Skismøring Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 (endret) Venter i spenning for å se. Endret 18. mars 2013 av Skismøring Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Er det i natt man kan sjekke skatteresultatet? Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 18. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2013 (endret) Den var tilgjengelig fra 00:00 ja. Men bare hvis du registerte deg som e-aktør innen 1. mars. Endret 18. mars 2013 av Skismøring Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Hva er egentlig en "e-aktør"? Trodde at en "elektronisk bruker" var en som kunne sjekke selvangivelsen elektronisk, men der ligger bare utgaven fra 2011. Ser ut som de har begynt med et nytt elektronisk opplegg som jeg ikke var klar over. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Jeg så at Skatteetaten på Twitter maste gjentatte ganger om at folk måtte melde seg som e-aktører. Jeg tok det for gitt at allerede var en e-aktør siden jeg ikke har fått selvangivelsen på papir på mange år, men neida, jeg måtte registrere meg jeg også. Selvangivelsen fikk jeg forresten da jeg logget meg inn like etter midnatt. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Trodde allerede at jeg var e-aktør, og jeg følger ikke med på Skatteetaten gjennom Twitter. Tror ikke jeg alene, men må pent vente litt mer. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Det er bare strategisk fra altinn. Den er klar for alle, men synlig for en liten gruppe sånn altinn ikke skal dø en stille død igjen i år også. 1 Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Er man nødt til å registrere seg på ny? Har jo brukt altinn i 3-4 år nå så trodde ikke det var nødvendig... Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Nei, du kan logge deg inn på Altinn som normalt, men for å få selvangivelsen allerede nå, da må i tillegg ha registrert deg som e-aktør. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Såvidt jeg vet er forskjellen at mens man tidligere ved å logge inn på Altinn for å sjekke selvangivelsen implisitt ga avkall på å få selvangivelsen på papir dette aktuelle året blir man nå e-aktør ved å gi avkall også på fremtidige papirselvangivelser (og, etter eget valg, en del andre papirmeldinger fra skattemyndighetene). Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Ja, det er slik jeg også forstod det. http://skatteetaten.no/ebruker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå