ATWindsor Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Deg om det. Andre liker å omgi seg med kvalitet, det er et spørsmål om preferanser og den ene tilnærmingen er ikke riktigere enn den andre. Jeg kjøper ny Macbook annenhvert år og selger den gamle for ca. 6-7000 kroner. Da har jeg "tapt" 7.000, evt. har jeg hatt en oppdatert og god maskin for 3500 kroner i året. Jeg synes ikke det er spesielt dyrt. Som nerd bruker man maskinen sin mange timer om dagen, og kvalitet har man glede av hele tiden. Innser at jeg nå snakker generelt, men det samme gjelder for Mac Mini som for de andre produktene. Liker man kvalitet er det få produsenter som er på høyde med Apple, og de som er det koster like mye eller mer. Jeg liker å sammenlikne datamaskiner med klær, biler og mat. De billigste variantene gjør jobben de også, men ingen synes det er rart at folk velger å "unne seg" noe annet og dyrere. Hvorfor er dette mindre godtatt når det er snakk om teknologi? Det er greit å unne seg noe, men endel later jo som denne "unningen" ikke koster mer. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Unnskyld meg, men byggekvalitet?!? Dette dreier seg tross alt om en boks som skal stå helt i ro på/i en TV-benk eller en pult i tilnærmet hele sin levetid. Personlig driter jeg da i om det er en plastikkboks eller aluminium. For øvrig passer en boks i svart langt bedre enn en sølvgrå aluminiumboks, de fleste stueoppsett. Unnskyld meg, men "driter du i" byggkvalitet og design på alle apparatene du har i huset som for det meste skal stå i ro? Enkelt er opptatt av design og kvalitet på dingser de plasserer rundt i huset mens andre ikke er det så da tilhører vel du sistnevnte og må gjerne "drite så mye du vil" i det. Per nå har jeg faktisk en Zotac boks som HTPC (2-3 år) men det betyr ikke at jeg ikke mener det er en boks som er vesentlig mindre tiltalende og av vesentlig dårligere kvalitet. Noen kjøper utfra kvalitet og design mens andre tenker mest på pris. Selv kjøpte jeg billige stereorack i min ungdom mens kamerater kjøpte dyre design annlegg eller flotte komponent annlegg. Kamerater kjøper billige støvsugere og klager, selv kjøper jeg gode Miele støvsugere og synes de er verdt hver krone etc. Selv vurderer jeg alltid utfra hvor og hvordan ting skal brukes. Endret 2. april 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Vikebu Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Jeg synes macmini med sitt apple os er et tregt dass i forhold til win 8.Har en hp bærbar som er som et lyn i forhold.Har av og til tregt på heile driten, håper det blir bedre med Maverick Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg synes macmini med sitt apple os er et tregt dass i forhold til win 8.Har en hp bærbar som er som et lyn i forhold.Har av og til tregt på heile driten, håper det blir bedre med Maverick Datsunen til naboen er en treg dass, Teslan til andre naboen er som et lyn i forhold. Lenke til kommentar
Trøpedal Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Operativsystem: Playstation 4 Haha, den likte ej ! Kor du e ifrå? Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Kor du e ifrå? Sunnmøre ka da ? Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Jeg fikk akkurat tak i en 2011 Mac Mini og har kjørt inn Mavericks og XBMC (siste stable release fungerer vist ikke på Mavericks så har prøvd forskjellige nightly builds). Å kjøre bilde gjennom HDMI er ingen problem, en huker jeg av for HDMI også så lagger det så voldsomt at det er totalt ubrukelig. Noen tips? Maskinen er koblet rett i en 7.1 reciver med HDMI. Lenke til kommentar
FB.080013020012060 Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Must have Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå