sambuca92 Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Kjøpt nytt skjermkort da forrige var ødelagt. - XFX Radeon HD r7870 Core Edition Alt gikk fint frem til driverne var installert og jeg restartet pc'en. Da kommer den til "Starting Windows" også blue screen. Slik fortsetter den i evig loop. Blue Screen feilmelding : atikmdag.sys Har gjenopprettet 5 ganger og slettet/avinstallert alle drivere/mapper/filer som har med amd/ati å gjøre ( regedit osv ) Fungerer fortsatt ikke etter at alt er slettet og standard VGA skjermkort driver er installert. Fungerer normalt i Safe Mode - nettverk Fungerer noen ganger helt normalt etter å ha vært i safe mode, men kan ikke kjøre noen spill etc. fordi det ikke finnes noen skjermkort driver. Har prøvd å installere drivere fra amd, xfxforce og direkte fra CD til nye skjermkortet. Lest litt rundt på nettet etter dette, men finner ingen ordentlige svar. På forhånd takk! Lenke til kommentar
djsimen Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Kjøpt nytt skjermkort da forrige var ødelagt. Blue Screen feilmelding : atikmdag.sys Har gjenopprettet 5 ganger og slettet/avinstallert alle drivere/mapper/filer som har med amd/ati å gjøre ( regedit osv ) 1. hva skjedde med det gamle skjermkortet? kanskje det egentlig er noe annet som er feil? 2. denne linken: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=363233 (ser ut som det er en som har hatt samme problem som deg og funnet en løsning) 3. jeg tror også at du bør ta en backup av alt som er viktig på din pc. så formatere c:\ disken din og gjøre en fersk installsjon av windows. sikkert andre folk her ute som har andre forslag også, så vent med punkt 3 til du har testet punkt 2. evnt andre ting fra andre folk på forumet. håper du finner ut av det. Lenke til kommentar
olokai Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Hei. Fikk du løst problemet ditt? Jeg har akkurat samme kort og problem som deg. Også prøvd alt det du beskrev. Mistenker at det kan ha noe med integrert skjermkort i HK mitt og/eller HDMI? Vurderer å returnere det til mpx snart... Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Prøv å oppdatere biosen til hovedkortet. Det fikset et lignende problem for meg. Lenke til kommentar
sambuca92 Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Hei! Har fortsatt ikike løst problemet, har en annen pc som jeg bruker frem til det kommer nye oppdateringer / drivere også har jeg ikke hatt tid til å feiløke, kan prøve å oppdatere biosen for jeg har testet med både DVI kabel og HDMI, men uten noe forskjellig resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå