Gå til innhold

[Løst] Ulyd i nytt skjermkort

Ramboms

Anbefalte innlegg

Handlet ny pc for 2mndr siden, alt funket knallbra og var meget fornøyd. har desverre pådratt meg tennisalbue så har ikke spillt noe på evigheter.

En kompis logger inn i wow og skjermkortet begynner å lage ein rar buzz lyd, ser ikke ut som det er vifta og lyden forandrer seg etter kvert som eg forandrer synsvinkel i spillet. la og merke til samme lyd når eg prøvde Chess som lå på pcn. sykt irriterende lyd og den var ikke der sist eg spillte noe. Kva kan vere problemet her? har nyeste driverne og svært lite er forandret siden sist eg spillte uten en lyd.

Var foresten ingen forandring med Vsync på eller av.

MSI Z77 MPower, Socket-1155

MSI GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

Corsair HX 750W PSU

Intel® Core i5-3570K Processor

Endret av Ramboms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme greia skjer med min Sapphire HD 7950, kommer en "brrrrrrrrr" lyd når jeg gjør spesielle ting, kjører jeg vifta på over 70% høres det svært godt, under 50% og det er ikke noe lyd i det hele tatt, prøver selv å finne ut årsaken :hmm:

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Fekk godkjent retur til komplett. Ser at dei ikke lenger har dette kortet for salg, snålt siden eg kjøpte det for 2mndr siden. Men vis det blir sånn at eg må ha nytt kort, hvilket kort er kjent for å ha minst muligt coilwhine? er rundt 4000-4500kr eg brukte på dette skjermkortet.

Lenke til kommentar

Hadde no lignende en stund. Viste seg at PCen og skjermen var koblet til 2 forskjellige strømkontakter, noe som førte til jordingsproblemer. Løste det ved å koble både skjermen og PCen til samme strømkontakt.

Skjekka men begge står i samme padde så burde ikke ver det. men verdt og skjekke :) får se hvordan det går når eg får svar av komplett.

Lenke til kommentar

La merke til noe snålt her, skrudde ut mitt gtx680 for å sende det til komplett og fekk låne eit gammelt geforce 560ti og når eg slengte det i pcn var det samme lyd som tidligere! :| han som eg låner det av har aldri hatt slik lyd tidligere. er 99% sikker på lyden kommer fra skjermkortet. Har prøvd å skifte begge strømmledningene fra PSU har prøvd å skifte fra forskjellige utganger på PSU men samme lyd. har prøvd å bytte plass på skjermkortet i tilfelle det var noe gale med den øverste pci-e plassen.

Har lest litt att PSU kan lage samme lyd men lyden kommer fra skjermkortet og ikke PSUen.

har Corsair HX 750W PSU.

er det noe annet som kan vere problemet? ting eg kan prøve ut? litt merkeligt att det sko ver samme problem med dette kortet og.

Skal prøve å skifte drivere fra 314.07 til noe eldre, kanskje det kan hjelpe.

Elsker når det er problem med noe som her helt nytt :(

Lenke til kommentar

Coilwhine kan oppstå med all elektronikk.

Trådstarter: dette kommer sannsynligvis av kombinasjonen av strømforsyning og skjermkort, løsningen er å prøve andre varianter av 680/670 og 7970.

Vis eg får pengene tilbake eller må velge meg eit nytt så trur eg at Titan blir det neste kortet, har litt gryn til overs. men har Titan noe rykte på seg for Coilwhine eller er det for lite info om det siden kortet er så nytt?

Lenke til kommentar

Har hatt 6990 i quadfire,fikk coilwhine fra ati referanse kort ,men xfx ati sitt kort ingen problemer. Tror det har litt med kvaliteten på brikkesettet på Diverse kort,endte med jeg solgte referanse kortet og moddet xfx kortet tweaket det Så jeg fikk 30 % ytelse.en helt han verden. som sagt tror det er bare Return og prøve på nytt Med nytt kort. Flere som sier at ati og nvidia har coilwhine ,er ikke et bestemt merke som har det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da kom svar fra komplett.no og dei konstanterte med at kortet var deffekt, og pga kortet ikke er til salgs lengre og at dei ikke hadde noe tilsvarende får eg mine 4k tilbake :)

Så da blir det Titan på meg \o/

En liten ting jeg lurer på, har det noe serligt å si på hvilken produsent jeg velger? har somregel gått for Gainward tidligere men vis det har noe betyning så vil eg gjerne hørre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...