Gå til innhold

Tjene penger på youtube?

Anbefalte innlegg

Snakket med Blamesociety, de er en av de originale youtube kjendisene som Smosh,

Når de har 100000 seere så tjener de 78 dollar, nuff said, de tjener på donating.

Navnet mitt ble faktisk ropt ut i en av videone deres, temmelig awsome moment, jeg skrev en fylle kommentar om de hadde sett Oldboy filmen til et av film programmene deres,

1 måned senere satt jeg og så på et av programmet deres plutselig kom kommentaren min fram, fikk helt sjokk for jeg husket ikke at jeg hadde skrevet det engang, tenk deg at yndlings youtube folkene dine som du hadde sett på siden 2006 plutselig postet navnet ditt på videon deres :O.

De har over 150 milioner views

Endret av Realzi
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg driver med YouTube selv, og skal snart sette opp kontoen min for addsense. Jeg vil bare konkludere ett par ting:

Man trenger ikke å være populær på YouTube for å bli partner. Jeg satt opp YouTube partnerskap med 10 abonnenter og rundt 50-100 views. For å tjene penger må man ha addsense og monitazation på videoene sine. Man tjener fra 1 til 25 kr per 1000 views man får. Akuratt dette med hvor mye man tjener er jeg litt usikker på, men jeg har hørt at man tjener cirka 7,5 cent per 1000 views, som blir gjennomsnittelig 5-6kr. Dvs. rundt 750 $ for en million views.

Og jeg legger ut gaming content selv, aldri fått copyright på det, annet en tredjeparts opphavsrett av å bruke musikk jeg ikke har tillatelse til (og 3rd-party er ikke farlig etter hva jeg har forstått).

Lenke til kommentar

Jeg driver med YouTube selv, og skal snart sette opp kontoen min for addsense. Jeg vil bare konkludere ett par ting:

Man trenger ikke å være populær på YouTube for å bli partner. Jeg satt opp YouTube partnerskap med 10 abonnenter og rundt 50-100 views.

Dersom jeg hadde en mindre brukerbase ville jeg ikke plagd dem med reklame.

Jeg ville ventet til jeg hadde et skikkelig svært nettverk.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å være populær på YouTube for å bli partner. Jeg satt opp YouTube partnerskap med 10 abonnenter og rundt 50-100 views.

Ville bare bli partner for custom thumbnails. Har begynt med reklame nå though. Får fra 100-1000 views i uka, og gjennomsnittelig 3 subs om dagen.

Har 400+ subs og over 55 000 views totalt.

Endret av Neuxe
Lenke til kommentar

Jeg vet at man ikke kan bruke musikk, men jeg trodde man kunne legge ut gameplay av alle mulige spill? Det er jo mange som gjør det, og det er vedlig populært.

Kan bruke musikk, så lenge det er under Creative Commons lisens og gaming content er det heller ikke opphavsrett på.

Lenke til kommentar

Ville bare bli partner for custom thumbnails. Har begynt med reklame nå though. Får fra 100-1000 views i uka, og gjennomsnittelig 3 subs om dagen.

Har 400+ subs og over 55 000 views totalt.

Det er bra! Stå på :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Fikk mulighet til å "Monetize" en video, altså tjene penger på en video jeg velger å putte reklame på, vet ikke hvilke satser de har :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...