Gå til innhold

27" med 2560 x 1440 x 120 Hz

labbus

Anbefalte innlegg

Japp, og det var vel også implisitt helt til trådstarter nevnte hvilket spill/grafikk han skulle belaste kortet med. Og i denne situasjonen så kjører GTX 670 Crysis 3 med rundt 40 FPS. Med to kort så brde 60 FPS stabilt være fullt mulig. :)

Takker for svar.

Mulig jeg spør dumt.. om jeg skulle byttet ut min 60Hz skjerm med en 120Hz skjerm, ville det ha gjort noe utslag på frame raten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Litt flisespikking, sortnivå er ikke nødvendigvis bedre på IPS, i mange tilfeller kan TN være bedre på det. Og de billigste IPS-skjermene har ikke større fargerom enn de beste TN-skjermene heller, pluss at du bør deaktivere overdrive for at IPS-panelet skal se best ut, enten det er spill eller arbeid. Og da har du 12-16 ms, som er sikkert mer enn godt nok til noen spill, men ikke Crysis.

Hvis du vil kjøre SLI for å få høyere framerate, så går vinningen opp i spinningen siden SLI medfører at framerate blir ujevn. Mange ser seg blind på gjennomsnittstall, jevn bildeflyt er viktigere.

Jeg må bare spørre, er du misfornøyd med skjermen du har, og eventuelt hvilke aspekter?

Jeg skulle gjerne hatt en TN-skjerm i 2560x1600 selv, men dessverre så produseres ikke slikt.

Måtte gjenåpnet denne tråden da jeg har bestilt et 670 kort i dag for å kjøre SLI og ønsker

kommentarer!!

Er vel egentlig ikke misfornøyd, men søken etter noe bedre er alltid til stede. Leser på dette forumet daglig

og blir da rimelig engasjert over hva som er mulig og vil da oppgradere Pc`n.

Jeg har også en iMac 27" med 2560x1440 ved siden av her som jeg bruker til bildebehandling, surfing mm. og jeg ser klart kvalitetsforskjell på disse to skjermene.

Grunnen til at jeg bestilte dette GTX 670 kortet er fordi jeg skal kjøpe en 27" 2560x1440x60Hz senere for å få en større spillopplevelse. Er klar over at jeg ikke får 120 FPS men bildeflyten/opplevelsen blir da bedre enn det jeg har nå på min 24" 1920x1080 60Hz skjerm.

Som Andrull sa så burde 60 FPS være fullt mulig med 2 stk 670 på Crysis 3. Jeg mener da at 60 FPS på min kommende 27" vil ikke bli noe problem da med 670 i SLI og spillopplevelsen vil bli ganske forbedret

pga. høyere oppløsning på skjermen enn det jeg har nå.

Skulle vel tro at jeg har da har en maskin som takler de fleste spill noen år fremover?

Endret av labbus
Lenke til kommentar

GTX 480 i SLI har taklet de fleste spill i noen år, og fungerer helt greit i alle spill.

Det er ikke noe som skulle tyde på at det blir annderledes med GTX 670 SLI. Selvsagt, krever at du ikke er ekstremt kravstor, da 670-allerede begynner å bli noe "gammelt", men et par år skal gå helt fint.

Lenke til kommentar

GTX 480 i SLI har taklet de fleste spill i noen år, og fungerer helt greit i alle spill.

Det er ikke noe som skulle tyde på at det blir annderledes med GTX 670 SLI. Selvsagt, krever at du ikke er ekstremt kravstor, da 670-allerede begynner å bli noe "gammelt", men et par år skal gå helt fint.

Sist gang jeg kjøpte ny maskin var i 2008 med duocore 3Ghz og gtx 260 som jeg gav til farsan i desember da jeg kjøpte denne.

Skulle tro HK, minne og grafikkort som jeg nå har(snart2x670) skulle vel holde i ca 4-5 år.

I alle fall Cpu, minne og HK. Gpu kan jeg vel oppgradere senere om 5 år dog hvis min prosessor enda holder stand. Men det vil vel bare tiden vise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...