Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Tror? Det handler ikke om tro...

 

Jeg tror at sosialliberalismen vil ...

 

Jeg tror uansett at fornuften seirer til slutt...

Jeg lurer på hvor lenge den dumme skremselspropagandaen til SV, AP og SP fungerer...

Hvor lenge vrengebildet som de sosialdemokratiske partiene har skapt av de borgerlige vedvarer osv. Men det er nok litt som med religion. Seigt og klissete, og slipper ikke så lett taket når det har fått fotfeste.

 

Så andre har ikke lov til å tro, men du har? Mål deg selv med den målestokk du måler andre.

 

Fornuften vil seire til slutt, men det kan ta 4 år eller noen måneder om de borgerlige skulle få makten og ryke i tottene på hverandre. FrP og Høyre har god tradisjon for det, jfr. da Hagen felte Willoch regjeringen på et forslag om å heve bensinavgiften med 42 øre / liter. Det ble for hard kost for Hagen og han felte en borgerlig regjering han på forhånd hadde lovt å ikke felle.

 

Det ble er mindre onde for FrP å felle en borgerlig regjering enn å heve bensinavgiften med 42 øre / liter.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så andre har ikke lov til å tro, men du har? Mål deg selv med den målestokk du måler andre.

Det er du som tolker alt til lov og ikke lov, fordi det er slik sosialdemokrater tenker. Mens du står opp om morgenen å tenker: "Hva ønsker jeg å forby i dag", så står jeg opp og tenker: "Ny dag nye muligheter".

 

Selvsagt skal du få lov til å ha din tro...

Men når forsøker å skape et uriktig bilde av andres meninger og politikk, (skape et vrengebilde) så burde du også tåle å bli motsagt og kritisert for det.

 

Fornuften vil seire til slutt, men det kan ta 4 år eller noen måneder om de borgerlige skulle få makten og ryke i tottene på hverandre.

Dette gjelder ikke de sosialistiske?

 

FrP og Høyre har god tradisjon for det, jfr. da Hagen felte Willoch regjeringen på et forslag om å heve bensinavgiften med 42 øre / liter. Det ble for hard kost for Hagen og han felte en borgerlig regjering han på forhånd hadde lovt å ikke felle.

Ja, og dette var utelukkende negativt FORDI da tok AP, SV og SP over... Flertallet valgte borgerlig, men da favorittpartiene deres ikke klarte å samarbeide, så tok AP over.

Men flertallet liker jo ikke AP... Til og med svært mange av de som stemmer AP liker ikke AP. Mange av de som stemmer AP klager på ting og tang som er AP-politikk, men stemmer AP av god gammel tradisjon, fordi AP er så gode til å snakke store ord og love ting før valget... APs taktikk er enkel. En stund etter de har vunnet valget, så legger de ned sykehjemsplasser. Dette gjør de slik at de kan love flere sykehjemsplasser ved neste valgkamp, osv. Dette er et eksempel av mange.

 

Det ble er mindre onde for FrP å felle en borgerlig regjering enn å heve bensinavgiften med 42 øre / liter.

Jeg støtter ikke FrP. Jeg støtter Venstre. Ved å støtte Venstre har man større sjanse for å oppnå en borgerlig regjering enn om man stemmer FrP...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Dette gjelder ikke de sosialistiske?

 

Jeg støtter ikke FrP. Jeg støtter Venstre. Ved å støtte Venstre har man større sjanse for å oppnå en borgerlig regjering enn om man stemmer FrP...

 

  1. Alt du har å fare med?
  2. Hvem mener du er sosialister?
  3. Ser ikke ut til at du følger mye med på det som skjer i media. Venstre sliter med sperregrensen og FrP varierer mellom 15 og 20 % oppslutning. Slutt og drøm.
Lenke til kommentar
  • Alt du har å fare med?
  • Hvem mener du er sosialister?
  • Ser ikke ut til at du følger mye med på det som skjer i media. Venstre sliter med sperregrensen og FrP varierer mellom 15 og 20 % oppslutning. Slutt og drøm.
Slutt å lyv. Venstre har gjort det veldig bra på meningsmålingene frem til i dag. De har fått over 7% flere ganger.

Jeg kaller alle partiene på sosialistisk side, for sosialister, da de bruker sosialistisk retorikk. Jeg har mye mer å fare med, men jeg tar en ting av gangen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Da vil jeg komme med en motreklame =)

 

http://youtu.be/V5Ld7qkQr8k

 

Hvilke løfter er det Jens Stoltenberg har brudt? Hør hva han sier:

 

Jeg kan garantere at jeg ikke kommer til å gi en eneste krone i skattelette før eldreomsorgen skinner.

 

 

I dag fire år etter skinner det ikke eldreomsorgen.

 

Hør hva tidligere partileder i KrF sier:

 

Det skinner ikke av eldreomsorgen statsminister.

 

............................................

 

Det er faktisk slik at i dyrevernloven er det sterkere rettigheter enn det er i eldreomsorgen i dette landet

 

.

Og Stoltenberg avslutter:

 

Det er ingen tvil om at det er pleie og omsorg vi snakker om og det er ren kverulering fra opposisjonen.

 

 

Og du turbonello er intet unntak med dine velkjente kveruleringer, manipulerte bilder og vridning av fakta. De borgerlige og du kan komme til å møte dere selv i døren.

 

Skal vi tilby Høybråten å bytte hus med

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRJStilOA-SslpnZ543dYe5fAsp8Uq2Ftqp6V2xbA5r1S1YWynp

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kan du konkret nevne løftebruddene?

 

  1. Ordrett det som ble sagt og skrevet av regjeringen.
  2. Ordrett hva som er sagt og skrevet av opposisjonen i tilsvar.

Personlig er jeg lei av å måtte rette alle fakta omskrivinger, kveruleringer og faktavridninger på dette forumet. Det er jo ikke noe nytt fra høyre siden:

 

Wikipedia kilde for høyreekstremisme eller nyttig verktøy?

 

Merk at media mennesker og journalister ikke har de samme kravene til presisjon som andre.

 

If the facts don't fit the theory, change the facts.

 

 

Albert Einstein.

Lenke til kommentar

Kan du konkret nevne løftebruddene?

 

  • Ordrett det som ble sagt og skrevet av regjeringen.
  • Ordrett hva som er sagt og skrevet av opposisjonen i tilsvar.
Personlig er jeg lei av å måtte rette alle fakta omskrivinger, kveruleringer og faktavridninger på dette forumet. Det er jo ikke noe nytt fra høyre siden:

 

Wikipedia kilde for høyreekstremisme eller nyttig verktøy?

 

Merk at media mennesker og journalister ikke har de samme kravene til presisjon som andre.

 

 

Albert Einstein.

Du finner det i linken jeg la ut. Var det ikke du som klaget fælt på saksing og klipping av politikk og valghefter??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke løfter er det Jens Stoltenberg har brudt?

Tja det er mange blant annet lovet han å se på studenthyblene:

 

http://www.nettavisen.no/politikk/article3667464.ece

 

Han har faktisk brutt 88 løfter i følge denne artikkelen:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=576547

 

Kultur

 

1. KULTURSKOLE: Lovte rimelig plass i kulturskolen til alle: Ulik pris i kommunene.

 

2. SKRINLAGT: Utrede muligheten for kulturbåt.

 

Krim

 

3. POLITIAKSJON: Effektivt, profesjonelt og serviceinnstilt politi, med ressurser til forebyggende arbeid og økt status: Svært omstridt.

 

4. POLITIAKSJON II: Flere politibetjenter slik at politireformen oppfylles: Svært omstridt.

 

5. GAMMELT UTSTYR: Sørge for investeringer i utstyr og kjøretøy: Nye biler og våpen, men politiet har gammelt IKT-utstyr.

 

6. SKRINLAGT: Frister for behandling av straffesaker.

 

7. SKRINLAGT: Pålegge nettleverandører filter.

 

Inkluderende arbeidsliv

 

8. NULLMÅL: Handlingsplaner med måltall for rekruttering av funksjonshemmede og innvandrere til offentlige stillinger: Ikke ny handlingsplan.

 

Bolig- og sosialpolitikk

 

9. BYGG: Sette i gang program for bygging av ikke-kommersielle utleieboliger: Ikke innført.

 

10. HOSPITS: Avvikle bruk av hospits og gi bostedsløse tilbud om varig bolig: Hospits er ikke avviklet.

 

11. SKRINLAGT: Låneordning med rente- og avdragsutsettelse til kommunene, for bedre tomtepolitikk.

 

12. SKRINLAGT: Singelmeldingen.

 

13. FATTIGDOM: Redusere økonomiske forskjeller og avskaffelse fattigdom: Det er fortsatt fattige i Norge, og diskutabelt om forskjellene er redusert. Antall bostedsløse har økt.

 

Norge som miljønasjon

 

14. FORURENSING: Begrense utslipp av ikke-nedbrytbare miljøgifter og klimagasser, og begrense luftforurensningen: Utslippene øker, ifølge SFT.

 

15. UTSLIPPSKUTT: Betydelige deler av Norges klimaforpliktelser fra Kyoto skal tas nasjonalt: CO2-utslipp i Norge har økt, så ikke i rute i forhold til nasjonalt kuttmål i Kyoto-perioden 2008-2012.

 

16. STRENGERE: Sektorer som er pålagt CO2-avgift skal fortsatt ha denne istedenfor kvoter: Alle sektorer er i kvotesystemet.

 

17. SMÅKRAFT: Fylkesvise planer for småkraftverk: Ikke alle fylker har planer.

 

18. FORURENSING II: Nå målet for nitrogenutslipp til vann: Ikke nådd, 38 prosent reduksjon, målet er 50 prosent.

 

19. FÆRRE ARTER: Stanse tapet av norsk naturmangfold innen 2010, og ny Naturmangfoldlov: Ny lov, men klarer ikke stanse tapet av naturmangfold innen 2010.

 

20. REGNSKOGTØMMER: Utrede forbud mot import av tropisk tømmer: Utredet, men ikke forbud.

 

21. LOKALT MILJØ: Gjenreise fagkompetansen i kommunene innen miljøvern: Ikke alle kommuner har miljøvernkonsulenter.

 

22. VERN: Evaluere vern i forhold til bosetning og næringsutvikling: Ikke gjennomført helhetlig evaluering.

 

23. HUNDEFARE: Nødvergeparagrafen i viltloven skal presiseres for å gi dyreeiernes rett til å beskytte husdyr og hunder mot angrep: Hunder omfattes ikke av paragrafen.

 

24. RØDGRØNT SØPPEL: Opprette et eget statsforetak for avfallsforebygging og gjenvinning: Ikke gjort.

 

25. GIFTREGISTER: Opprette en kjemikaliedatabase: Ikke gjennomført, under utarbeiding.

 

26. GIFTINFO: Styrke informasjonen om og merking av produkter som inneholder farlige kjemikalier: Samme som over.

 

Energipolitikk

 

27. GRØNN BOM: Innføre grønne sertifikater for ny fornybar energi. Dersom ikke, skal andre virkemidler vurderes: Ikke grønne sertifikater, men andre virkemidler.

 

28. VINDSTILLE: Øke utbyggingen av vindkraft og nasjonal koordinering av vindkraftutbyggingen: Lite utbygging av vindkraft og ingen samlet plan.

 

29. DYR OLJE: Utvinningsgraden i feltene må økes ved forskning og bruk av CO2-injeksjon: Studie viste lavt potensial og høye kostnader.

 

30. SKRINLAGT: Vurdere om det skal sendes søknad om at Barentshavet skal gis status som særlig sårbart område.

 

31.GASSBLØFF: Regjeringen har startet utbyggingen av gasskraft på Kårstø med mål om at rensing innen 2009: Ikke nådd målet.

 

32. MÅNELANDING: Nye konsesjoner til gasskraft skal basere seg på CO2-fjerning: Mongstad fikk konsesjon til å drive uten rensing. Rensing kommer først senere.

 

Barn, utdanning og forskning

 

33. BARNEHAGE: Sikre full barnehagedekning: Ikke 100 prosent.

 

34. IKKE SÅ BILLIG: Trinn to i makspris: Ikke innført innen 2007.

 

35. KONTANTSTØTTE: Legge om kontantstøtten: Ikke lagt om.

 

36. KOMPETANSE: Tiltaksplan for øke antall førskolelære og opprettholde krav om kompetanse blant førskolelærere: Andelen med kompetanse har gått ned.

 

37. PAPPAPENGER: Selvstendig permisjonsrettigheter til far: Kun noen grupper har fått.

 

38. HELDAGSSKOLE: Flere undervisningstimer i grunnskolen. Lengden på skoledagen skal trappes opp til 28 undervisningstimer i uken: Trappet opp, men ikke nådd 28 timer.

 

39.FRAFALL: Styrke samarbeidet mellom ungdomsskole og videregående skole, for å hindre at elever slutter: Flere tiltak, men rundt 30 prosent slutter.

 

40. KLASSE: Kontaktlærere skal ikke ha ansvar for mer enn 15 elever i skolen: Droppet tallgrensen.

 

41. SKOLE: Opprettholde en desentralisert skolestruktur: Aldri lagt ned flere små skoler enn nå.

 

42. LEIRSKOLE: Leirskole skal være gratis: Praktiseres ulikt i kommunene.

 

43. SFO: Styrke og gjøre rimeligere SFO: Praktiseres ulikt i kommunene.

 

44. SKRINLAGT: At alle elever som har gjennomført 13 års skolegang får generell studiekompetanse.

 

45. SLUTTER: Øke andelen som fullfører videregående opplæring: Rundt 30 prosent slutter.

 

46. KJØPEKRAFT: Øke borteboerstipend: Kun prisjustert stipendet, og ikke hevet borteboerstipendet særskilt.

 

47. ETTERUTDANNING: Arbeide for finansieringsordning for etter- og videreutdanning: Ikke igangsatt.

 

48. ALDERSGRENSE: Vurdere å fjerne aldersgrensen for rett til videregående opplæring: Ikke fjernet, kun utvidet.

 

49. HØYERE UTDANNING: Legge til rette for uavhengig og god undervisning ved universiteter og høyskoler: Ifølge SSB har utdanning og forskning tapt under den rødgrønne regjeringen.

 

50. SYSTEM: Utvikle bedre finansieringssystem for å fremme desentralisert høyere utdanning: Ikke gjennomført, men varslet.

 

51. KVALITETSREFORMEN: Realisere kvalitetsreformens mål: Ikke alle mål nådd.

 

52. FATTIGE STUDENTER: Sikre studiefinansiering som gjør det mulig å studere på heltid: Kun prisjustert.

 

53. FORSKNINGSMÅL: Heve forskningsinnsatsen slik at Norge ligger på 3 prosent av BNP: Ikke nådd.

 

Samferdsel

 

54. DRIVSTOFF: Redusere priser gjennom fraktutjevningsordningen: Ikke gjeninnført.

 

55. RABATT: Ungdomskort med 50 prosent kollektivrabatt. Ikke innført.

 

56. VINTERSTOPP: Opprettholde Hurtigrutens transporttilbud hele året: Ikke like godt tilbud om vinteren.

 

57. SMALBÅND: Høyhastighets bredbånd til alle innen utgangen av 2007: Nådde ikke målet innen 2007, og hastigheten er omdiskutert.

 

Internasjonal politikk

 

58. INGEN SCHENGEN-GJENNOMGANG: Regjeringen lovte en samlet gjennomgang av Schengen-avtalen.

 

59. BISTAND: Lovte 1 prosent av BNI til bistand, deretter opptrapping i denne perioden. Løftet om opptrapping er brutt.

 

Næringspolitikk

 

60. NÆRINGSKONTOR: Servicekontorer for næringslivet skulle opprettes i hele landet. Men fortsatt svært varierende tilbud.

 

61. INGEN TRANSPORTSTØTTE: Skulle vurdere å øke den regionale transportstøtteordningen - den er i stedet avskaffet.

 

62. NY REDERISKATT: Bryter med punktet om å videreføre eksisterende ordninger for norske rederier og sjøfolk.

 

63. GASSFERGER: Skulle erstatte riksvegferger med gassferger, men ingen nye gassferger på vannet som følge av regjeringens politikk. Stilt krav om gass ved fem nye konsesjoner.

 

64. MERKEVARER: Innføre sertifiseringsordning for bedrifter som ønsker å markedsføre seg som en del av den norske merkevaren. Ikke på plass.

 

65. PROFESJONELT EIERSKAP:

 

Håndteringen av Aker-bråket kan neppe kalles profesjonell.

 

66. NY ERVERVSLOV: Sentralt løfte i valgkampen, da Union-nedleggelsen dominerte. Er vraket.

 

67. INDUSTRIKRAFT: Lovet eget kraftregime for industrien, men har slitt med å finne løsninger industrien og LO kan godta.

 

Fiskeri- og landbrukspolitikk

 

68. REKRUTTERINGSKVOTER:

 

Har ikke opprettet slike kvoter, men andre tiltak for å få ungdom inn i fiskerinæringen har kommet.

 

69.DISTRIKTSKVOTEORDNING: Skulle forsterkes og brukes mer aktivt, men er forkastet.

 

70. MERKEORDNING FOR FISK: Etablere et offisielt system for kvalitetsmerking. Ikke gjort.

 

71. FÔRKVOTER: I oppdrettslaksbransjen: Forkastet.

 

72. WTO: Lovte totalgjennomgang av WTO-forhandlingenes konsekvenser for norsk landbrukspolitikk. Ikke gjennomført.

 

73. ØKO-MAT: Målet var andel på 15 prosent økologisk matproduksjon og forbruk i 2015. Er ikke i rute mot målet.

 

74. MER TIL MATTILSYNET: Mattilsynet skulle i større grad finansieres av det offentlige - men andelen er økt med fattige én prosent i perioden.

 

Lokal- og regionalpolitikk

 

75. REKRUTTERE POLITIKERE: Gjøre det lettere for personer med omsorgsansvar og/eller funksjonshemning å påta seg politiske verv. Har kun informert kommunene om pliktene de allerede hadde.

 

76. KOMMUNEØKONOMI: Lovte forpliktende flerårig opptrappingsplan for å rette opp den økonomiske ubalansen. Men la frem uforpliktede plan - og driftsresultatet i kommunene var rekordsvakt i 2008.

 

77. NYE REGIONER: Skulle etablere nye og større regioner fra 2010. Droppet nye regioner.

 

Helse og omsorg

 

78. BEHANDLE FLERE, KORTE VENTETIDER: Ventetidene ved sykehusene økte fra 2006 til 2008. Antall i behandlingskø vokste med over 30 000 fra 2006 til utgangen av 2008.

 

79. FRIVILLIGE SYKEHUS: Skulle sikres gode vilkår, men disse sykehusene sliter fortsatt med en udekket pensjonsregning.

 

80. REHABILITERING: Lovte rehabilitering til alle som trenger det, men ventelistene har blitt lengre.

 

81. EGENANDELER: Skulle reduseres, men har økt i takt med prisstigningen.

 

82. TANNHELSE: Skulle starte arbeidet med en offentlig tannhelsereform, men kun museskritt er tatt. Ap og SV lover fortgang - i neste periode.

 

83. LEGER: Lovet en nasjonal standard for legetjeneste i sykehjem. Ikke innført.

 

84. RUS: Regjeringen lovte raskere hjelp til rusavhengige. Ventetidene ved rustilbud har økt.

 

Fornyingspolitikk

 

85. ANBUD: Heve terskelverdien for anbudskonkurranser ved offentlige innkjøp opp mot EU-nivå. Droppet.

 

Innvandring og integrering

 

86. ULOVLIG: Sikre bedre kontroll med utlendinger som er ulovlig i Norge. Resultat: Støtte til to forskningsprosjekter.

 

87. FLYKTNINGER: Skulle øke kvoten med FN-flyktninger til 1500. Stoppet på 1200.

 

88. INTERVJU: Skulle utvide ordningen med å innkalle søkere med innvandrerbakgrunn til intervju i statsforvaltningen til å gjelde alle virksomheter som er eid av staten, men ikke pålegg - kun oppfordring.

 

I dag fire år etter skinner det ikke eldreomsorgen.

 

Hør hva tidligere partileder i KrF sier:

 

Og Stoltenberg avslutter:

Ja... Han uttalte seg litt sleipt. Jeg ser det nå.

Uansett så er eldreomsorgen dårlig... Det han sa var at det ikke skulle bli noe skattekutt før det skinner av eldreomsorgen... Det blir nok av mange forstått som at det vil skinne av eldreomsorgen dersom han fikk bestemme i fire år uten skattekutt. Så det er sleipt. Jævlig sleipt... Det han sa på begynnelsen var egentlig bare tom prat...

"Ingen skattelette før det skinner av eldreomsorgen".. Med andre ord vil det kanskje aldri bli noen skattelette. For eldreomsorgen vil sannsynligvis aldri skinne under de rødgrønne..

 

Og du turbonello er intet unntak med dine velkjente kveruleringer, manipulerte bilder og vridning av fakta.

Det er du som stort sett vrir på fakta. Ikke jeg.

Det er du som lager et vrengebilde av dine politiske partier og meningsmotstandere.

Manipulerte bilder? Som for eksempel linker til bilder fra rødgrønn humor?

 

De borgerlige og du kan komme til å møte dere selv i døren.

Jeg tror det er motsatt. Jeg tror du og de rødgrønne vil møte dere selv i døren.

AP gjorde politiske løftebrudd lovlig i 2008.

 

why?

 

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.4765145

 

88 løftebrudd fra AP

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=576547

Ah. Du kom meg i forkjøpet! =) Jeg så ikke det før jeg hadde laget innlegget. =P
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Litt av en smørbrødliste tatt ut av løse luften med pålegg som nok er utgått på data? Kan du være mer konkret enn å klippe og lime fra nettet (jfr. det jeg skrev ovenfor).

 

Det er du som stort sett vrir på fakta. Ikke jeg.
Det er du som lager et vrengebilde av dine politiske partier og meningsmotstandere.

 

Det burde vel være nok å nevne gårsdagens diskusjon mellom oss der du - selv om jeg tilbakeviser det du skriver - hevder at jeg ikke visste hva todeling av norsk økonomi og AFP er. Jeg ba om bevis, men det har du ikke gjort, men du durer videre med en smørbrødliste. Dine smørbrød spiser ikke jeg og din Venstre retorikk og forvridning av fakta kjøper jeg ikke.

 

Du bruker til stadighet et ord som begynner med l om andre. Jeg bruker ikke slik retorikk, men du makter altså ikke å bevise at jeg ikke visste hva todeling av økonomien og AFP er. Bør du kalles en l ... ?


Merkelig å høre det fra deg egentlig...
Ble helt slapp av oppgitthet :shrug: når jeg leste det du skrev her, all den tiden jeg har brukt her inne for å korrigere deg på alt det misvisende du til stadighet kommer med.
Men deg om det.

 

 

Se ovenfor.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Litt av en smørbrødliste tatt ut av løse luften med pålegg som nok er utgått på data?

Utgått på dato? Løftebrudd som har utgått på dato... En smørbrødliste fra VG, tatt ut av løse luften som har utgått på dato (eller mener du data?)

 

Kan du være mer konkret enn å klippe og lime fra nettet (jfr. det jeg skrev ovenfor).

Disse punktene som Høybråten sikter til, og som han ramser opp. Rett til riktig medisinering osv.

 

Det burde vel være nok å nevne gårsdagens diskusjon mellom oss der du selv om jeg tilbakeviser det du skriver at hevder at jeg ikke visste hva todeling av norsk økonomi og AFP er.

Nei... Du visste ikke hva todeling av norsk økonomi var eller AFP var, og du har aldri tilbakevist det.

 

Jeg ba om bevis, men det har du ikke gjort, men durer videre med en smørbrødliste.

Du spurte følgende spørsmål:

"Hvilke løfter er det Jens Stoltenberg har brudt?"

 

Da kom det du kaller for en smørbrødliste hvor alle løftebruddene er oppsummert av VG, og som du mener har gått ut på dato... (eller data)

 

Dine smørbrød spiser ikke jeg og din Vesntre retorikk og frovridning av fakta kjøper jeg ikke.

Jeg vet det... Uansett så er det ikke jeg som vrir på fakta, det er du... Du lager til og med nyord for å vri deg unna fakta, og bruker begreper som blir brukt innen religion for å skape et eller annet merkelig bilde... Blåmandag osv.

 

 

Du bruker til stadighet et ord som begynner med l om andre. Jeg bruker ikke slik retorikk, men du makter altså ikke å bevise at jeg ikke visste hva todeling av økonomien og AFP er. Bør du kalles en l ... ?

Du visste like lite om meg om hva todeling av økonomien eller AFP var før du hørte om det. Det er logisk og sier seg selv... Det er selvinnlysende og beviser seg selv. Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du finner det i linken jeg la ut. Var det ikke du som klaget fælt på saksing og klipping av politikk og valghefter??

 

 

Kan du konkret nevne løftebruddene?

 

  1. Ordrett det som ble sagt og skrevet av regjeringen.
  2. Ordrett hva som er sagt og skrevet av opposisjonen i tilsvar.

Personlig er jeg lei av å måtte rette alle fakta omskrivinger, kveruleringer og faktavridninger på dette forumet. Det er jo ikke noe nytt fra høyre siden:

 

Wikipedia kilde for høyreekstremisme eller nyttig verktøy?

 

Merk at media mennesker og journalister ikke har de samme kravene til presisjon som andre.

 

 

Albert Einstein.

 

 

Mener du den smørbrødlisten til Turbonello svarer på det?

 

At noe er omstridt er vel ikke noe bevis, men la oss konkret ta dette

 

2. SKRINLAGT: Utrede muligheten for kulturbåt.

 

Mener du at en regjering ikke kan endre innstilling? Ta diesel biler som et eksempel. Ny forskning har jo vist at visse typer diesel ikke er så miljøvennlig som man viser.

 

Personlig mener jeg det ville

  1. være direkte uansvarlig å ikke ta hensyn til slik forskning og nye viten.
  2. sløsing med samfunnets midler å ikke ta hensyn til det.

Så om de borgerlige kommer til makten kan vil altså vente oss stalinistisk kommandoøkonomi med faste og spikrede planer som ikke kan endres. Det er ikke det jeg forbinder med liberalisme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nei... Du visste ikke hva todeling av norsk økonomi var eller AFP var, og du har aldri tilbakevist det.

 

Fjortis. Kos deg. Det er lov å skyte seg selv i foten.

 

Ikke rart at gode gamle Venstre sliter med sperregrensen om du er et representativt medlem.

 

Bevis:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1512779&p=20532930

 

Beviset for AFP finner du ved følgende søk:

 

kgun turbonello "hva er AFP" site:diskusjon.no

 

Leseren får selv vurdere hva som er riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...