Stianbl Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Heisan, jeg har ikke mye erfaring innen videokameraer, og trenger derfor litt hjelp av dere Vurderer å kjøpe ett videokamera til min forlovede, og her er litt info om bruksområde og slikt: -Brukes til generelle aktiviteter. F.eks å filme ting vi er med på, og litt til blogg... Osv osv.. -Trenger ikke å brukes til sport og slikt, men om den tåler litt lett regn og litt støt er det jo bare en fordel. -HD hadde vært fint. Skjerm for å se opptakene på er også bra. Kort sagt: Trenger tips til ett dame-kamera som fungerer greit for pengene Kan legge i 1500 - 2500,- På forhånd takk! =) Lenke til kommentar
arthon Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Kan legge i 1500 - 2500,- Gjerrigknark! Skal du ikke legge mer i et video kamera så kjøp heller en mobil telefon med god video kvalitet. Den er sannsynligvis like god eller bedre. Husk å holde mobilen horisontalt når du filmer. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Hørest ut som en case for SONY HDR-CX190EB / SONY HDR-CX210EB De vi selger mest av på jobben til kunder som ikke bestiller spesialmodeller på nett. I dag får kan kvalitet man måtte ha betalt 10 ganger mer for bare for noen år siden så å velge feil gjør man skjelden. Du vil ha video på minnekort, husk å kjøp høy klasse / hastighet på kortet. Skal ha et selv og kommer ikke til å gå under sony 250 som minimum. for 10 år siden måtte man ut med 7-10K og da fikk man med 8mm kasetter. Det er helt latterlige priser idag. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 18. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2013 Takker for svar @arthon: Hehe. Vi skal gifte oss om ett år, og sparer til det og bolig. Har ikke mye å rutte med utnom da :S Hun har Galaxy S3, som forsåvidt filmer helt ok. Selv er jeg veldig gla i DSLr, og sikler på ett D600 Men det får bli senere med bedre økonimi ^^ @War: Jeg har kikket på denne: http://www.pixmania.com/no/no/12892969/art/sony/hd-videokamera-hdr-cx210.html#pix-review Er det samme som du tenker på? (Ser ike EB i produktnavnet. Og er denne bare 1080i, og ikke progressiv?) Jeg vet at bra videoutstyr koster litt mer enn summen jeg velger å legge meg på, men da dette kun er ment å brukes på privaten, og hun ikke har interesse av videoredigering eller noe slikt (selv jobber jeg med 3D animasjon og video, så jeg stiller jo mye høyere krav. Derfor jeg synes det er vanskelig å finne ett billig videokamera, da jeg selv helst ville fokusert på ett DSLr kamera. Men det er jo mye mye dyrere..) Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 Bump: Hva er forskjellen på det kameraet jeg har linket til, og de du nevner? Står "EB" på slutten av varenummeret på de du nevner. Hva er forskjellen her? =) Lenke til kommentar
War Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 På slutten av varenummeret er fargekoder. Skal kjøpe ett selv, ser på 250 , men har ikke bestemt meg. Forskjeller er på millimeter i verdiene osv så kommer nok til å gå etter stabilisator , innganger , ytelse og lys ol. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 Takker for raskt svar Men ser at på f.eks pixmania er det dyrere å kjøpe den med "EB" forkortelse. Og den Uten forkortelsen (som er billigere) har også mer utstyr? Er dette bare ett godt tilbud da? Står oppgitt til 1080i, men jeg vil jo helst ha progresiv film. Støtter denne dette også? http://www.pixmania.com/no/no/12892969/art/sony/hd-videokamera-hdr-cx210.html#pix-review Beklager mye spørsmål, men er helt blank innen videokamera i billigklassen. På jobb har vi RED kameraer, så kan ikke dra så mye sammenligning der. =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå