MiiX Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Hei, Er på jakt etter en switch med mulighet for å styre båndbredde til hver enkelt enhet/port som er tilkoblet denne switchen. Problemet mitt er att nettet ikke er bedre en 5mbps ned og 0.5mbps opp. Og når da 1 i familien streamer youtube/Netflix går all spilling til skogs med alt for høy ping. Dersom der er noen andre måter å få dette til å virke bra på, er jeg åpen for ideer. Takk, MiiX Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 QoS er det du ser etter da. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 Prøvd det eg gang på en inteno x5668. Merka ingen forskjell, så er usikker på om jeg gjorde noe rett :/ Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 QoS vil ikke begrense så lenge det ikke er behov for det. Det slår først til i det øyeblikket du trenger mer og har høyere prioritet enn noe annet som allerede bruker hastigheten. Du bør nok ha router som er litt krafigere enn en inteno x5668, asus sine er gode. RT-N16 og kraftigere anbefalles, legg inn tomatousb / dd-wrt. Custom fw har mye bedre QoS ofte, og bruker hardwaren bedre enn bloat asus sin fw. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 Neida, vet hva QoS gjør, men det "virka bare ikke" om jag kan si det... Har en WRT54GL som ikke er i bruk, Kan denne brukes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå