Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Mener du den smørbrødlisten til Turbonello svarer på det?

 

At noe er omstridt er vel ikke noe bevis, men la oss konkret ta dette

 

2. SKRINLAGT: Utrede muligheten for kulturbåt.

 

Mener du at en regjering ikke kan endre innstilling? Ta diesel biler som et eksempel. Ny forskning har jo vist at visse typer diesel ikke er så miljøvennlig som man viser.

 

Personlig mener jeg det ville

  1. være direkte uansvarlig å ikke ta hensyn til slik forskning og nye viten.
  2. sløsing med samfunnets midler å ikke ta hensyn til det.

Så om de borgerlige kommer til makten kan vil altså vente oss stalinistisk kommandoøkonomi med faste og spikrede planer som ikke kan endres. Det er ikke det jeg forbinder med liberalisme.

 

 

Biodiesel-avgiften er håpløs. Biodiesel er jo mer miljøvennlig, med unntak av at den tar opp matjord. Dette er typisk en av masser av dårlig miljøpolitikk fra AP.

 

Det er vel en grunn til at alle nye busser går på Biodiesel?

 

Stimuler miljøvennlig energi istedenfor å runke oljekranen. Hva med å kutte avgifter på bærekraftig fornybar energi?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

 

Biodiesel-avgiften er håpløs. Biodiesel er jo mer miljøvennlig, med unntak av at den tar opp matjord. Dette er typisk en av masser av dårlig miljøpolitikk fra AP.

 

Kilde?

 

Personlig tror jeg mest på det som kommer fra UIO:

 

– Avgiftsfritaket burde vært opprettholdt, men det beste hadde vært om det aldri var vedtatt i utgangspunktet, sier han.

 

-------------------------------

Forurenser skal betale
Samtidig har saken to sider. I Norge kommer biodiesel hovedsakelig fra rapsolje, såkalt Rapsmetylester. Dette drivstoffet medfører utslipp både i produksjon og i bruk. Sett i forhold til vanlig diesel slipper biodiesel riktignok ut omtrent halvparten så mye CO2, men er samtidig mindre effektiv og har oppvarmende effekt på kort sikt.
– Prinsipielt sett er det riktig at forurenser betaler. Biodiesel har en negativ klimaeffekt, og er ikke løsningen med stor ”L”, sier Alfsen.

 

Lenke til kommentar

 

Kilde?

 

Personlig tror jeg mest på det som kommer fra UIO:

 

 

 

For noe tull.

 

Forurenser betaler? Når Biodiesel er såpass mye mindre forurensende så skal dette selvfølgelig lønnes med lavere avgifter.

 

Forurenseren betaler? Den største forurenseren er staten.

 

Forurenseren betaler? Why? Da må jo pengene iallefall øremerkes å gå til miljøvennlig kraft, og fornybar energi. Men pga en eller annen feil så går de rett i statskassen gitt.

 

 

Bensinavgiften i et oljeland er også helt idioti. En avgift på forurensing greit, men la den da for h...... gå øremerket til miljø, og ikke i statskassen.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hadde egentlig gitt deg opp, men prøvde en gang til i håp om meningsfylt svar.

 

 

 

Jeg er så lei alle avgifter som politikerne liker å slenge rundt seg hele tiden.

 

Tobakk er farlig, avgift,

 

Bilkjøring er forurensende, vi pumper opp oljen men når innbyggerne bruker den så legger vi på en avgift.

 

En alkoholavgift på varene i butikk, og en alkoholavgift til oppå utestedene sånn at bare alkoholikere og rike går på byen..

 

 

Kan de ikke bare forby olje da, skyte hodet av seg selv og samtidig befri folk fra avgiftene? Forby alkohol sånn at det ikke er noe skade av det og forby alt annet som man ikke liker også.

 

Forby bilkjøring resultat=null trafikkulykker..

 

 

Vi har faktisk noe som heter SKATT og den er ikke lav, forstår ikke hvorfor vi skal avgiftsbelegge alt vi gjør også? Momsen var bare et stunt som vi skulle ha etter krigen for at landet skulle komme seg. Men siden det var en så god ide så ble den.

 

Dersom alle hadde sluttet å drikke og røyke og tok sykkelen istedet så hadde vel Norge gått konkurs.

 

Avgiftsbelegg salg av hus og leilighet, avgiftsbelegg det å arve/at et familiemedlem dør.

Har de noen avgift på at folk dør enda? Kisteavgift?

 

Vi har avgift på mat, hvor sykt er ikke det?

 

Det neste er vel at de skal lage avgift på luft eller sol, sånn som Spanjolene har gjort......

http://www.forbes.com/sites/kellyphillipserb/2013/08/19/out-of-ideas-and-in-debt-spain-sets-sights-on-taxing-the-sun/

 

 

Dersom ingen sier stopp så er det ingen som stopper.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fjortis. Kos deg. Det er lov å skyte seg selv i foten.

Sånt sier man bare dersom man ikke har noe saklig å komme med. Da er det personangrep, som fjortis, samt gamle ordtak brukt feil.

 

Jeg har ikke skutt meg selv i foten. Det jeg sier er helt korrekt.

Og det var en grunn til at jeg sa det jeg sa til deg i det forrige innlegget. Det var noe jeg sa for å understreke hvor irrelevant det du kom med var. Du sa at jeg ikke visste hva disse to politiske uttrykkene var... Men da sier jeg at du heller ikke visste hva de var... Og selvsagt har jeg helt rett i det. Du visste like lite som meg hva det var, før du hørte og lærte om dette. Men nå vet vi begge to hva det er, og da er det irrelevant om jeg visste eller ikke visste, eller om du visste eller ikke visste.

 

Du er en anti-liberal sosialdemokrat og kverulant på over 60 år, og kaller folk som er 30 for fjortis. Hva skal man kalle deg? Sekstis? Jeg har møtt og snakket med mange på 60 år, men jeg har aldri snakket med en som er så umoden som det du er skal jeg si deg.

Jeg har heller aldri sett andre over 60 som står slik du gjør å pisser i motvind, for deretter å skyte deg i begge føttene.

 

 

Ikke rart at gode gamle Venstre sliter med sperregrensen om du er et representativt medlem.

Der var den ja... Sperregrense-argumentet, og personangrepet.

Jeg for min del ser noe annet enn hva du gjør. Og det gjør andre Venstrefolk også.

 

Venstres oppslutning, og Venstres medlemsvekst har økt jevnt og trutt de siste årene.

Og de siste meningsmålingene ser gode ut for Venstre. Ved kommunevalget gjorde Venstre et historisk godt valg. Men alt dette har gått deg hus forbi... Du som bare bruker hodet ditt på konstruere usakligheter og skremselspropaganda mot de borgerlige partiene på nettet.

 

 

 

Bevis:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1512779&p=20532930

 

Beviset for AFP finner du ved følgende søk:

 

kgun turbonello "hva er AFP" site:diskusjon.no

 

Leseren får selv vurdere hva som er riktig.

Det der er ikke noe bevis på at du ikke visste hva AFP var... Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Prismekanismen er den sterkeste og mest demokratiske måten du kan vri forbruk og produksjon på. Det stemmer også med økonomisk teori å bruke skatt / subsidier når der er indirekte virkninger i forbruk og produksjon.

Lenke til kommentar

 

Saken er den at vi må fjerne avgifter og skatt på det som er bra, og beskatte det som er dårlig.

 

For eksempel så må vi sørge for at det lønner seg å jobbe, og da burde vi fjerne skatt på arbeid. Så fjerne avgifter på ting vi vil ha mer av, og istedet ha avgifter på ting vi vil ha mindre av, tror jeg er veien å gå, altså.

 

Fra rød til grønn skatt. =)

 

Sunn mat skal være billig, mens usunn mat skal være dyrere. Dette er gunstig da det vil øke folkehelsa noe tror jeg, samtidig som det er rettferdig; at de som velger en usunn livsstil betaler mer enn de som velger en sunn livsstil. Den usunne maten fører jo til større belastning på helsevesenet...

 

Eiendomskatten burde også fjernes og reduseres. Arveavgiften burde fjernes.

Dette er usosiale skatter, som ikke vil gjøre noe som helst bedre.

 

Her står det litt om Grønn skatt.

 

http://www.venstre.no/artikkel/50512

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Pris er til syvende og sist det som avgjør for alle. Hele* min generasjon hadde kjørt elbiler om de var konkurransedyktige på avstand og pris. Selv i luksussegmentet selger jo Tesla godt.

 

*Bortsett fra de som betviler alt de sitter igjen med etter skolegangen fordi lærere tenderer mot sosialistiske idealer, naturligvis.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Sånt sier man bare dersom man ikke har noe saklig å komme med. Da er det personangrep, som fjortis, samt gamle ordtak brukt feil.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Det der er ikke noe bevis på at du ikke visste hva AFP var...

 

Nei det sier man når man fortsetter å hamre på samme faktafeil. Så som leder av Norges Banks Funksjonærforbunds NBFF i utrednings / forskningsavdelingen i Norges Bank så visste jeg ikke for mange år siden hva en todeling av norsk økonomi og AFP er? Du kan ikke ha mye nyttig å bidra med når du holder hardnakket på den påstanden. Jeg visste om begrepet fastlandsnorge og oljesektoren da jeg jobbet med utenrikshandelsmodeller i Norges Banks Valutavdeling i 1977. Jeg visst om AP da det ble innført rundt 1989 da AFP ble innført. Kverulant.

 

 

Venstres oppslutning, og Venstres medlemsvekst har økt jevnt og trutt de siste årene.
Og de siste meningsmålingene ser gode ut for Venstre. Ved kommunevalget gjorde Venstre et historisk godt valg. Men alt dette har gått deg hus forbi... Du som bare bruker hodet ditt på konstruere usakligheter og skremselspropaganda mot de borgerlige partiene på nettet.

 

De siste meningsmålingene er ikke bra for Venstre. Resultatene fra skolevalget var dog oppmuntrende. Skolevalget sier lite om det endelige valgresultatet. De siste meningsmålingene sier mer om Venstres oppslutning enn skolevalget. Skolevalget er altså ikke et representativt utvalg for de virkelige valget på mandag. Du greier sikkert å vri på det også.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Ja Venstre mer og mer til DLF som skallet av fra Venstre ved EF avstemingen i 1972. Tragisk om det oppdages av flere. Da vil partiet mest sannsynlig lide samme skjebne som DLF:

 

Nå venter jeg meg flere påstander om løgn for forumets sjefstroll.

Kommer bare med idioti du. Når du begynner å sammenlikne Venstre med DLF, så begynner folk å se hva slags tåplig fjott du er... Som har null peiling på politikk over hodet. (Du vil selvsagt benekte dette selv, da du har svært marginal selvinnsikt, men deg om det)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Gidder ikke sitere alt. Men det var en gang du ikke visste om verken AFP ordningen og todelingen i Norsk økonomi. Sier du noe annet så lyver du....

 

Tror du ikke at jeg for lengst har gjennomskuet fjortis spillet ditt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Den diskusjonen du tapte. Nei. Gidder ikke lese noe der.

 

Husker du da du ble tatt med buksene nede for å forfalske bilder eller har du svært selektiv hukommelse. Det er derfor jeg har konkludert med at du er sjefstrollet på dette forumet. Du prøvde å feie det under teppet med at det var en spøk.

 

Husker du truslene du sendte på PM? Vet ikke om du har skremt andre bort fra forumet, men meg skremmer du ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kommer bare med idioti du. Når du begynner å sammenlikne Venstre med DLF, så begynner folk å se hva slags tåplig fjott du er... Som har null peiling på politikk over hodet. (Du vil selvsagt benekte dette selv, da du har svært marginal selvinnsikt, men deg om det)

 

 

Du blir som regel heit i toppen før du går å legger deg og når du føler deg trengt opp i et hjørne. Gå å legg deg. Jeg vet ikke om jeg bruker mer tid på deg før valget..

Det er bedre enn de rosene AP deler ut som stikker og gjør vondt...

 

Sprakk luftslottet på tornene?

Lenke til kommentar

Tror du ikke at jeg for lengst har gjennomskuet fjortis spillet ditt?

Mens du har sittet å konstruert usannheter i hele kveld om de borgerlige partiene, så har jeg gått en lang tur å delt ut Venstre-flygere, ja faktisk hele bunken som jeg fikk.

 

Hva du har gjennomskuet er irrelevant. Du tror du gjennomskuer så mye rart, men når hodet ditt åpenbart ikke er helt i orden, altså det som er inni hodet ditt, så kan jeg ikke si at jeg tar meg særlig nær av det. Du får være unnskyldt.

Lenke til kommentar

Husker du da du ble tatt med buksene nede for å forfalske bilder eller har du svært selektiv hukommelse.

Da jeg laget det bilde, så var det ikke for å lure noen. Jeg regnet jo med at du og andre forstod at det bildet av min innboks bare var noe tull. Det sier jo seg selv.

Alle forstår at du ikke har sendt meg meldinger der hvor det står at du vil ha en mann å dele livet ditt med osv... Dette skjønner alle at er bare tull. Det er du som skal ha det til at "dere avslørte meg" da jeg ikke hadde redigert alle tidspunktene for meldingene godt nok.

Dette var bare for morroskyld. Men du er ikke en mann som tåler humor. Du er en gammel og sur grinebiter som ikke har noe fornuftig å komme med noen gang.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Det er derfor jeg har konkludert med at du er sjefstrollet på dette forumet.

Vil tro at alle ser på dine konklusjoner som verdiløse, og kanskje også patetitske og barnslige.

 

 

Du prøvde å feie det under teppet med at det var en spøk.

Er det ikke innlysende at det var en spøk? Det bildet illustrerte var jo at du var kåt på meg og ville treffe meg osv... Jeg ville bare kødde med deg... Hvordan kunne det IKKE vært en spøk? Kan du redegjøre for de idiotiske påstandene dine?

 

 

Husker du truslene du sendte på PM? Vet ikke om du har skremt andre bort fra forumet, men meg skremmer du ikke.

Og hva skal til før du kaller noe en trussel? Det var INGEN trusler over hodet der gamle mann! INGEN! Du kan jo sitere ordrett fra samtalen vår, så folk kan få se hvilken løgner vi har å gjøre med her! Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Alle forstår at du ikke har sendt meg meldinger der hvor det står at du vil ha sex med meg osv...

 

Det stod langt mer enn det. Du truet meg også.

Vil tro at alle ser på dine konklusjoner som verdiløse, og kanskje også patetitske og barnslige.

 

 

Er det ikke innlysende at det var en spøk? Det bildet illustrerte var jo at du var kåt på meg og ville treffe meg osv... Jeg ville bare kødde med deg... Hvordan kunne det IKKE vært en spøk? Kan du redegjøre for de idiotiske påstandene dine?

 

Og hva skal til før du kaller noe en trussel? Det var INGEN trusler over hodet der gamle mann! INGEN! Du kan jo sitere ordrett fra samtalen vår, så folk kan få se hvilken løgner vi har å gjøre med her!

 

Fjott.

Lenke til kommentar

Det stod langt mer enn det. Du truet meg også.

En løgn blir ikke mer sann om du gjentar den flere ganger. Den vil fortsatt være en løgn. Eller kanskje bare en vrangforestilling.

 

Kan du bevise at jeg truet deg? Hva truet jeg deg med? OM det hadde vært sant, så ville du kunnet bevise det for alle her og nå. Men du lyver...

 

 

Fjott.

Trenger ikke fortelle meg at du er det. Ingen redegjørelse for noen av de påstandene du har kommet med. Så JA fjott er et passende begrep om deg. :) Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...