Gå til innhold

Passende påskjønnelse for å være referanse ?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått meg jobb som systemutvikler og ønsker å påskjønne de 2 som stilte opp som referanser ifm intervju-prosessen.

Noen som har noen gode råd/tips til passende gave ?

(info: referanser var menn i 35 år og 55 år)

Endret av potetball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Man bør vel være forsiktig med å 'belønne' referanser direkte, det kan fort komme uheldig ut hvis f. eks. ny arbeidsgiver får vite om det (korrupsjon, kjøpte referanser.) - Gi heller klart utrykk for at du er takknemlig og at det ikke vil bli glemt. Norsk IT-bransje er så liten at 'alle kjenner alle', du får nok mulighet til å gjengjelde på andre måter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om jeg synes det er greit å være referanse for noen er det fordi jeg unner vedkommende alt godt, OG fordi jeg stoler 100% på at vedkommende gjør en god jobb.

Det er rett og slett en person jeg har sansen for både på det personlige plan og faglig, og det kan ikke falle meg inn å forvente noen belønning for å hjelpe vedkommende!

Jeg er svært restriktiv med hvem jeg er referanse for, og de jeg har vært det for hittil har alle fått jobben jeg har vært referanse i forbindelse med.

Et konkret krav fra meg er at man benytter seg av "referanser oppgis på forespørsel", slik at jeg slipper å bli nedringt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...