InFlamesWeMust Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Hei Kjøpte meg for noen måneder tilbake en meget veldholdt og fin Mercedes C180 1997 modell. La merke til at det var satt inn en slik handsfree modul i den. Over venstre dør (kjørersiden) er det en mikrofon. Og under hanskerommet (der en har føttene) finnes det en slags "netting" som du kan plassere ting i. Her fant jeg da en handsfree kontakt som ser ut til å passe "eldre" Nokia typer. Sender også mail til selger for å høre hva den er til, har enda ikke fått svar Han er en eldre herremann og ikke så aktiv på internett. Det lignet på enten Nokia 3310 eller Sony Ericsson kontakt på eldre modeller. Hva tror dere? Skal se om jeg finner illustrasjonsbilde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Har den styring av mobil fra radioen og rattet? Har den en skuff i midtarmlenet med en kontakt og en holder? Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Som spurt, har du rød/grønn knapp på rattet? Ser noe av dette kjent ut: https://www.google.no/search?q=w203+nokia+handsfree&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=XWtIUYe3HarV4gSxmoC4DA&biw=1239&bih=741&sei=X2tIUZSkBsjS4QSbu4CIBw#um=1&hl=no&safe=off&tbm=isch&sa=1&q=w203+nokia+cradle&oq=w203+nokia+cradle&gs_l=img.3...7232.8012.0.8107.6.6.0.0.0.0.52.292.6.6.0...0.0...1c.1.6.img.JJhPe1zmCvY&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.43828540,d.bGE&fp=905b9d4341fa7d7e&biw=1239&bih=741 1 Lenke til kommentar
InFlamesWeMust Skrevet 19. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2013 Som spurt, har du rød/grønn knapp på rattet? Ser noe av dette kjent ut: https://www.google.n...iw=1239&bih=741 Hei! Nei det har jeg ikke Fikk svar fra han i dag: "Når det gjelder handsfree så er den fra bilen var helet ny og det er en gammel Siemens. Vi har aldri brukt det for tlf. fulgte ikke med når vi kjøpte den og vi har ikke brukt den. Så vidt jeg husker så fikk vi ikke tak i telefon som passet." Det er da snakk om en Siemens telefon tydligvis, og bilen er fra 1997. Da må jeg finne en Siemens fra 97? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Tror det enkleste er å installere noe nytt. Mobilintegrasjonen i MB er elendig, min 2008-modell B-klasse støtter bare noen få gamle Siemensmodeller, og kunne ikke brukes på f.x iPhone. Jeg bruker en Jabra festet på solskjermen. Se på en av disse: http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=jabra%20handsfree-sett eller http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=supertooth%20handsfree-sett . De enkleste modellene støtter kun samtaler på BT, men flere har stemmestyring, telefonbokintegrasjon, støtter musikk-streaming over A2DP, og har FM-sender slik at du kan høre både telefonlyd og musikk i bilradioen. Lenke til kommentar
InFlamesWeMust Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 Hei Dette virket interessant zanta Likevel synes jeg det er litt synd siden det er en mikrofon hengende i venstre dør og jeg VIL gjerne bruke den. Hva mener du er "elendig"? Jeg bruker som oftest en annen mobil når jeg kjøerer bilen. Og da hadde det passet perfekt med en slik gamme Siemens. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Med elendig mener jeg utvalget av telefonmodeller MB støtter. Dersom du ikke har styring av mobilen fra ratt og radio, og har visning fra telefondisplay i kjørecomputer, har det liten hensikt å bruke opplegget som er der. Lenke til kommentar
InFlamesWeMust Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 Med elendig mener jeg utvalget av telefonmodeller MB støtter. Dersom du ikke har styring av mobilen fra ratt og radio, og har visning fra telefondisplay i kjørecomputer, har det liten hensikt å bruke opplegget som er der. Jeg synes motsatt ^^ Bare det å kunne ta telefonen i bilen er ikke noe problem, den ligger jo rett foran meg nesten. Derimot det og "holde" telefonen og prate i den er ulovlig. Jeg synes mikrofonen er smooth og hvis alt virker som det skal hadde det vært fint med en slik mobil. Prøver å finne det^^ hvis ikke blir det en slik som du anbefalte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Du ikke lov til å røre telefonen i det hele tatt dersom den ikke er fastmontert. Det er altså ikke nok at den "ligger rett foran deg nesten". Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Forsøk å ta bilde av kontakten. Om jeg ikke tar feil brukte Siemens samme tilbehørskontakten fra 1997 til 2002. Merk deg at ladespenningene på samme kontakten varierte litt fra om det var Ni-Mh eller Li-Ion-batteri. Ladere for Ni-Mh kunne visstnok ikke brukes på Li-Ion, selv om de passet. (Regn for øvrig med at du må kjøpe nytt batteri om du får tak på en Siemens - de jeg har vært borti har hatt lite holdbare batterier.) Lenke til kommentar
InFlamesWeMust Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 Forsøk å ta bilde av kontakten. Om jeg ikke tar feil brukte Siemens samme tilbehørskontakten fra 1997 til 2002. Merk deg at ladespenningene på samme kontakten varierte litt fra om det var Ni-Mh eller Li-Ion-batteri. Ladere for Ni-Mh kunne visstnok ikke brukes på Li-Ion, selv om de passet. (Regn for øvrig med at du må kjøpe nytt batteri om du får tak på en Siemens - de jeg har vært borti har hatt lite holdbare batterier.) Hei Slik ser det ut: Ser det kjent ut ? Eller kunne du vært behjelpelig med disse bildene ^^ Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Det er en Bosch-plugg! http://www.ebay.com/itm/OLD-BOSCH-DUAL-ePLUS-CELL-MOBILE-PHONE-UNKNOWN-AGE-THAILAND-SOUTHEAST-ASIA-/171003215690?pt=Vintage_Electronics_R2&hash=item27d095ff4a Lenke til kommentar
InFlamesWeMust Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Det er en Bosch-plugg! http://www.ebay.com/...=item27d095ff4a Hahaha xD! Morsomt x)! Finnes det noen litt "smoothere" bosch telefon enn det? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Bosch ble overtatt av Siemens i 2000, de siste Bosch-modellene ble solgt som Siemens M30 og C30. De er det, etter hva jeg kan se, dessverre Siemens-ladeplugg på. Er likevel ikke helt sikker. Smoothere? Det finnes en mobil som er påstått Apple-inspirert. Om den har riktig kontakt er jeg ikke fullstendig sikker på. GSM 509 Dual: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå