Joachim_F Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Svenske spilte arkadeklassikeren i over 56 timer i strekk. Les hele saken Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Er bare å kondolere til en viss Hr Roy "Mr Awesome" Shildt for dette tapet. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Det er litt stilig når gamle rekorder av spill dagens unge aldri har hørt om, blir slått sønder og sammen. God film kan det bli av det også. Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Må korrigere meg selv her: Shildt sin rekord var på 3. plass. Denne nye rekorden fikk ham ned på 4.plass og av "pallen" så og si. Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Mr Awesome rekord fra 1985 ble aldri offisielt godtatt... Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Mr Awesome rekord fra 1985 ble aldri offisielt godtatt... Den er godtatt i våre hjerter og det er alt som betyr noe. Lenke til kommentar
Ketil_E Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Takk for bra artikkel. Det bør legges til at det finnes flere ulike Missile Command rekorder. Her snakker vi om arkadeversjonen som kan spilles på to ulike settinger: turnering (uten bonusbyer) og marathon (med bonusbyer ved oppnådde 10,000 poeng). Tony temple fra UK har fortsatt rekorden på tournament setting med Roy Schildt på tredje plass. Det er klin umulig å komme opp i 80 mill uten å få noen bonusbyer underveis. Rekorden uten bonusbyer er på ca 4,5 mill som er meget imponerende. Mer om dette kan leses på www.twingalaxies.com Søk på Missile Command. Jeg er forøvrig en racer på Missile Command på Atari 8 bit MED joystick! :-) 1 Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Takk for bra artikkel. Det bør legges til at det finnes flere ulike Missile Command rekorder. Her snakker vi om arkadeversjonen som kan spilles på to ulike settinger: turnering (uten bonusbyer) og marathon (med bonusbyer ved oppnådde 10,000 poeng). Tony temple fra UK har fortsatt rekorden på tournament setting med Roy Schildt på tredje plass. Det er klin umulig å komme opp i 80 mill uten å få noen bonusbyer underveis. Rekorden uten bonusbyer er på ca 4,5 mill som er meget imponerende. Mer om dette kan leses på www.twingalaxies.com Søk på Missile Command. Jeg er forøvrig en racer på Missile Command på Atari 8 bit MED joystick! :-) har du lagt ut noen youtube videos av missile command spillinga di?... Lenke til kommentar
Ketil@Retrocrew Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Mr Awesome rekord fra 1985 ble aldri offisielt godtatt...Den er godtatt i våre hjerter og det er alt som betyr noe. Not yet! Men denne rekorden ser uansett for drøy ut: http://www.twingalaxies.com/operator.php?gameid=4018&platformid=6&variationid=3894 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 50+ timer med konsentransjon i strekk... du milde. Lenke til kommentar
h4nseN Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Er bare 15 år, og har aldri hørt om dette. Men jeg ELSKER bare ELSKER gamle spill :3 Noe jeg alltid spilte når jeg var liten, var Mario Kart 64, Zelda: Oot. Osv Har de gamle spillene på Wii'n ^^ 1 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Er bare 15 år, og har aldri hørt om dette. Men jeg ELSKER bare ELSKER gamle spill :3 Noe jeg alltid spilte når jeg var liten, var Mario Kart 64, Zelda: Oot. Osv Har de gamle spillene på Wii'n ^^ Hehe, that's the spirit! Er nok ikke så mange av oss eldre som vil være enig i at N64-spill er så gamle, men jeg deler entusiasmen for gamle spill. Kan anbefale RetroGamer om du liker å lese om gamle spill, de koster litt over hundrelappen i import på Narvesen, men har du iPad kan du kjøpe dem for 36 kr per utgave, eller 169 kr for seks utgaver. Vel verdt pengene spør du meg. Jeg har oppdaget så mange spennende personligheter innen spillverdenen og så mange spill på den måten. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Det er jo også stor uenighet hvorvidt man har spilt med "slow cursor" eller "fast cursor" setting. Dette styrer også hvor ofte man får bonus byer. Det går på at Roy Shildt skal ha hatt rekorden på "slow cursor" mens de som har slått ham har spilt med "fast cursor". Men hele Twin Galaxies og alle aktører rundt dem er jo en farse. The King of Kong var en meget underholdende tittel å se i så måte. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Det er jo også stor uenighet hvorvidt man har spilt med "slow cursor" eller "fast cursor" setting. Dette styrer også hvor ofte man får bonus byer.Det går på at Roy Shildt skal ha hatt rekorden på "slow cursor" mens de som har slått ham har spilt med "fast cursor". Men hele Twin Galaxies og alle aktører rundt dem er jo en farse. The King of Kong var en meget underholdende tittel å se i så måte. Litt overdramatisert dokumentar, selv om det nok stemmer at gutta fra TG kom på døra til Steve Wiebe for å sjekke at DK-maskina hans ikke var tukla med...crazy folk Lite egentlig Chasing Ghost bedre, litt mer info og litt mindre drama. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Enig i at det var en dramatisering og det har alle involverte parter også sagt selv i ettertid. Men jeg har inntrykk av at miljøet generelt sett inneholder mye drama hehe. Lenke til kommentar
h4nseN Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Hehe, that's the spirit! Er nok ikke så mange av oss eldre som vil være enig i at N64-spill er så gamle, men jeg deler entusiasmen for gamle spill. Kan anbefale RetroGamer om du liker å lese om gamle spill, de koster litt over hundrelappen i import på Narvesen, men har du iPad kan du kjøpe dem for 36 kr per utgave, eller 169 kr for seks utgaver. Vel verdt pengene spør du meg. Jeg har oppdaget så mange spennende personligheter innen spillverdenen og så mange spill på den måten. Dette er vel ganske så seint svar, men takk skal du ha! Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Bare hyggelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå