dagfinrud Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Mamma har en vectra b og den er DAU I oppover bakene (gassen er I bånn og sliter og holde 80:@ er det noen som har vært borti det? Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Google Translate forstod heller ikke dette, prøv en gang til, er du snill. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) Google Translate forstod heller ikke dette, prøv en gang til, er du snill. Du er visst fryktelig dårlig i norsk da. Lantg fra grammatisk korrekt, men det er fint forståelig. @TS. Sikker på at det ikke bare er snakk om en slapp motor, typ 1.4 bensin, f.eks? I faren min sin Corolla 1.4 må jeg gire ned i oppoverbakker for å holde 80, tidvis helt ned til 3-giret fra 5. Endret 21. mars 2013 av Slettet-QjT4b9 Lenke til kommentar
dagfinrud Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 1.8 liter rekke firer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Hvor gammel er bilen? Det kan være alt fra 90 til 120 hester, og alt fra 140 til (antakeligvis) 170NM i 1.8erne, alt etter årsmodell. Lenke til kommentar
dagfinrud Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 97 Men den var det skjedde I September Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Det er vel luftmasseføler på disse? Den ville vært "the usual suspect", i så fall. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Vi må være varsom med å kritisere skriveferdighetene til andre...... Det kan være flere ting her. Jeg hadde lest ut en diagnose først. Luftmassemåler, lambdasonden, TPS.....ting som koster, så er det best å ta en diagnose. Du kan starte med å sjekke luftfilteret. 2 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Problemet er at det er sjelden det legges feilkode på LMM, spesielt ikke fra denne tidsperioden. Når motorlampen lyser pga LMM, så er bilen ofte på grensen til å ikke være kjørbar. Her må det måles med multimeter. Endret 24. mars 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 For å sjekke om den er helt gåen (mange motorer går greit uten AFM eller MAF), koble den fra, se om du fysisk merker forskjell. Om du gjør det, så fungerer den iallefall delvis, og du burde måle. Om det ikke er forskjell, så er sjansen stor for at den er gåen. På min fars Corolla så får du ustabil tomgang etter belastning, men den jevner seg ut etter noen sekunder. Den kveler seg rett og slett nesten, så spretter den opp på 800 igjen. Lenke til kommentar
dagfinrud Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 Jakke siste du skrev sånn er bilen:-/ Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hull i slangen etter LMM tipper jeg. Samme har jeg hatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Eller gåen LMM. Eller ikke sikkert det er LMM på bilen, kan være MAF. Min erfaring med biler med LMM er at de vil rett og slett ikke gå uten LMM fungerende. MAF-brukende biler derimot, kan være alt fra å ikke ville starte til å fungere tilnærmet normalt. LMM er det som heter luftmengdemåler, MAF er Mass Air Flow, eller luftmassemåler. Skiller disse slik da de gjør to helt forskjellige ting men til samme formål. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Lenge siden du har byttet plugger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Du kan ta dem ut og pusse dem med stålbørste, ikke bøy de duppene (husker ikke navnet i farta ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå