Knugo Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Ofte når jeg er å surfer kommer det opp en melding om at jeg må innstalere Virtuell maskin for java. Men jeg får aldri til å installere dette. Husker ikke hva feilmeldingen var, men et eller annet om at dette ikke gikk bla bla... Hva er så dette fenomenet som spretter opp i ny og ne når jeg er på weben? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Ofte når jeg er å surfer kommer det opp en melding om at jeg må innstalere Virtuell maskin for java. Men jeg får aldri til å installere dette. Husker ikke hva feilmeldingen var, men et eller annet om at dette ikke gikk bla bla... Hva er så dette fenomenet som spretter opp i ny og ne når jeg er på weben? MS er sure på Sun sin java og har droppet støtten, du får heller ikke lastet ned MS sin java. Du kan jo gå til www.java.com og laste ned orginalen. Lenke til kommentar
thyst Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 jeg får også dette problemet med at jeg må laste ned virtuell maskin for java og det får jeg ikke til . Jeg har hatt dette i orden tidligere , har muligens blitt noe feil på denne. Må den "gamle" fjernes før jeg får den installert på nytt eller reparert ? Har noen et godt råd ? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hadde samme problem en gang. Lasta bare ned Opera og instalerte Java viruell maskin. Fix ferdig. Opera er foresten en bra nettleser, til de fleste OS :wink: Lenke til kommentar
walestr Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hei Før var Java integrert i OS . det er ikke lenger slik (fra Servpack 1a ) og java må instaleres separat. Som andre sier her er det Sun som har java, men det finnes muligheter for å laste ned den som før var integrert i OS'et fra forskjellige plasser på nettet. Jeg bruker ikke Sun sin java da den "henger" litt i mitt system. Roger Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Samspillet mellom ulike JRE og MS Internetexplorer er den direkte foranledningen til at jeg gav opp IE. At dette førte meg til Opera og en helt annen og bedre webverden er jeg selvsagt glad for, men generelt er dette et felt som gir massive frustrasjoner. Jeg har flere ganger endt opp med å formaterer og legge inn OS på nytt (!) fordi Java fucket opp de underligste ting. Mitt tips er å gå til java.sun.com og laste ned nyeste JRE (Java Run time Environment = JVM + alt den trenger for å funke) og installere den. La installeren rydde opp, det fikser som regel det meste. Hvis du får spørsmål om det så sett JREen du installerer som standard plugin for alt mulig. Dette funker som regel bedre enn å laste ned en plugin direkte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå