Gå til innhold

Bråk av linsen på speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

Hei.

Var ute å fotograferte litt i går, og plutselig når jeg skulle slå på kameraet, begynte det å bråke noe fælt av kameralinsen, akkurat som om det hopper over noen tannhjul inni der. I starten nektet kameraet å ta bilde, for det virket som om den ikke fikk justert autofokus. Men når kameraet har stått på og kommet seg litt, kan jeg knipse i vei som normalt.

Noen som har opplevd lignende? og kan det evt. fikses, eller må jeg kjøpe ny linse?

Kameaet er av typen Sony DSLR-A300 med 18-70 linse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si hva som kan være feil uten å ha objektivet her, men det vil nok ikke være dumt for deg å kjøpe et nytt og bedre objektiv uansett. Sonys gamle 18-70 er med respekt å melde noe av det dårligste av kitobjektiver som er solgt i nyere tid. Å fikse det vil neppe svare seg, uansett (det koster bare 495 kr nytt, og det er det en grunn til), men var jeg deg ville jeg tittet på dette, til 990 kr: https://prisguiden.no/produkt/sigma-18-50mm-f-2-8-4-5-dc-os-hsm-for-sony-109417

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

det er ikke noe forskjell på lyden uansett hvordan jeg holder kameraet. Takk for tips "Aetius", men dette er et kamera jeg har lånt, så ønsker bare å få det fungerende slik det var.

Ta objektivet av og på igjen. Står sikkert bare i feil stilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...