HDSoftware Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Folkens... Jeg sliter litt med å få Connection til en SQL Anywhere server. Jeg har installert denne på en egen maskin fordi jeg ikke vil ha den på laptoppen min da andre også skal bruke den. Ja, vet jeg kan installere en Developer på laptoppen også, men det er ikek poenget... Jeg har goglet dette selvsagt og kommet frem til at jeg må kjøre SetupVSpackage /i som ligger under V2 katalogen. Siden jeg ikke ville ha serveren på utviklermaskinen så tenkte jeg at jeg bare kunne kopiere denne mappen over på laptoppen og kjøre, men akk... Får bare en masse meldinger som sier "Objektreferansen er ikke satt til en objektforekomst" Noen som har noe tips her..... Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Har du sjekket requirements på maskinen din? Hvilken versjon av Visual Studio har du f.eks...kjørt Microsoft Update fullt ut osv? http://www.sybase.com/detail?id=1056609 Lenke til kommentar
burger1 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Noen spesifikk grunn til att du ønsker å bruke SQL Anywhere, og f.eks ikke Microsoft SQL (Express), Express er gratis. Evnt MySQL? Men den feilmeldingen, får du den NÅR du forsøker å koble til databasen, eller når du forsøker å starte sql server programmet? Og ville jo kanskje tro att dette må installeres slik att alle nødvendige typefiler og innstillinger blir gjort rett mtp oppstart som tjeneste Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Evnt MySQL? Du kan ikke bare komme her på C#-delen og prate om mysql, det går ikke Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Gav opp prosjektet. Skrev koden i WinDev i stedet. Burger1: Det er alltid en grunn til at noen velger slikt. Og grunnen i dette tilfellet er at man skal kode seg inn på et allerede eksisterende system. Det er dermed veldig vanskelig å bare bruke MySQL da. En annen ting - MySQL er da ikke noe bedre option. Hadde jeg styrt prosjektet så hadde det blitt MSSQL med en gang fra starten av... Hvis jeg måtte ha valgt noe annet enn MSSQL så hadde det blitt PostgreSQL. Uansett server så hadde jeg i det minste stilt et minimums krav - Det må støttes i EntityFramework, Og dette er årsaken til at jeg gav opp prosjektet i C#, nettopp fordi EntityFramework ikke støtter ODBC - som etter hva jeg kan se er eneste måten å koble til en SQLAnywhere database - URK! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Kan da bruke Entityframework mot ADO.NET som igjen støtter SQLAnywhere? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Vel, jeg prøvde dette, riktignok fra Visual Studio 2012 og det ble en masse skriking fra VS med en gang. All googling jeg gjorde med meldingene jeg fikk hentydet til at ODBC ikke kan brukes. Som du også ser i eksempelen de bruker så er den en ODBC tilkobling de bruker. Anyway, jeg gadd ikke bruke mye tid på det fordi jeg bare skulle kode en enkel klasse så jeg brukte WinDev i stedet. Ferdig på null komma svisj og kunden ble fornøyd... Lenke til kommentar
burger1 Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 N Du kan ikke bare komme her på C#-delen og prate om mysql, det går ikke Just did. Burger1: Det er alltid en grunn til at noen velger slikt. Og grunnen i dette tilfellet er at man skal kode seg inn på et allerede eksisterende system. Som jeg og svarte med så var det ett spørsmål om det var en grunn til dette, og det hadde du jo. Spørsmål svar, og resten av svaret mitt var irrelevant for sakens del Nevnte ikke MySQL fordi jeg anbefaler, men dette er en database som brukes MYE og du finner mye dokumentasjon for denne. Bruker selv MsSQL til mine løsninger så var egentlig bare for å ha det åpent. Men om det var ett problem for deg att jeg nevnte MySQL, så shit au. Men bra det løste seg for trådstarter likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå