Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har et problem...

Anbefalte innlegg

Hei. Har et problem her som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Kan begynne med å fortelle litt om meg selv:

Jeg er en snart 50 år gammel mann som sliter litt i livet.

Jeg mistenker at jeg har en personlighetsforstyrrelse.

Kveld etter tidige kveld "lurker" jeg helseforumet, troller og opprettet pinlige tråder om kuk, piss, bæsj, fitte, analsex og annet gørr.

Regelen er som oftest at det skal være så pinlig og ekkelt som overhodet mulig. Jeg nyter reaksjonene fra de andre brukerene i forumet og tilfredstilles i stor grad over deres ergrelse over trollingen min.

Jeg synes det er svært morsomt å drive med, og ler ofte i det stille for meg selv. Fordi jeg i dette øyeblikk føler meg sterk og stolt.

Men tomheten jeg føler inni meg kan ikke beskrives med ord. Jeg er ensom og redd. Denne sterke, heltemodige skikkelsen jeg påstår å være er kun en fasade.

Jeg er som en snørrunge som aldri har vokst helt opp.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger... Har flere ganger vurdert å ta livet mitt, å bare bli ferdig med det.

Er dette den eneste utveien? Finnes det noe håp for meg? Anonym poster: b01b7027adb55fa529c00aa0aa274e48

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som hva da, f.eks? Forumet er alt jeg har...

Du har da garantert andre ting du kan gjøre som er langt mer produktive og som vil gi deg en følelse av at du har oppnådd noe?

La oss ta for oss noen trivielle ting:

Rydd og vask huset ditt.

Gi bort klær og andre ting du ikke bruker til veldedige organisasjoner.

Hjelp andre eldre eller uføre naboer med daglige gjøremål.

Tilbring tid med familie/venner, be dem på middag, sleng igang en liten fest, osv.

Skaff nye venner! Forumtreff f.eks er en god måte å komme i kontakt med nye folk.

Lenke til kommentar

En måte du kan prøve for å få bukt med dette, er å overføre en metode som går på kosthold. Hvis du forsøker å slutte med usunn mat/fast food, lager du regler for dette. For hvert måltid du skal spise som er usunt, må du de påfølgende 3 måltidene spise noe som er sunt. Etter hvert kan du øke, å spise 5 sunne måltider, mellom hver gang du lar deg selv spise fast food. Skal du opprette 1 negativ tråd på nettet, kan du prøve å bidra positivt 3 ganger for eks. Etter hvert vil du kanskje få et annet syn på denne adferden. Du vil kanskje sette pris på positiv respons på tråder/ forum du bidrar i.

Lenke til kommentar

Hei. Har et problem her som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Kan begynne med å fortelle litt om meg selv:

Jeg er en snart 50 år gammel mann som sliter litt i livet.

Jeg mistenker at jeg har en personlighetsforstyrrelse.

Kveld etter tidige kveld "lurker" jeg helseforumet, troller og opprettet pinlige tråder om kuk, piss, bæsj, fitte, analsex og annet gørr.

Regelen er som oftest at det skal være så pinlig og ekkelt som overhodet mulig. Jeg nyter reaksjonene fra de andre brukerene i forumet og tilfredstilles i stor grad over deres ergrelse over trollingen min.

Jeg synes det er svært morsomt å drive med, og ler ofte i det stille for meg selv. Fordi jeg i dette øyeblikk føler meg sterk og stolt.

Men tomheten jeg føler inni meg kan ikke beskrives med ord. Jeg er ensom og redd. Denne sterke, heltemodige skikkelsen jeg påstår å være er kun en fasade.

Jeg er som en snørrunge som aldri har vokst helt opp.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger... Har flere ganger vurdert å ta livet mitt, å bare bli ferdig med det.

Er dette den eneste utveien? Finnes det noe håp for meg? Anonym poster: b01b7027adb55fa529c00aa0aa274e48

Da har vi samme humor, er 18 nå, og vil ikke at dette skal forandre seg (humoren såklart), ler meg godt ihjel når jeg ¨troller¨ rundt :)

Endret av speedskater
Lenke til kommentar

Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Kanskje du spør om ting andre lurer på men ikke tør å spørre om ?

Det er jo en god start å stille personlige spørsmål. Hvis dette er en innrømmelse så er det vel fordi du føler det har vært galt og noe du har gjort for å holde de virkelige problemene på avstand. Det starter alltid med et ønske om å ta ansvar fordi nåværende situasjon er blitt kjedelig fordi man har gjennomskuet seg selv.

Det er alltid en grunn til at ting har utviklet seg slik det har gjort, og det hele er ganske komplekst selv om man lett bebreider seg selv eller andre. Det å be om hjelp er et tegn på styrke mer enn de fleste forstår.

Det som har noe å si er resultatet, og det tar du med deg videre. Ting løser seg sjelden over natta, men mester gjør øvelser.

Hva som er mest riktig å gjøre kan du jo tenke litt igjennom selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...