Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan.

Som tittelen sier er jeg ikke helt sikker på om jeg skal kjøpe nytt kamera eller ny linse.

Jeg har nå en Sony a35 med kit 18-55 og jeg vurderer å kjøpe en Sony a77 med 16-50.

Ville det lønnet seg for bildekvaliteten å kjøpe ny linse eller nytt kamera?

Budsjett på linse ville vært ca 6000 og kamera rundt 9000.

Jeg vil ikke bytte fra Sony btw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du savner med det utstyret i dag? Bedre bildekvalitet kan være så mangt.

Enig med Tomsi42, har du ikke et klart mål med hva som skal forbedres er det lett at det blir galt. Hoppet fra A35 til A77 er stort på mange måter, også i størrelse og vekt. Samme gjelder objektivbyttet du nevner. Det finnes også "mellomløsninger" som A65 eller det nye A58, men uansett er det viktig å fortelle hva du vil oppnå for å få gode svar.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg har brukt den en del. Det er et knivskarp og meget bra objektiv, både til makro og "vanlig" bruk. Autofokusen er overraskende kjapt til makroobjektiv å være, særlig når man bruker fokuslimiter-bryteren. Stabilisatoren er også god. Varm anbefaling fra meg. :)

Lenke til kommentar

Hoi!

Niks har ikke erfaring med sigma 150mm. Men kan anbefale deg å tenke på å kjøpe en god orginal objektiv. Tipper at en god orginal objektiv til sony vil levere mye skarpere bilde enn med et uorginalt.

Men før man anbefaler et objektiv så er det greit å vite hvordan bruk du skal ha det til?

Men ser du etter et allsidig objektiv som man kan bruke til ulike situvasjoner. Så en 24-70 mm en fin løsning. Men sikkert temmelig dyr og uten for din pris klasse. Har ikke satt meg inn i sony produkter. Men sikkert noen her inne som har gode erfaringer og kan anbefale deg et allsideig bruks objektiv til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Hoi!

Niks har ikke erfaring med sigma 150mm. Men kan anbefale deg å tenke på å kjøpe en god orginal objektiv. Tipper at en god orginal objektiv til sony vil levere mye skarpere bilde enn med et uorginalt.

Om det er Sony eller Sigma eller Tamron eller andre for den saks skyld betyr ikke nødvendigvis at det er bedre eller dårligere. Det kommer helt an på objektivet. Sony lager både elendige og eksepsjonelle objektiver, og det gjør Sigma også.

Lenke til kommentar

Hmm hvordan skal jeg svare på det da. Kan jo starte med at jeg har hatt en del objektiver opp igjennom åra. Og det har jo også at man har testet litt på egenhånd også. Kan jo si den første testen jeg hadde var mellom sigma sin 50mm og nikons 50mm f1.4. Da opplevde jeg at nikon sin var skarpere fra stor til liten blender.

Andre teste. Var mellom tamron sin 24-70 f2.8 og nikon 24-70 f2.8. Der var også nikon sin mye skarpere i kantene. Pluss farge gjengivelse var mye bedre.

Hatt noen sigmaer oppigjennom. Men mange av dem måtte jeg sende inn å kalibrere fokusen på.

Men det finnes mange gromme uorginale også. For eksempel sigma sin nye 35mm som er helt rå. Fått testa den litt igjennom en kompis. Var jo nesten man løp i butikken for å handle.. He he.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...