Kman3107 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Pc'n min har låst seg sånn av og til i ca 5 sekunder, 95% av tiden funker alt fint etter dette men det har skjedd at den må restartes. Jeg søkte litt på goggle og fant ut at jeg skulle sjekke mine harddisker og fant noen ting jeg ikke likte. Bilde lagt ved. (Dette er ikke os disk, kjører error scan så får ikke sjekket os disk før den er ferdig) Endret 19. mars 2013 av Kman3107 Lenke til kommentar
War Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Du burde uansett gå over til en SSD. Men jeg har som norm at en disk som har vist selv det miste tegn til tull går ut av vinduet. En disk blir aldri bra igjen. Ville ha kjørt format på den og testet en gang til før jeg kastet den. Lenke til kommentar
Kman3107 Skrevet 19. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Dette er min gamle pc med noen harddisker jeg hadde planer om å bruke til lagring i en server jeg skal sette opp. Venter på at min ssd skal komme i posten (any day now). Fikk en error til nå og jeg hørte harddisken "tikke" når den kom. Regner med det er "sound of death" "Error at 148751 MB (LBA 304643377)" EDIT: Den har jo holdt i ca 5 år og blitt brukt som lagringsdisk hele denne tiden så får vel være fornøyd med at jeg fant ut av det nå. EDIT2: Nå baller feilene på seg under error scan. Harddisken tikker og tikker nå Da har harddisken forsvunnet fra windows og nå står det 1245 errors. Da regner jeg med jeg kan bare kaste den? Endret 19. mars 2013 av Kman3107 Lenke til kommentar
Kman3107 Skrevet 19. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2013 Nå har jeg kjørt en scan på min WD Caviar Greenpower 1TB som fant ingen erros. Da regner jeg med jeg kan fortsette å bruke den? Se bilde: Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Nå har jeg kjørt en scan på min WD Caviar Greenpower 1TB som fant ingen erros. Da regner jeg med jeg kan fortsette å bruke den? Jepp. Det er "Reallocated Sector Count" som avslører om en HDD har vurdert enkelte deler av diskoverflaten til å være av så dårlig kvalitet at den har bestemt seg for å flytte dataene annetsteds. Ofte kan det være flere "latente" feil på disken som HDD'en selv ennå ikke har oppdaget, men som fører til at OS'et (filsystemet) av og til må forsøke å lese en disksektor flere ganger før det lykkes uten sjekksumfeil. Jeg ville ikke betro filene mine til en 5 år gammel HDD som begynner å "hoste blod" på denne måten ... Disk er ferskvare. (Det heter ferskvaredisken, right?) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå