Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Siterer fra partiets prinsipprogram:

Vi mener at Norge trenger sjøtransport som settes i stand til å utføre sin oppgave på en effektiv, sikker og miljøvennlig måte. Sjøtransporten er vesentlig for å etablere effektive knutepunkter for store godsmengder på tvers av transportformene. Offentlige og private havner skal være likestilte, og det må etableres konkurransedyktige rammebetingelser som tilsvarer de internasjonale betingelsene for sjøtransport.

Fergene som er en del av riksveinettet, må være gratis å benytte for brukerne.

 

Linken under viser stilte spørsmål fra DNMF, NSOF, og snømannsforbundet til de forskjellige partiene. Da ser man veldig lett hvorfor mange sjøfolk velger å stemme Frp

 

http://maritimframtid.no/partier-og-politikk/

Lenke til kommentar

Siterer fra partiets prinsipprogram:

Vi mener at Norge trenger sjøtransport som settes i stand til å utføre sin oppgave på en effektiv, sikker og miljøvennlig måte. Sjøtransporten er vesentlig for å etablere effektive knutepunkter for store godsmengder på tvers av transportformene. Offentlige og private havner skal være likestilte, og det må etableres konkurransedyktige rammebetingelser som tilsvarer de internasjonale betingelsene for sjøtransport.

Fergene som er en del av riksveinettet, må være gratis å benytte for brukerne.

 

Linken under viser stilte spørsmål fra DNMF, NSOF, og snømannsforbundet til de forskjellige partiene. Da ser man veldig lett hvorfor mange sjøfolk velger å stemme Frp

 

http://maritimframti...er-og-politikk/

Hva syntes du om det som står på disse sidene da?

 

1

http://www.venstre.no/artikkel/50504

 

2

http://www.venstre.no/artikkel/21058

 

Legger meg nå. Så jeg får ikke svart før i morgen. Snakkes. :)

Lenke til kommentar

 

Joda, det er godt mulig, men det endrer ikke tilbakeviselsen av din påstand om at loven brukes mot alle som bryter den.

 

Sånn er det jo for mye, ikke alle som kjører for fort blir tatt, ikke alle voldtektsmenn blir tatt, ikke alle drapsmenn blir tatt, og ei heller en som påstått og har flyktet landet vil heller komme nevneverdig under radaren til norsk politi.

Lenke til kommentar

Jeg forholder meg til nåtiden og kommende stortingsvalg.

 

Hypotetisk utenomsnakk.

 

Pragmatisk.

Vi trenger folk som tenker praktisk, jordnært, her og nå, og som fokuserer på andre ting enn hva historien har lært oss om hva som kan gå galt.

Folk som ikke er så interessert i om veien til helvettet er brolagt med gode hensikter, så lenge veien er fiin og brei (og fri for snø om vinteren).

Samtidig trenger vi også folk som ønsker å tilbringe resten av livet sitt i et samfunn som de har noe til felles med, folk som ønsker å påvirke samfunnet i positiv retning.

Folk som føler at det betyr noe, om Norge beveger seg i retning av et Stasi-regime, folk som gjerne vil unngå at det skjer, FØR det skjer.

 

Vi trenger folk som har verdier, vi trenger folk som er opptatt av forskjellen mellom rett og galt, og som kan fokusere på andre ting enn rent praktiske betraktninger som svinger i deres egen favør.

 

http://www.nrk.no/yt...-oss-1.11169656

 

Sammenligningen med Stasi

Dermed blir det neste spørsmålet: Hva i all verden trenger NSA alle disse opplysningene til? Man kunne stilt det samme spørsmålet til Stasi, etterretningstjenesten i det tidligere DDR. På det meste åpnet Stasi ca. 90.000 brev daglig. Innholdet ble forsiktig kopiert og lagret, før brevet ble sendt videre til addressaten, som forble uvitende om det inntrufne. Filosofien bak denne fremgangsmåten var nøyaktig den samme som NSAs: Det finnes ikke noe slikt som unyttig informasjon. Vi snakker her om en dypt totalitær tankegang.

 

Så hva kan informasjonen brukes til? For Stasi var den særlig nyttig under avhør, da de mange personopplysningene gjorde forhørsoffiserene bedre i stand til å skremme og manipulerte den avhørte. Siden myndighetene i DDR ikke kunne vite hvem som ville fremstå som en potensiell statsfiende fra den ene dagen til den neste, var det best å samle informasjon om absolutt alle.

Noe lignende er nå i ferd med å skje i USA. Både Manning og Snowden var det Grandhagen kaller «vanlige mennesker» – inntil de plutselig ikke var det. Heller ikke amerikanske myndigheter kan i dag vite hvem som i morgen finner ut at de vil utøve sivil ulydighet, for eksempel ved å avsløre regimets ubehagelige hemmeligheter. Altså er det mest hensiktsmessig å vite det meste om de fleste.

 

 

Personlig finner jeg det interessant å gjøre meg opp tanker om hva det innebærer for forholdet mellom borgere og stat, når staten kommer med en massiv mistillitserklæring til folket, ved å gå inn for å overvåke dem som om de var kriminelle.

Dette har psykologiske og sosiologiske konsekvenser for innholdet i vår Sosiale Kontrakt (https://en.wikipedia...Social_contract), som ikke på noen måte fører noe godt med seg. Vi risikerer at morgendagens generasjon vokser opp uten noen tillit til styresmaktene, uten å stole på dem. Da er vi plutselig på vei mot et samfunn hvor staten ikke styrer ved hjelp av respekt og tillit fra folket, men med frykt som våpen.

 

Jeg vil ikke ha et samfunn hvor alt det jeg sier og gjør og leser og ser og oppholder meg til enhver tid, kan og vil bli brukt mot meg.

Og jeg vil spesielt ikke at det skal bli brukt mot aktivister og andre mennesker som faktisk er blandt de få gruppene som fører samfunnet vårt fremover.

 

http://www.examiner.com/article/how-nsa-spies-ruin-1000s-of-america-s-greatest-people

 

 

How corporate government targets innocent people

More than one NSA whistleblower came forward last week. Young human rights defender Edward Snowden's leak to Glenn Greenwald of The Guardian a week ago was followed by noted veteran NSA whistleblower William Binney providing information. They, along with other noted rights defenders, reporters and innocent Targeted Individuals (TIs), have helped explain how America's "best people" are covertly harmed while kept under surveillance.

“These [targets] are the finest of Americans," former United States Marine Corps Criminal Investigator, Secret Service and FBI Intelligence contractor William Taylor PI told this author. "The greatest people are being hurt the most."

Endret av Rogaland Piratparti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Straffeloven 135

 

Dette har vi diskutert før og du gir deg ikke. Hvorfor må jeg lete opp loven?

 

§ 135. Med Bøder eller med Hefte eller Fængsel indtil 1 Aar straffes den som udsætter den almindelige Fred for Fare ved offentlig at forhaane eller ophidse til Had mod Statsforfatningen eller nogen offentlig Myndighed eller ved offentlig at ophidse en Del af Befolkningen mod en anden, eller som medvirker hertil.

Endret ved lover 9 juni 1961 nr. 8, 5 juni 1970 nr. 34.

 

§ 135a. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,

b) religion eller livssyn,

c) homofile legning, leveform eller orientering, eller

d) nedsatte funksjonsevne.

 

Nå får du forklare hvordan tanker er straffbart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Måten DLD ble stemt inn, samt summen av lovendringer i en og samme retning er nok til at jeg endret mitt stemmemønster allerede før forrige kommunevalg. Disse prinsippene er viktige for meg. Samtidig så får jeg ikke til å overføre mine egne verdier til andre.

 

Det er svært lite fremme i debatten før valget. Det er vel stort sett Venstre og piratpartiet som nevner DLD og personvernet. Så får vi se hvor viktig det blir i den videre valgkampen og i den avsluttende partilederdebatten.

 

DLD er langt fra nok til at jeg lar være å stemme arbeiderpartiet, den største garantist for full sysselsetting og stabil styring med en statsminister med sosialøkonomisk embetseksamen. Arbeiderpartiet tar Norge videre.

 

Mange andre partier vil ta oss årtier tilbake. Ett av dem har endog ordet fremskritt i partinavnet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Samtidig trenger vi også folk som ønsker å tilbringe resten av livet sitt i et samfunn som de har noe til felles med, folk som ønsker å påvirke samfunnet i positiv retning.

 

Derfor stemmer jeg arbeiderpartiet. Arbeiderpartiet har størst ansvar for utviklingen av den norske velferdsstaten etter krigen. Arbeiderpartiet tar Norge videre inn i fremtiden og ikke tilbake slik mange andre partier vil.

 

 

Folk som føler at det betyr noe, om Norge beveger seg i retning av et Stasi-regime, folk som gjerne vil unngå at det skjer, FØR det skjer.

 

Du får fortsette med ditt tøv. Jeg har viktigere ting å gjøre enn å kommentere slikt tøv.

 

Jeg observerer også at du foretar store redigeringer av poster etter av vi har svart.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg observerer også at du foretar store redigeringer av poster etter av vi har svart.

 

Det medfører ikke riktighet; og heldigvis kan folk sjekke den påstanden selv ved å se på tidspunktene for når jeg redigerte ting og når neste innlegg ble postet.

 

Å redigere et innlegg i noen minutter, ved å legge til nye ting som man kommer på, ser jeg på som helt kurrant, spesielt før noen har svart på innlegget eller i det hele tatt har postet noe annet i tråden.

Endret av Rogaland Piratparti
Lenke til kommentar

I farten limte jeg inn feil lenke. Det er rettet nå.

 

Hvordan stiller Venstre seg til AFP ordningen?

OK skal se på det.

 

Jeg visste ikke hva AFP ordningen var. Men jeg søkte og fant følgende på V sine nettsider:

http://www.venstre.no/artikkel/14998

 

http://www.dn.no/for...icle1372963.ece

 

Venstre-leder Lars Sponheim mener det er feil at bare fagorganiserte skal ha rett til AFP.

 

(Tidligere Venstre-leder =P )

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Det er svært lite fremme i debatten før valget. Det er vel stort sett Venstre og piratpartiet som nevner DLD og personvernet. Så får vi se hvor viktig det blir i den videre valgkampen og i den avsluttende partilederdebatten.

 

DLD er langt fra nok til at jeg lar være å stemme arbeiderpartiet, den største garantist for full sysselsetting og stabil styring med en statsminister med sosialøkonomisk embetseksamen. Arbeiderpartiet tar Norge videre.

 

Mange andre partier vil ta oss årtier tilbake. Ett av dem har endog ordet fremskritt i partinavnet.

Det er ikke så farlig med personvern eller et godt demokrati bare vi får dette... Sånn tenker sånne simple menn som deg som ikke forstår at dette er en gal retning. Etter DLD hva blir det da? Hva er det neste? De har jo for f. ingen grenser. Nå har de utarbeidet den nye åndsverksloven også. Vet du noe om den? Folk som er sterkt uenige i dette har mest å tjene på å stemme Venstre... AP vil føre til mindre frihet på alle områder og fremstår som ekstremt overformynderske og maktkåte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...