Gå til innhold

Realfag

Slughorn

Anbefalte innlegg

Hei!

Her er situasjonen: Jeg meldte meg opp til privatisteksamen i Fysikk 1, Kjemi 1 og Matte R1 etter jul. Selvfølgelig, sløv som jeg er har jeg nesten ikke åpnet bøkene engang ennå.

Jeg har eksamen om 1-2 måneder. Den første om en måned og den siste om to. Fysikk tror jeg skal gå greit, matte blir verre, men den er heldigvis om to måneder.

Så er det kjemi. Damn, er helt lost her. Synes faget virker rart og uoversiktlig. Skjønner ikke helt hva jeg skal lære her.

Finnes det noe lignende khan academy og mattevideo.no for kjemi 1 på norsk?

Er det mulig for en med normal hjerne å gjennomføre dette med forholdsvis greie karakterer. Skulle gjerne hatt minst 4 i alle tre, eller 4 i snitt på alle tre.

Noen som har lignende erfaringer eller tips? :)

Endret av Slughorn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, går fint det. Bare du har disiplin. Kjemien stemmer er en svært bra bok, bare husk at den har sin egen oppgavebok.

Youtube funker fint om du står fast på å forstå et konsept. Fins vel noen hjelpetråder her og?

De er alle forsåvidt greie fag, men du må jobbe noen timer hver dag om det skal være oppnåelig.

Lenke til kommentar

Om 4 ligger høyt kommer jo an på perspektivet du har. Selv fikk jeg 5 i standpunkt i både R1 og fysikk 1 etter å ha jobbet jevnt hele skoleåret. Jeg kan ikke si om eksamen er lettere.

Jeg sier ikke at det er umulig å gjøre det bra. Jeg vet ikke hvor mye tid du trenger på å lære nye ting eller hvor my du kan fra før av, men antakelig vil de tre fagene kreve mye av deg på kort tid. Jeg ville foretrukket å ha bedre tid, men du har vel betalt for oppmeldingen, så du har jo ingenting å tape på å forsøke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...