indahla Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Jeg har en PC med XBMC 12 og har hørt det er mulg å styre XBMC med en Samsung TV remote. Er det noen som kjenner til dette og kan gi en kjapp innføring? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Hvis du har en tv med Anynet+ så trenger du bare en HDMI-CEC adapter. Gå på wiki.xbmc.rg og søk på CEC så finner du mer info der. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg har en HDMI-CEC adapter som jeg akkurat holder på å teste ut. Jeg sliter med å få den til å fungere men er i kontakt med Pulse Eight. Men, jeg trodde den kun var for å slå PC og TV av/på, ikke for å styre XBMC fra TV'en sin fjernkontroll. Er dette mulig? Vil fjernkontrollens "knappetrykk" gå til XBMC via TV'en og HDMI-CEC-adapteren? Lenke til kommentar
glompe Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg har en HDMI-CEC adapter som jeg akkurat holder på å teste ut. Jeg sliter med å få den til å fungere men er i kontakt med Pulse Eight. Men, jeg trodde den kun var for å slå PC og TV av/på, ikke for å styre XBMC fra TV'en sin fjernkontroll. Er dette mulig? Vil fjernkontrollens "knappetrykk" gå til XBMC via TV'en og HDMI-CEC-adapteren? Det er vel nesten motsatt. Tror du ikke får HDMI-CEC satt opp slik at du får skrudd PCen PÅ med TVens fjernkontroll. (For en forutsetning for at PCen skal tolke signalene over HDMI er at PCen allerede er påslått). Men du vil kunne skru AV PCen, og styre feks XBMC vha TVens fjernkontroll. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Vil fjernkontrollens "knappetrykk" gå til XBMC via TV'en og HDMI-CEC-adapteren? Ja det er det som er hele poenget med den. Jeg er veldig usikker på om du får til å slå på PC'n med den, men du får muligens til å vekke den fra dvale. Utenom det så skal etter det jeg har lest alle pilknappene, velg-knappen, samt fargeknappene fungere over CEC. Men du får bare prøve deg fram Lenke til kommentar
indahla Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 Takk! Akkurat det med å skru PC'en på er ikke så viktig, men å kunne styre XBMC med fjernkontollen hadde vært konge. Har forsøkt å lese litt men ikke funnet noe for min Samsung ennå. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Hvilken TV-modell har du? Og står det "Anynet+" noen plass? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Jeg har LE46B535. Den har anynet+ ja. Jeg har en Samsung Bluray-spiller og anynet+ fungerer mellom de. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Jupp. Da skal du få til å bruke piltaster med HDMI-CEC Lenke til kommentar
indahla Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 OK! Da må jeg bare få de til å spille sammen. Akkurat nå dukker ikke adapteren opp på TV'en som et HDMI-CEC valg.. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 29. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2013 Jeg kan bekrefte at det fungerer å styre XBMC med TV'en sin fjernkontroll. Det viste seg at TV'en min kun støttet HDMI-CEC på to av tre HDMI-porter.. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Hvor kan man kjøpe et slikt adapter? Lenke til kommentar
glompe Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hvor kan man kjøpe et slikt adapter? Fra produsenten: www.pulse-eight.com I Norge (noen som fant fram dette i en annen forum-tråd): HTPC.no Det finns to versjoner fra pulse-eight. Den ene er et eksternt USB-adapter, den andre er et internt kort for hovedkort fra Intel med HTPC header (få modeller). Lenke til kommentar
indahla Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Jeg bruker USB-varianten på en PC med Win7. Det er mange som også bruker en Linux distro som heter OpenElec. Lenke til kommentar
Jack123 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Hei jeg lurer på om noen av dere vet om den HDMI-CEC adapteren fungerer med mac mini? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå