Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] 7970 cf, Gtx 680 sli, Gtx titan eller Gtx 690

Kim'Ern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror ? jeg ser veldig lett forskjell på 4 og 8 msaa ja. spiller 1080p.

Da har du ett utrolig enestående par med øyne, da de fleste ikke engang ser forskjell om du viser dem 2 stillbilder.

Alternativet er at du slenger ord som veldig enkelt rundt som om det var uønsket sand i skoene.

Lenke til kommentar

Da har du ett utrolig enestående par med øyne, da de fleste ikke engang ser forskjell om du viser dem 2 stillbilder.

Alternativet er at du slenger ord som veldig enkelt rundt som om det var uønsket sand i skoene.

orker ikke å diskutere det. blir som den 60vs 120 hz diskusjonen. jeg ser forskjell på 4 og 8 msaa. hva du syns bryr jeg meg meget lite om.

Lenke til kommentar

okey kan si det jeg har opplevd i f.eks far cry 3, crysis 3 ol spill. er at jeg f.eks har stabil fps på over 60 med f.eks 4xaa og minnebruk rundt 1800-1900 mb. setter jeg på 8xAA så faller fpsen drastisk som følge av for lite minne. dog også pga svake rops på 670/680 kortene, men selv med flere rops så hadde ytelsen falt nettopp pga lite minne,

så det JEG mener er, skal man kjøre spill på maks, med AA så er ikke 2 gb nok, da bør man ha 3gb.. man kan selfølgelig skru av f.eks AA, men hva er vitsen å bruke masse penger på eyecandy når man ikke kan ha på AA, for min del er AA et must i spill.

1. Selv om minnemengden nærmer seg 2 GB, så betyr ikke dette direkte at d vil ha bedre opplevelse med mer minne. Er vel langt fra alt på minnet som trenger å ha en veldig rask båndbredde, og vil heller ikke påvirke ytelsen i stor grad. Ja, spesielt ikke med tanke på ytelsen din som mulig kan være topp med så tung AA.

Som igjen bringer oss til punkt:

2. Ytelsen din ligger neimen ikke høyt ved 8xMSAA i Crysis 3? ;) Og sikker på at det er minnet som faktisk gjør at du får FPS-dropp. Det er ikke bare grafikkprosessoren som begynner å slite litt? Eller Microstttering som blir kraftigere ved slike laster?

Har selv 1,5 GB med minne, og har ikke problemer med det i Far Cry 3. 4xMSAA og 1440p for eksempel.

Ja tror jeg da, har ikke testet for mye, da GPUene sliter litt for mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar

1. Selv om minnemengden nærmer seg 2 GB, så betyr ikke dette direkte at d vil ha bedre opplevelse med mer minne. Er vel langt fra alt på minnet som trenger å ha en veldig rask båndbredde, og vil heller ikke påvirke ytelsen i stor grad. Ja, spesielt ikke med tanke på ytelsen din som mulig kan være topp med så tung AA.

Som igjen bringer oss til punkt:

2. Ytelsen din ligger neimen ikke høyt ved 8xMSAA i Crysis 3? ;) Og sikker på at det er minnet som faktisk gjør at du får FPS-dropp. Det er ikke bare grafikkprosessoren som begynner å slite litt? Eller Microstttering som blir kraftigere ved slike laster?

Har selv 1,5 GB med minne, og har ikke problemer med det i Far Cry 3. 4xMSAA og 1440p for eksempel.

Ja tror jeg da, har ikke testet for mye, da GPUene sliter litt for mye.

skjønner hva du sier, og som jeg skrev så er det nok også rops enhetene som sliter når jeg setter på 8xaa. er ganske sikker på at det ikke er gpuen som sliter slik fps dropsa er. men jeg tror at hadde 670/680 kortene hatt flere rops og mer minne så tror jeg det hadde hjulpet.

Lenke til kommentar

Når minnekapasiteten til skjermkortet er for liten vil framerate ligge under 15 fps konstant.

ja..var jo det jeg opplevde med farcry 3 på 8X aa f.eks...så hvis jeg bevegde meg innendørs eller til steder med mindre ting, så gikk minnebruken ned og fpsn opp til 60 igjen.

Lenke til kommentar

ja..var jo det jeg opplevde med farcry 3 på 8X aa f.eks...så hvis jeg bevegde meg innendørs eller til steder med mindre ting, så gikk minnebruken ned og fpsn opp til 60 igjen.

Det er ikkje størrelsen på minnet som er flaskehalsen i Crysis 3. Det er futten i skjermkorta og cpuen.

Ene maskinen min er 3930k @4800 og 3-wat 680 og andre er 3770k + 2 stk titan. Titan korta eier 680 korta i crysis 3, selv med lite AA,.

8xAA i crysis 3 med alt på max i 1080p går ikkje godt nok med 2x titan engang. Da mener jeg PERFEKT flyt... Med 4xAA så er det perfekt.

Lenke til kommentar

Det er ikkje størrelsen på minnet som er flaskehalsen i Crysis 3. Det er futten i skjermkorta og cpuen.

Ene maskinen min er 3930k @4800 og 3-wat 680 og andre er 3770k + 2 stk titan. Titan korta eier 680 korta i crysis 3, selv med lite AA,.

8xAA i crysis 3 med alt på max i 1080p går ikkje godt nok med 2x titan engang. Da mener jeg PERFEKT flyt... Med 4xAA så er det perfekt.

det står "farcry 3" i det du quotet. ikke crysis 3. selv om crysis 3 også fungerer veldig mye bedre på 4x aa kontra 8x aa.

men det som jeg syns er rart er at det virker som AA krever mer og mer. husker selv de første gpuen som støttet AA, da ble jo ofte fpsen halvert kontra 0 aa, men så begynte AA å kreve mindre og mindre for hver gpu generasjon, men nå syns jeg det virker som det krever mer igjen. er sjeldent jeg får kjørt 8 X aa i eyecandy spill i dag, men kjørte ofte 16X AA for 4-5-6 år siden.

Lenke til kommentar

AA krever mere pga spilla er mere komplekse. Evig texturer og poligoner eller hva ting er gjør vel sitt tenker jeg.

Har testet Farcry 3 med begge maskinene. Virker ikkje hos meg at det er minnet som er problemet på gpuene. Det er rett og slett "futten" i korta det står på. Men men. Konklusjonen min er iallefall klar: Titan er konge :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...