potetball Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 (endret) Jeg har nettopp fått meg jobb som systemutvikler og ønsker å påskjønne de 2 som stilte opp som referanser ifm intervju-prosessen. Noen som har noen gode råd/tips til passende gave ? (info: referanser var menn i 35 år og 55 år) Endret 18. mars 2013 av potetball Lenke til kommentar
blinc Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 1 flaske vin og billetter til et eller annet arrangement. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Påskjønnelse til referanser? Seriøst? Det kunne aldri falt meg inn verken å gi eller å forvente. 2 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Man bør vel være forsiktig med å 'belønne' referanser direkte, det kan fort komme uheldig ut hvis f. eks. ny arbeidsgiver får vite om det (korrupsjon, kjøpte referanser.) - Gi heller klart utrykk for at du er takknemlig og at det ikke vil bli glemt. Norsk IT-bransje er så liten at 'alle kjenner alle', du får nok mulighet til å gjengjelde på andre måter. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Om jeg synes det er greit å være referanse for noen er det fordi jeg unner vedkommende alt godt, OG fordi jeg stoler 100% på at vedkommende gjør en god jobb. Det er rett og slett en person jeg har sansen for både på det personlige plan og faglig, og det kan ikke falle meg inn å forvente noen belønning for å hjelpe vedkommende! Jeg er svært restriktiv med hvem jeg er referanse for, og de jeg har vært det for hittil har alle fått jobben jeg har vært referanse i forbindelse med. Et konkret krav fra meg er at man benytter seg av "referanser oppgis på forespørsel", slik at jeg slipper å bli nedringt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå