Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Det har jeg ikke nektet for. Men jeg blånekter på det du sier om meg og mine meninger angående organisasjonsfrihet: Retten til, og friheten til å organisere seg. Jeg har ingen ting i mot at arbeiderbevegelsen organiserer seg i LO. Verken jeg eller Venstre er det.

 

Den tråden der det kokte over for deg og du kalte LO en drit ble moderert. Det skal du være glad for. Dermed blir det påstand mot påstand, men å kalle LO en drit er jevngodt med å ville fjerne den organisasjonen.

 

Her

 

http://www.diskusjon...owtopic=1457415

 

er en annen tråd det koker over for deg. Interessant lesing det.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den tråden der det kokte over for deg og du kalte LO en drit ble moderert.

Jeg ble ikke moderert. Kokte det over for meg? Kalte jeg LO en drit?

 

Det er organisasjonsfrihet, men hva med ytringsfrihet?

Kan man ikke si hva man vil om LO? Er dette Arbeiderpartiets hellige ku?

 

Det skal du være glad for.

Glad for hva da? Ytringsfriheten? Retten til å kritisere hva jeg vil?

 

Dermed blir det påstand mot påstand, men å kalle LO en drit er jevngodt med å ville fjerne den organisasjonen.

Nei... Jeg mener at løgnaktige sosialdemokrater er noe drit også...

Det er forskjell på det man ikke liker og det man vil forby, men jeg skjønner at det kan være vanskelig for en sosialdemokrat som deg å tenke, som er vant med å ville forby alt du ikke liker...

 

 

Her

 

http://www.diskusjon...owtopic=1457415

 

er en annen tråd det koker over for deg. Interessant lesing det.

Jeg kan vise til tråder der du har kokt over, og hvor du har sagt at du skal ignorere meg osv. Ingen ting av det kan være sant, for vi diskuterer fortsatt. Og du kommenterer fortsatt det jeg sier. Skal jeg henvise til de stedene?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg ble ikke moderert. Kokte det over for meg? Kalte jeg LO en drit?

 

Dette søket

 

turbonello lo site:diskusjon.no

 

gir på det som er indeksert på søke resultat siden (vet du hva det er?) følgende:

 

Aug 20, 2012 - 18 posts - ‎11 authors

turbonello skrev 20. august 2012 - 20:24: LO er noe drit.

 

Den tråden er åpenbart redigert.

 

Det er organisasjonsfrihet, men hva med ytringsfrihet?

Kan man ikke si hva man vil om LO? Er dette Arbeiderpartiets hellige ku?

 

Nå prøver du å vri deg unna med en diskusjon om ytringsfrihet. Ro ro til fiskekjær.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Så utifra "voten" i denne tråden her så får vi enten Siv Jensen eller Erna Solberg som statminister?!?!?!? :scared:

Ja. :)

Er du redd nå da lille røde sosialdemokrat? :p

Vart skræmt nu?! hehehe (Bare tuller altså ;) )

 

Ser ut som om det ville blitt en Høyre regjering med Erna som statsminister, i et samarbeid mellom FrP, Venstre og Høyre. For min del ville jeg ha trivdes godt med det. :)

 

Dette er min politiske persjonlighet:

post-148960-0-70761300-1372099401_thumb.jpg

 

 

Tok den på nytt nå, og fikk følgende resultat:

 

post-148960-0-92129800-1376354424_thumb.jpg

 

Hvilke partier er imot EØS-avtalen?

SP. Alle andre er fornuftige partier.

 

Bare de partiene som er helt urealistiske...

Du mente vel "ikke er troverdige?" =P Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Ja. :)

Er du redd nå da lille røde sosialdemokrat? :p

Vart skræmt nu?! hehehe (Bare tuller altså ;) )

 

Ser ut som om det ville blitt en Høyre regjering med Erna som statsminister, i et samarbeid mellom FrP, Venstre og Høyre. For min del ville jeg ha trivdes godt med det. :)

 

Dette er min politiske persjonlighet:

 

 

 

SP. Alle andre er fornuftige partier.

 

Du mente vel "ikke er troverdige?" =P

 

synes synd på venstre sin posisjon til dags ...

 

Erna eller Jens..... hmm

Fjerne handlingsreglen ( mest sannsynlig) eller kun bruke avkastningen

Privatisering eller Offentlige tjenester

USA eller Norge?

 

velg selv!!!!!!

Lenke til kommentar

Er det fordi SP er imot mer konkurranse om landbruskvarer fra EU-land?

Helt sikkert derfor. Jeg for min del ønsker frihandel over grensene. Jeg er i mot proteksjonisme...

Resultatet av min politikk, er at vi får billigere mat og bedre kvalitet. At bøndene i Norge får konkurranse fra utlandet tror jeg bare er sundt. Jeg tror absolutt at det ikke er noe behov forå tvangsfinansiere hele landbruket gjennom skatteseddelen. Folk er villige til å betale for kvalitet, og følgelig vil de betale mer for norsk mat. Om ikke, hvorfor i alle dager skal SP få presset det i gjennom med tvang?

 

 

Hvilken valgomat er det?

nettavisens valgomat 2013

 

http://www.nettavisen.no/politikk/article3636700.ece

 

Jeg skal ta den om igjen nå. Husk å kryss av for den utvidede (Gi meg samtlige spørsmål i alle kategorier) for å få mest korrekt resultat:

Lenke til kommentar

synes synd på venstre sin posisjon til dags ...

Hvorfor det? :)

Sist valg var et historisk valg for Venstre. Venstres medlemstall har fordoblet seg de siste ti årene.

Så jeg er i alle fall spent i forhold til Venstre. Hadde vært så deilig å se at Norges eldste parti reiste seg fra asken, og ble et stort parti igjen! (Det er jo lov å ha drømmer ;) )

 

Erna eller Jens..... hmm

Fjerne handlingsreglen ( mest sannsynlig) eller kun bruke avkastningen

Privatisering eller Offentlige tjenester

USA eller Norge?

 

velg selv!!!!!!

Tror du virkelig FrP får så mye makt? Det tviler jeg så hardt på. Det er dirrekte usannsynlig. AT de kan bli med å bestemme en god del, det tror jeg kanskje. Men sånne ekstremt upopulære ting som å bryte handlingsregelen og sånt, tror jeg ikke de klarer. Men du kan selv forhindre det ved å stemme Venstre. Da styker du Venstre i regjering, på bekostning av FrP. Stemmer du AP, så vil ikke stemmen ha noe å si dersom de taper valget, og det er det størst sannsynlighet for. :) Bare et velment tips. Om du i det hele tatt er enig i noe av det V står for da...

 

Hva er du opptatt av da foresten? Hva er dine hovedinteresseområder innen politikk?

Lenke til kommentar

er det egentlig vits å stemme på partier som ikke har sjangs å vinne ?

Hva er vitsen med å stemme de som garantert vinner? Det er faktisk om å gjøre å styrke. Det blir mer riktig.

Er du mest enig med Venstre, så må du stemme Venstre for å styrke Venstre, slik at Venstre får større innflytelse. Høyre har for å si det slik: Mer en nok stemmer. En stemme til på dem, hva gjør det fra eller til?

 

Hvis alle tenkte som deg, så ville vi raskt fått et topartisystem her i Norge. Det er da vel ikke noe å trakte etter? DA ville selvsagt samme meninger eksistert blant folket, men disse måtte kjempe innad i store partier i stedet... Nei. Det er mye bedre slik det er nå...

 

 

eller burde man stemme på en av de 2 som kjemper om å vinne ?

Jeg skal lære deg følgende ting: Du skal stemme på det partiet du mener har den beste politikken for landet. Alt annet er bare dumt. :) Eller?

 

Skal man stemme på partier som er store bare fordi de er store? Blir ikke det litt uintelligent og ureflektert? Eller er det sånn: De er størst. DA er de sikkert også best...

 

Vel. Islam er også størst som religion i midøsten. Jeg tipper at mange muslimer tenker likt der som deg om politikk. Islam er størst her, og derfor sikkert best.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

er det egentlig vits å stemme på partier som ikke har sjangs å vinne ?

eller burde man stemme på en av de 2 som kjemper om å vinne ?

 

Nja, nå er det fullstendig knakende likegyldig hva du stemmer, men om du derimot ønsker å inngå ett veddemål så vil jeg tro at du burde sette dine penger på en av de 2 som kjemper om å vinne.

 

Spørsmålet blir da om du ser forskjellen mellom det å inngå ett veddemål og å stemme ved valg?

Lenke til kommentar

Helt sikkert derfor. Jeg for min del ønsker frihandel over grensene. Jeg er i mot proteksjonisme...

Resultatet av min politikk, er at vi får billigere mat og bedre kvalitet. At bøndene i Norge får konkurranse fra utlandet tror jeg bare er sundt. Jeg tror absolutt at det ikke er noe behov forå tvangsfinansiere hele landbruket gjennom skatteseddelen. Folk er villige til å betale for kvalitet, og følgelig vil de betale mer for norsk mat. Om ikke, hvorfor i alle dager skal SP få presset det i gjennom med tvang?

 

 

nettavisens valgomat 2013

 

http://www.nettavise...icle3636700.ece

 

Jeg skal ta den om igjen nå. Husk å kryss av for den utvidede (Gi meg samtlige spørsmål i alle kategorier) for å få mest korrekt resultat:

Men har norske landsbruksvarer høyere kvalititet enn utenlandske varer? Hvis Norge åpner for utenlanske aktører bør bøndene spesialisere seg og utvikle et nisjémarked for sine landbruksvarer slik at det skal kunne lønne seg å drive jordbruk. Et nisjéprodukt kan også være attraktivt for kjøpere i andre land og da kan eksporten begynne.

 

 

Det er rart... Jeg får alltid FrP, etterfult av Høyre og Venstre i valgomater :hmm: Men jeg har aldri tenkt på å stemme Frp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...