palemort Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Hei er det noen som kan med audi A3? Eg hadde den inne på service og EU-godkjennenig og dei sa at bilen kunne gi gass av seg selv Kortid som helst, for det var noe gale med Turboen. Dei sa at det kunne hjelpe og rense alle slangene som går innpå Turboen... Noen av dere som har noe tips ? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Hei motoren kan miste olje ved turbohavari. Da kan resten av motor bli ødelagt. Havarert turbo kan også forurense olje med metallpartikler. Veldig lurt å bytte turbo før den havarerer. Jeg byttet turbo selv på en A3 tdi. Da løftet jeg av toppen med turboen. Veldig mye lettere å komme til turbo når topp er av på A3.Topp-pakningen som var gåen og oppdaget underveis at turboen var utslitt. (Har den gamle turboen liggende. ) Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Turboen på fatterns diesel røk, da gikk olja inn i kompressorhuset og sammen med ladeluften inn til motoren, og motorolje tenner lettere enn diesel, så da rusa motoren seg opp og fikk rådehavari som følge av dette. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Turboen på fatterns diesel røk, da gikk olja inn i kompressorhuset og sammen med ladeluften inn til motoren, og motorolje tenner lettere enn diesel, så da rusa motoren seg opp og fikk rådehavari som følge av dette. Hmm, ok. Høres fornuftig ut. Lærer stadig nye ting, takk! Lenke til kommentar
1915 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 lærte selv noe nytt der. påtide å kvitte seg med nybilen da siden det er turbo og gå tilbake til blodtrimmet amcar uten noe form for turbo hehe Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 lærte selv noe nytt der. påtide å kvitte seg med nybilen da siden det er turbo og gå tilbake til blodtrimmet amcar uten noe form for turbo hehe Det ga jo mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå