Gå til innhold

Jeg er glad i matte, hvilken utdanning passer for meg

CasioCFX

Anbefalte innlegg

Du vil nok mest sannsynelig få mer konkurranse om du velger å studere økonomi og gå den veien, enn om du studere noe mer ala ingeniør, hvor det er langt flere jobber og selv de dårlige i klassen kan skaffe seg jobb.

jeg har i hvert fall det inntrykket om at det er langt flere over samme matfatet innen økonomi.

Jeg er ikke sikker på om det er riktig, men det vil uansett alltid være konkurranse om de beste jobbene. Det er greit nok at alle nesten er sikret jobb, men den dårligste i klassen vil så klart ikke få den beste jobben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den dårligste i klassen er nok sikkert også oppmerksom på at man står lavere i køen om drømmejobbene ja. ;)

Og siden det virker til å være flere jobber tilgjengelig, så blir det for de bedre studentene/arbeidssøkerne bedre sjanse for å få en jobb de kommer til å like.

Nå vet jeg ikke om det stemmer, og det er som sagt inntrykk jeg har fått av venner og bejkente som studerer økonomi, at det er færre jobber og dermed også større krav om gode karakterer. Motsi eller belær meg gjerne om dette ikke er tilfelle. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...