit' i Kina, men det er motsatt i Norge. Jenter håter sommer i Kina, fordi det er for varmt, og vi blir 'svart'. Jeg kjenner flere kinesisk jenter som ikke går ut om dagen i sommeren. Jenta i venstre er velkjent i Kina, Hun er Fanbingbing,范冰冰。 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jeg syns hun til høyre var penest, ikke bare med tanke på hudfarge, men også fordi hun til venstre var i tynneste laget. Jenten til høyre så rett og slett friskere ut. 2 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jenta til høyre var penest, uten tvil. Forunderer meg at hun til venstre ikke knekker, så tynn ser hun ut til å være. Dessuten, litt sommerfarge er bra. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 De fleste liker jenta til høyre, men de fleste kinesisk liker jenta til venstre Jeg hjelper med barna verdens dager i dag på torget. Jeg skriver naver på kinesisk til barna. Det er gøy! Lenke til kommentar
Netj Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Hva er 'Fagperson' og 'Medarbeider'? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Fagperson = someone who is an authority on a particular subject. A doctor is a "fagperson" in medicine. Medarbeider=co-worker. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 En fagperson er en som er utdannet i og/eller jobber med et fag. En fagperson betegner som oftest en du kan kontakte for å vite noe eller få en tjeneste. Et eksempel er en lege eller sykepleier, som er en medisinsk fagperson. En medarbeider betyr to ting, avhengig av kontekst: #1: Din medarbeider, altså partner eller kollega (colleague) #2: En medarbeider i en bedrift, altså en som jobber et sted. For eksempel kasse-ansatte i matbutikken. 1 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Hey! Hva betyr 'sky blue' på norsk? Er det 'himmelenblå'? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Hey! Hva betyr 'sky blue' på norsk? Er det 'himmelenblå'? Himmel eller blå himmel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå