Gå til innhold

Hjelpe med norskkurs


Netj

Anbefalte innlegg

Værbitt er noe som har blitt formes av været. Det sees i sammenheng med "furet"; en fure er en rynke eller grop i fjellet. Værbitt kan sees som "været har bitt", altså været har gjort en jobb på området. Sikter til naturen i Norge.

 

Saganatt er en referanse til tidligere tider; en saga er en fortelling, som de gamle kongefortellingene. Saganatt kan tenkes på som en eventyr natt.

 

Hele lyrikken i Ja, vi elsker er ganske svulstig.

Endret av Lycantrophe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Værbitt = "merket av vær og vind". Slik som vann og vind kan forme fjell og fjord, så kan det også påvirke personer som bor i områder med dårlig vær. Litt vanskelig å forklare nøyaktig, siden det er et uttrykk.

Saganatt = Dette er bare en annen måte å si "eventyr-netter", eller noe slikt. Mens dagen ble brukt i arbeid og slit, så ble kvelden og natten brukt på eventyrfortellinger og drømmer. En saganatt kan da sies å være inspirasjon til fremtiden.

 

Men nå er ikke jeg noen lyrisk analytiker, og dette er egentlig bare hva jeg TROR det skal forestille. "Ja Vi Elsker" er en veldig flott sangtekst, skrevet av en veldig dyktig kar. Det kan nok ligge svært mye "skjult" mellom linjene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gikk på tur til en dammen i går, veldig deilig!

Også det er noe morsomt.

Venner mine er opptatt med fiske, mens jeg så på et par gutter svømmer i dammen.

Det er en andre gutte her som ikke svømmer men bare venter på de andre.

Og jeg føler kjedelig og ønsker å snakker litt med ham, så jeg gikk til ham(bare to meter),

og han samtidig gikk borte to meter,

og jeg gikk igjen, og han gikk borte igjen.

Jeg er ikke noe troll da! :p

Jeg ønsker ikke å gå mer, så jeg gikk tilbake.

Så han er typisk norsk sjenert gutte da. ;)

 

Men det er veldig fin tur med deilig været! :roll:

 

post-290304-0-96352800-1369047642_thumb.jpg

Endret av Jin_
Lenke til kommentar

Hvilken dam? Fint ute når det er så fint vær ja.

 

[/size]

Pics or it didn't happen.

Det er opp på Dragvoll, jeg vet ikke om navnet.

 

Is there some trick her?

Jeg føler at det er ikke godt å poste bildet mitt her på fomuret. :p

Lenke til kommentar

Spørsmål igjen!

Jeg treffet en venn igår, og jeg ønsker å fortelle ham at 'You look like a teddybear'.

Men jeg er usikker på setningen.

 

1. Du ser bra ut. ---> You looks good. ---> Du ser bjørn ut. (faktisk tror jeg den setningen er rare :hmm: )

 

2. Jula likner på Vårfest i Kina. --> Christmas is like SpringFestival in China. ---> Du likner litt på bjørn.

 

Hvilken setningen er riktig her?

Lenke til kommentar

Du kan stille inn operativsystemet ditt til å bruke norsk layout uavhengig av hvordan tastaturet ser ut.

 

Om du fortsatt er interessert i å kjøpe bør du spesifisere litt krav til kvalitet og pris. :---)

 

Kan jeg bruker kinesisk tastaturet mitt som norsk tastaturet?

Jeg vet ikke det, hvordan? Er det lett?

 

Jeg skriver ikke så mye på norsk :blush: blir litt lat nå

Så jeg ønsker å kjøpe et billig tastatur, fordi bruker jeg ikke så mye , eller spiller jeg ikke PC-Games.

Lenke til kommentar

Ja, du kan bruke det kinesiske som om det var norsk. Ulempen er selvfølgelig at du ikke kan se på det og se hvor bokstavene er, men etter (nok) tid lærer du deg det.

 

Hvordan det gjør det er avhengig av systemet ditt. Om du kjører Windows får noen Windows-folk hjelpe deg. Jeg mener dog at det (ofte) er en greie i tray-et du kan skifte med. Om du blar litt gjennom system settings kan det hende du finner noe.

 

Det er også mulig du må laste ned en pakke med keymap-et.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...