theobvious Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Først vil jeg bare si at det vi kommer fram til her blir nok valget mitt! Så spørsmålet er nokk hva slags kjøler jeg skal ta til cpuen. Bestilte en kjøler på lørdag og fikk den igår men den passet ikke så jeg skal sende den inn igjen. Prisen er vel fra 0 til max 800 men helst rundt 600. Jeg syns 700 er litt drøyt men ja. Jeg vil helst kjøpe fra komplett og vil høre deres meninger! Har da vurdert denne her: http://www.multicom....at-p/c/p4046645 en h100 (hørt at den er super bra!) Eller en noctua nh-d14 og helst vil jeg høre fra dere som har prøvd kjølerne, om kjøleren er luft eller vann hakke noe og si, men vil helst ikke strekke meg til den h100, bare vist den virkelig er verdt det! Takk for alle svar på forhånd! Edit: forresten jeg har socket 1155 Endret 19. mars 2013 av theobvious Lenke til kommentar
C.. Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Det er jo veldig mye forskjellig å velge mellom, hvis du vil ha en lukket vannkjølings løsning ville jeg ventet på at Swiftech H220 kommer på markedet fordi man kan utvide til skjermkortet også hvis man vil det. Prisen på denne vil ligge i overkant av 1000,- tror jeg. Selv har jeg en Nocuta NH-D14 og har hatt denne i overkant av 1 år nå. Kan absolutt anbefale deg denne da det er blant de beste luftkjølerene på markedet. Eneste jeg ser på som et lite minus er fargene på viftene, men disse kan jo eventuelt byttes. Viftene er stillegående og ytelsen generelt er fanatisk! Så hvis det eventuelt blir et kjøp av denne fra din side kan jeg garantere at du ikke blir skuffet over kvaliteten Lenke til kommentar
powersound Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Disse du legger fram her er veldig gode kjølere begge to. Jeg har begge. Å jeg kan si som så at er du ikke personen som skal clocke osv. så er dette overkill til di grader! Men ser at NH-L12 ikke koster skjorta: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1145031 Det må være et godt alternativ. Men noe som du må tenke på er om den nye kjøleren kommer i konflikt med rambrikkene dine. På sånn måte er Corsair sine kjølere geniale! Lenke til kommentar
otl Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Hvilket kabinett har du? Er det ett med sidevindu og du er opptatt at det skal se passe greit ut inni, er jo kanskje h100i ett alternativ. Vurdert h100i selv, men vært litt "redd" for støynivå, dette på pumpe delen.Også vært litt skeptisk til at det kan lekke og det er litt kjedelig. Men sikkert en bra kjøler.Selv har jeg både nhd14 og NH-U12P SE2 fra Noctua og er strålende fornøyd med begge 2. En h100i hadde ikke hjulpet meg lenger når det kommer til overklokken uansett. Har koblet mine luft kjølere til en vifte kontroller, de er dønn stille. Men nh d14 er ikke stille hvis den spinner på full guffe med de viftene som medfølger. Har byttet ut mine vifter med nf f12 vifter, og de går på 800 rpm så å si konstant. Blir jo litt mer kostbart å kjøpe vifte kontroller også. Men jeg er den skeptiske typen som holder meg til luft Endret 19. mars 2013 av otl Lenke til kommentar
theobvious Skrevet 19. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2013 Ja jeg skal faktisk oc en god del, sitter også iblant på pcn i sånn 5 dager i strekk noen ganger. Jeg har også et: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605768 ser på et av bildene der at en h100i kommer inn der. Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Jeg har iallfall bestilt noctua nh-d14 til min nye rigg. Den skal også klokkes litt. Har prøvd denne kjøleren før og har bare godt å si om den jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Noctuas store luftkjølere er effektive forutsatt at de får god luftstrøm gjennom kabinettet eller at hovedkortet kjøres uten kabinett. Men dette må planlegges nøye, for det er fort gjort å lage en rigg hvor luften må skifte retning, eller at den varme luften ikke har en god vei å gå. Med de lukkede vannkjølingene er det ofte enklere å få til god luftflyt i kabinettet, og de gjør minimalt for å blokkere luftstrømmen. Corsair H100 er et solid valg, nye H100i skal være litt stillere. Uansett er det viktig å planlegge hele kjølesystemet. Hvis f.eks. en diger luft-kjøler på CPUen må suge inn luft utenfra kabinettet så må denne jobbe veldig hardt. Eller om en luftkjøler pumper luft ned mot hovedkortet, hvor den varme luften går i alle retninger rundt CPUen, kald luft kommer i hovedsak fra fronten av kabinettet og varm luft går ut i topp eller bakkant, så kan det bli mye turbulens eller at kjøleren tar inn både varm og kald luft. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Jeg tror ikke du får H100 i det kabinettet uten å gjøre noe kreativt. Ville heller ha gått for NH-D14 eller en annen luftkjøler. Skal du overclocke mye bør du gå for ordentlig vannkjøling med custom loop, altså at du kjøper delene hver for seg og setter det sammen og fyller på vann selv. Men det kabinettet er ikke akkurat optimalisert for vannkjøling uansett, så gå for en NH-D14, du Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Jeg har noctua nh-c14. Kjøleegenskapene er nok ganske lik d14, og jeg klarer 4.9Ghz på 1.41v (2500k). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå