Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?

Stortingsvalget  

536 stemmer

1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

• HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel like sannsynlig at om Venstre skulle rase oppover i størrelse, så vil de gjøre som FrP som var sterkt imot sperregrense når de var mindre (i faresonen) og som vil øke sperregrensen idag.

Jeg tror jeg uttalte meg på en litt ukorrekt måte.

Jeg har nå gjort en research på temaet.

Jeg er usikker på om Venstre er i mot sperregrensen, men det ser ikke slik ut.

Finner ingen ting om det.

Uansett så fant jeg dette:

http://www.nytid.no/nyheter/artikler/20130419/alene-mot-fa/

Saken er jo den at det burde kunne være mulig for flere partier å slå seg sammen på en måte slik at de til sammen kommer over sperregrensen. Bare tenk på Venstre, Piratpartiet og Miljøpartiet De Grønne, og DLF. Disse småpartiene har mye til felles. Og kunne fint ha samarbeidet om diverse ting. Alle disse kunne for eksempel vært ulike fraksjoner i det samme partiet. Da ville de ha vært mye sterkere sammen for eksempel. =)

Dersom det samme hadde skjedd med AP eller Høyre, altså at det ble opprettet mange småpartier som hadde veldig mye lik politikk som disse, så ville de lidd samme sjebne tror jeg.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Jeg stemmer Høyre og håper på det. Var FrP-supporter frem til det lokale skolevalget her i 2009, da jeg fikk se hvor "seriøse" FrP egentlig er. Mistet totalt respekten.

Det er vel og bra det. Men hvorfor støtter du Datalageringsdirektivet og den nye åndsverksloven, og mener du at dagens narkotikapolitikk er fornuftig? =)

Hva er det som er viktig for deg? =)

Lenke til kommentar

Jeg støtter Høyre fordi de er en av de få partiene i landet som tar distriktene på alvor.

Jeg har begrenset kunnskap på området, så derfor spør jeg:

Hvordan tar Høyre distriktene på alvor? :)

Hva er forskjellen på Høyre og Venstre på dette punktet?

Og hva er dagens situasjon med den sittende regjeringa?

I de åtte årene vi har hatt rød-grønn regjering har distriktene fått lide, og nå er det nok.

Det er selvsagt flere ting også :)

Hvordan lider de. Og hva vil Høyre gjøre? =)

Hva slags andre ting? =P

Eg skal stemme blankt.

Hva oppnår du med det? :)
Lenke til kommentar

Jeg har begrenset kunnskap på området, så derfor spør jeg:

Hvordan tar Høyre distriktene på alvor? :)

Hva er forskjellen på Høyre og Venstre på dette punktet?

Og hva er dagens situasjon med den sittende regjeringa?

Dagens situasjon er at distriktene blir preget av den rødgrønne regjeringens nedleggingsiver og sentraliseringsfeber, noe som ser ut til å være et generelt trekk hos AP. I det siste har også FrP, ihvertfall lokalet her, kastet seg på dette i et desperat forsøk på å karre til seg en stol i "det gode selskap".

Ved samtlige saker som har vært relatert til distriktet her m.t.p. nedlegging, sentralisering og flytting av tilbud fra distrikt til by, har Høyre, KrF og Venstre vært de eneste partiene som har reagert, og av disse er det Høyre og KrF som faktisk har kjempet i mot med konkrete tiltak og forsøk på alternative løsninger.

Høyre og Venstre har, ihvertfall lokalt, vært ganske enige på dette feltet, men forskjellen er at Høyre har tatt en aktiv rolle i kampen mens Venstre har blitt en tilskuer.

Hvordan lider de. Og hva vil Høyre gjøre? =)

Som ovenfor.

Lenke til kommentar

Det er vel mulig å være mer enige med "Blankt" enn noen av de andre partiene, uten å være anarkist? Eller er det noe som tyder på at alle som stemmer blankt, eller støtter hjemmesitterpartiet, er anarkister?

Mulig det. Men jeg forstår ikke helt hva som er vitsen med å ta seg tid til å gå ned på valglokalet bare for å stemme blankt. =) Om man ikke ønsker noen politikere eller støtter noen som helst form for statlig styring, så er man jo anarkist. Man ønsker jo ikke å påvirke hvilken retning samfunnet skal ta...

Lenke til kommentar

Hva er du mest opptatt av da? :)

Et vanskelig spørsmål. Er ikke akkurat den flinkeste eller mest aktive innen politikk fronten, men interesserer meg litt for fildeling, overvåking, sensur og rusdebatter. Er motstander av overvåking og sensur. Skyr DLD som pesten og er for legalisering av medisinsk cannabis, men også til privat bruk. Interesserer meg også for andre saker.

Endret av Hafti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et vanskelig spørsmål. Er ikke akkurat den flinkeste eller mest aktive innen politikk fronten, men interesserer meg litt for fildeling, overvåking, sensur og rusdebatter. Er motstander av overvåking og sensur. Skyr DLD som pesten og er for legalisering av medisinsk cannabis, men også til privat bruk. Interesserer meg også for andre saker.

Er du enig i Kardemommeloven?

kardemommeloven-kardemommeby-sarpsborg-smacc8alensmarken1.jpg

Da skal du vite at ALLE av partiene på Stortinget er sterke motstandere av denne loven.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Dagens situasjon er at distriktene blir preget av den rødgrønne regjeringens nedleggingsiver og sentraliseringsfeber, noe som ser ut til å være et generelt trekk hos AP. I det siste har også FrP, ihvertfall lokalet her, kastet seg på dette i et desperat forsøk på å karre til seg en stol i "det gode selskap".

Akai. Forstår.

Ved samtlige saker som har vært relatert til distriktet her m.t.p. nedlegging, sentralisering og flytting av tilbud fra distrikt til by, har Høyre, KrF og Venstre vært de eneste partiene som har reagert, og av disse er det Høyre og KrF som faktisk har kjempet i mot med konkrete tiltak og forsøk på alternative løsninger.

Hvor mange Venstrefolk finnes det der forresten? = )

Venstre reagerte, på samme måte som Høyre og Krf, men det var bare de sistnevnte som kom med konkrete tiltak? =) Men Venstre støtter det. Hmm. Men da er det jo like greit å stemme Venstre, og hjelpe oss som ikke ønsker overvåkning begått av private selskaper på Internett :) ??? :p hehe.

Høyre og Venstre har, ihvertfall lokalt, vært ganske enige på dette feltet, men forskjellen er at Høyre har tatt en aktiv rolle i kampen mens Venstre har blitt en tilskuer.

Som ovenfor.

Tja... Hva slags avis er det som dominerer der du bor da? = ) Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Et vanskelig spørsmål. Er ikke akkurat den flinkeste eller mest aktive innen politikk fronten, men interesserer meg litt for fildeling, overvåking, sensur og rusdebatter.

Det er akkurat det samme som meg det. =)

Er motstander av overvåking og sensur. Skyr DLD som pesten og er for legalisering av medisinsk cannabis, men også til privat bruk. Interesserer meg også for andre saker.

I så fall, mener jeg du har mest å tjene på å stemme Venstre.

Jeg stemmer Venstre av samme grunner som du er opptatt av.

Det er også bare Venstre som har en reel sjanse til å få gjort noe. Piratpartiet blir for lite. De er langt under sperregrensen, og vil ikke få gjort det. Og om du er hovedsakelig interessert i å fjerne DLD og den nye åndsverksloven, så er Venstre partiet som jobber for å fjerne dette. Vi klarer det bare dersom vi får nok stemmer.

Venstre har også en liberal og human narkopolitikk som innebærer det du her beskriver... =)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Det er vel mulig å være mer enige med "Blankt" enn noen av de andre partiene, uten å være anarkist? Eller er det noe som tyder på at alle som stemmer blankt, eller støtter hjemmesitterpartiet, er anarkister?

Absolutt ikke. Jeg kommer selv til å stemme blankt (som allerede nevnt), men jeg er på langt nær anarkist.

Lenke til kommentar

Akai. Forstår.

Hvor mange Venstrefolk finnes det der forresten? = )

Venstre reagerte, på samme måte som Høyre og Krf, men det var bare de sistnevnte som kom med konkrete tiltak? =) Men Venstre støtter det. Hmm. Men da er det jo like greit å stemme Venstre, og hjelpe oss som ikke ønsker overvåkning begått av private selskaper på Internett :) ??? :p hehe.

Tja... Hva slags avis er det som dominerer der du bor da? = )

Venstre hadde 5,6% oppslutning her i 2011 (Link).

Stemmer ikke Venstre pga. partiets liberale innvandringspolitikk. Jeg er på ingen måte i mot innvandring, men mener Venstre har et for liberalt syn. DLD er grunnen til at jeg meldte meg ut av Høyre som støttemedlem, men jeg er fortsatt mer enig med det partiet enn de andre. Om jeg skulle stemt andre partier enn Høyre hadde det blitt KrF eller, under tvil, FrP.

Avisene her er stort sett AP-favoriserende, noen faktisk helt i grenseland til kommunisme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...