dobbelmann Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 (endret) Hei. Rett på sak: Hunden spiste en stor vatt-dott på søndag for vel en uke siden, og vi prøvde å ringe den lokale veterinærvakta. Denne svarte ikke på telefonen, så vi ringte til et annet distrikts veterinærvakt for å spørre hva vi burde gjøre. Denne veterinæren var dyktig og sa vi kunne prøve et par metoder for å fremkalle brekninger, men for å være sikrest mulig burde vi få veterinær til å gjøre jobben da denne kunne gi en injeksjon med brekningsmiddel, fremfor å prøve forskjellige husholdningsmidler. Siden denne veterinæren var fra annet fylke var jo det uaktuelt, så vi ringte flere ganger til den lokale. Når han endelig svarer så avtaler vi å dra til veterinærkontoret for nevnte injeksjon. Vi viste da til den forrige veterinæren som hadde anbefalt injeksjon for å fremkalle brekning. Der bestemmer veterinæren å kjøre sprøyte med et middel i låret på hunden, og sier vi kan forvente brekninger innen få minutter. Siden vi er nysgjerrige og bare står der og venter så spør vi litt rundt denne injeksjonen. Da sier han at det er en slags bedøvelse for storfe han har brukt, som de har god erfaring vil gi brekninger. Vår hund har flere ganger fått bedøvelse og har aldri kastet opp av det, så vi sier jo tvert til veterinæren at det ikke vil ha noen effekt. Joda sier han, vi må bare vente. Vi spør da om han ikke har brekningsmiddelet, noe han har, men han sier han ikke kan bruke det siden han har gitt bedøvelsesmiddelet allerede. Kort fortalt så kaster ikke hunden opp vatt-dotten, og vi drar derfra med renset parafin i håp om at den skal komme ut andre veien. Vi føler oss rimelig «lurt» når vi drar derfra. Hunden har det nå tilsynelatende greit, men der har ikke kommet ut noe enda. Spørsmålet: I dag kom regninga på 1075.- Noen som har noen formening om vi kan kreve å holde tilbake noe av dette? Har råd til å betale den, bevares, men vi føler ikke «hjelpa» vi fikk skal belønnes på dette viset. Snakket igjen med veterinæren i det andre distriktet, og hun syntes det virket merkelig at «vår» veterinær hadde gitt bedøvelse, da der var egnede brekninsmiddel. Edit: Håper denne havnet i rett kategori... Endret 18. mars 2013 av dobbelmann Lenke til kommentar
War Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Nå har jeg ingen svar på det, men dere dro dit for å få en tjeneste som dere ikke fikk. Uansett, hunden min spiser tennissokker i str 45 og de kommer ut i andre enden eller kastes opp. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Nåja. De fikk tjenesten, de fikk bare ikke resultatet de ønsket. 1 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg synes ikke det høres ut som om de fikk tjenesten? De spurte om de kunne gi hunden brekningsmiddel, og den fikk bedøvelse som ikke gjorde jobben. Siden de spurte så spesifikt vil jeg si at de fikk en annen tjeneste enn de bad om. Spesielt fordi de fortsatt er usikre på om hunden er "frisk" eller ikke. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Du klage på den fagklige utførelsen av tjenesten. Det er rimelig åpenbart at veterinær burde rådført seg med dere angående tidligere erfaringer med hunden og bedøvelse. I tillegg er det ikke slik at man kan utføre en annen tjeneste enn forespurt og ta betalt for denne uten å ha avklart dette med kunden først. Du kan se her, men det det er en annen side med bedre informasjkon som jeg ikke fant i øyeblikket. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå