[Infected] Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Har netopp puttet et ekstra nettverkskort i serveren min. Planen var at jeg skulle ha ett der jeg har direkte kontakt med min maskin og det andre "ut mot verden". Dette lurer jeg på: 1: Er det mulig å sette maskinen opp slik at visse tjenester kun er tilgjengelig for det ene kortet? Feks at det kun er mulig å få tilgang til samba shares, ssh, vnc på det ene kortet? Mens det andre kortet kun har tilgang til feks FTP. Har prøvd å sette opp firewallen med "trusted" på det ene, men tjenestene er fortsatt tilgjenge på begge, eller ingen 2: Er det mulig å sette opp at tjenester til maskin(er) tikoblet det ene kortet er prioritert høyere enn det andre? Slik at jeg til en hver tid har den hastigheten jeg trenger, så får heller "leecherne" pent være fornøyd med det som er igjen Jeg kjører Red Hat 9. Takker og bukker for alle svar Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Regner med at du må sette deg inn i iptables for å få til dette, og definere egne regler som filtrerer de forskjellige tingene som du nevner. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Det enkleste er å konfigurere tjenestene dine kun til å virke på de interfacene du ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå