Valkyria Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 om du skal bare ha et billig tastatur som fungerer bra kan du få det så billig som dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=356870 Om du kanskje vil ha et litt penere trådløst tastatur er dette på tilbud ut denne uken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635537 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 =) >>> def norsk(x): if x == 'aa': return 'å' elif x == 'oo': return 'ø' elif x == 'ae': return 'æ' else: print('%s'% x) Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hva gjør du når du skal stave kvae? :---) (Sap på engelsk. http://en.wikipedia.org/wiki/Plant_sap) Lenke til kommentar
Netj Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Jeg tenket på det før, jeg skal finne om det er 'a', da om det er andre 'a', eller 'e'. Men jeg vet ikke hvordan skal jeg gjør med strings. Jeg må først 'split' strings til tegn. Hva koster det å kjøpe på nettsiden? Jeg mener at den prisen for post og pakke. Er det gratis/inkludt inn pris? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 chars = [ c for c in string ] --- Frakt blir stort sett beregnet på slutten av bestillingen din, for det er avhengig av hvor du bor, vekt og metode. Den er ikke inkludert i listet pris. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 For å endre tastaturoppsettet i Windows: Start -> Kontrollpanel -> Region og Språk -> Tastatur og språk -> Endre tastaturer. Her legger du til norsk tastaturoppsett. Dette gjelder for Windows 7. Vet ikke hva du besitter. Om du ønsker deg et tastatur med norske knapper, finnes det sikkert mange databutikker (f.eks elkjøp) som selger noe sånt. 1 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Hva med dette: >>> def norsk_a1(x): return x.replace('a1','å') >>> def norsk_o1(x): return x.replace('o1','ø') >>> def norsk_a2(x): return x.replace('a2','æ') >>> def norsk(x): x == norsk_a1(x) x == norsk_o1(x) return norsk_a2(x) ----------------------------------------- Da kansje det er bedre å kjøpe på torget Lenke til kommentar
Netj Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 For å endre tastaturoppsettet i Windows: Start -> Kontrollpanel -> Region og Språk -> Tastatur og språk -> Endre tastaturer. Her legger du til norsk tastaturoppsett. Dette gjelder for Windows 7. Vet ikke hva du besitter. Om du ønsker deg et tastatur med norske knapper, finnes det sikkert mange databutikker (f.eks elkjøp) som selger noe sånt. Jeg har Windows 7 Home edition. Men jeg bare har to utvalger her, Kinesisk Tastatur eller USA Tastatur. Jeg skal se på det på butikken i helga Lenke til kommentar
dabear Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 >>> def norsk_a1(x): return x.replace('a1','å') >>> def norsk_o1(x): return x.replace('o1','ø') >>> def norsk_a2(x): return x.replace('a2','æ') >>> def norsk(x): x == norsk_a1(x) x == norsk_o1(x) return norsk_a2(x) Er dette en "vits"? Eller hvordan hadde du tenkt å kjøre pythonkode når du sender inn et innlegg på forumet? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Prøv: def norsk( S ): return S.replace("a1", 'å').replace("o1", 'ø' ).replace( "a2", 'æ' ) Det er håpløst ineffektivt for lange strenger. Til det finnes det et alternativ, men det blir fort litt sølete. Jeg har Windows 7 Home edition. Men jeg bare har to utvalger her, Kinesisk Tastatur eller USA Tastatur. Jeg skal se på det på butikken i helga Da må du, som jeg trodde, laste ned en pakke med keymap. --- Jeg anbefaler å ta en titt på en el-butikk. Da får du også gjerne prøve tastaturet først. Endret 23. mai 2013 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Jeg har Windows 7 Home edition. Men jeg bare har to utvalger her, Kinesisk Tastatur eller USA Tastatur. Jeg skal se på det på butikken i helga Du skal kunne legge til flere tastaturspråk der. 3 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Er dette en "vits"? Eller hvordan hadde du tenkt å kjøre pythonkode når du sender inn et innlegg på forumet? Ja da , jeg bare skriver det som spøk her Jeg leser en bok om Python nå. Har aldri tenkt å kjøre det på forumet, men kansje kan skrive på Python først, da trenger jeg ikke å bruke 'ctrl+c'&'ctrl+v' så mange ganger. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Prøv: def norsk( S ): return S.replace("a1", 'å').replace("o1", 'ø' ).replace( "a2", 'æ' ) Da må du, som jeg trodde, laste ned en pakke med keymap. --- Jeg anbefaler å ta en titt på en el-butikk. Da får du også gjerne prøve tastaturet først. Det er mye bedre, jeg vet ikke om hvordan kan jeg bruke 'replace' for flere ganger i en setningen Hva er el-butikk da? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 En butikk som selger elektronisk utstyr; datamaskiner, TVer, tastatur, skjermer etc. Disse selger gjerne også hvitevarer og slikt. Eksempler er Elkjøp, Lefdal og Expert. Clas Ohlson (på torget) har sikkert noe de også. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Du skal kunne legge til flere tastaturspråk der. Ja, det kan jeg. Men hvor er 'å' da? Jeg kan ikke skrive 'å' når jeg klikker knapp neste til 'p' Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Det der er standard norsk layout. Hva mener du, har du ikke knappen? Hvordan ser ditt tastatur ut? Lenke til kommentar
Netj Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) ååååøøæææ ÆÅÅØØ :tease: :tease: Hurra! Det virker! Jeg glemt å endre til norsk måten. Nå kan jeg skrive som mange ØÆÅÅØÆ som jeg liker Tusen takk for alt hjelp! Nå trenger jeg ikke å kjøpe et nytt tastaturet. Endret 23. mai 2013 av Jin_ Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Hvis du trykker venstre shift + venstre alt så endres tastaturspråket. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Hvis du trykker venstre shift + venstre alt så endres tastaturspråket. Det er riktig, men det hjelper lite om Norsk ikke ligger inne som ett av språkene. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Glad i skrive med åøæ|ÅØÆ Nå tenker jeg på noe ting, jeg ønsker å lære noe 'dårlig' norsk setninger Jeg har læret norsk for mange måneder , men ikke dårlig setninger i boka da. Jeg så det er noe i diskusjon.no, men kansje det er for dårlig slik 'gir deg faen i'... Ikke godt å bruke det, og jeg ønsker ikke å skremme noen. Er det noe norsk setninger likner på 'holycrap ' eller 'damn it' på engelsk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå