MPCME Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Hei! Jeg bygget pcen min i går. Den har: MSI z77a-g45 XFX Radeon HD 7950 3 GB Corsair CX 750M 750W i5 3570k NZXT Phantom 820 Corsair Vengeance 2x2 GB + Kingston HyperX 1x8GB (Brukt i forrige pc) (testet med 1 brikke i flere slots) OCZ Agility 3 128 GB (Brukt i forrige pc) 1TB HDD (Brukt i forrige pc) Da jeg startet pcen går den i en bootloop. Får ikke skjermbildet heller. Kan være noe jeg har glemt når jeg bygge, men tror ikke det. Hovedkortet har en (CL-Cmos) knapp, så har trykket der. Har prøvd med bare 1 RAM brikke. Noen ideer? Lenke til kommentar
Xwarf Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 (endret) Standard prosedyre er å nappe ut alt du kan. (hdd, skjermkort, ekstra kort). Hvis den fortsatt går i bootloop etter dette kan du prøve å kjøre hovedkortet uten å ha det i kabinettet. Kanskje det er en kortslutning der... (glemt å ta ut en metal-spacer?) Hvis den starter etter å ha nappa ut ting og tang, så setter du tilbake en og en ting til du finner ut hvilken del som bugger. Endret 18. mars 2013 av Xwarf Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 18. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2013 Standard prosedyre er å nappe ut alt du kan. (hdd, skjermkort, ekstra kort). Hvis den fortsatt går i bootloop etter dette kan du prøve å kjøre hovedkortet uten å ha det i kabinettet. Kanskje det er en kortslutning der... (glemt å ta ut en metal-spacer?) Hvis den starter etter å ha nappa ut ting og tang, så setter du tilbake en og en ting til du finner ut hvilken del som bugger. ok, prøver når jeg kommer hjem, takk for svar! Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 18. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2013 (endret) Funket ikke ;( Laget en video hvor jeg KUN har HK, CPU, PSU og en RAM brikke koblet til. http://www.youtube.com/watch?v=wcYMgWocMdc EDIT: Fant det ut! Det var en pin i CPU sokkelen som var litt bøyd. bøyde den tilbake, så funket den igjen! Endret 18. mars 2013 av gangangan Lenke til kommentar
Xwarf Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Dæven, da hadde du flaks :-) Slike ting har en lei tendens til å lage litt mer varige skader! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå