Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Jeg har annet å gjøre enn å diskutere hypotetiske problemstillinger. Du får komme hit med reelle eksempler så skal vi diskutere det her.

 

Jeg blir litt forvirret nå, angående om du bare ror, eller om du er litt trangsynt.

 

Uansett, la meg gjenta: Hvis det er slik i et land, at homofili er straffbart, er det da greit at det landet overvåker innbyggerne, for å avdekke hvem som er homofile, slik at det kan bli slått ned på?

 

Svar gjerne med avkryssning:

[ ] Ja

[ ] Nei

[ ] VILIKKEVILIKKEVILIKKE

 

Må innrømme at jeg tenker litt videre her - er det slik at du avviser at ting kan bli problemer, med begrunnelsen at det ikke kan bevises at de har blitt problemer, enda?

Endret av Rogaland Piratparti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret er nei og jeg har allerede svart på det. Det er et hypotetisk spørsmål som ikke gjelder Norge.

 

Det gjelder ikke nå i vår tid, nei det er helt riktig.

 

La oss ta et annet eksempel, i tilfellet du har gått i vranglås.

Hva med konkubinat-paragrafen?

 

Hadde det vært greit om den gang det var ulovlig for ugifte par å bo isammen, at staten hadde kunnet håndhevet den loven 100%, ved å overvåket samtlige borgere?

 

Jeg vet ikke helt om du begynner å få en fornemmelse av at denne diskusjonen taper du.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det gjelder ikke nå i vår tid, nei det er helt riktig.

 

Jeg forholder meg til nåtiden og kommende stortingsvalg.

 

La oss ta et annet eksempel, i tilfellet du har gått i vranglås.

Hva med konkubinat-paragrafen?

 

Hadde det vært greit om den gang det var ulovlig for ugifte par å bo isammen, at staten hadde kunnet håndhevet den loven 100%, ved å overvåket samtlige borgere?

 

Hypotetisk utenomsnakk. Jeg er heller ikke enig i alle lover staten har innført opp gjennom historien og vil innføre i fremtiden. Personlig bryr jeg meg ikke om man er gift eller ei om man lever sammen. Personlig bryr jeg meg ikke om man er homoseksuelle, så lenge vedkommende ikke plager meg.

 

Siste krampetrekning:

 

 

Jeg vet ikke helt om du begynner å få en fornemmelse av at denne diskusjonen taper du.

 

Denne diskusjonen har du allerede tapt da temaet er:

 

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?
Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg har annet å gjøre enn å diskutere hypotetiske problemstillinger. Du får komme hit med reelle eksempler så skal vi diskutere det her.

 

 

Prinsipper er utrolig mye viktigere enn enkeltsaker.

 

Lover og regler mot overvåking finnes for å beskytte mennesker mot framtidig misbruk ovenfra og ned. Årsaken for å fjerne disse er for å øke kontroll og makt. Ved å slette disse fjerner man grunnpilarer i det som skal holde demokratiet på plass. Beskyttelsen til enkeltindivider forsvinner mens makten til regjering og kommersielle organisasjoner økes, så det blir dobbelt svekking for den enkelte borger.

 

Prinsippene er viktigere. Enkeltsakene sier kun noe om hvor godt misbruket som prinsippene skal beskytte er kommet i gang.

 

Lovverket som omfatter disse tingene skal ikke beskytte borgerne mot Status Quo. Det skal beskytte borgerne mot en utvikling bort fra Status Quo. Og utviklingen er konstant, lovene endres konstant men prinsippene kan bare falle én gang.

 

Vi har innført overvåkning av alle uskyldige borgere utenfor mistanke om kriminell aktivitet. Vi har innført privatisert politimyndighet. Vi har innført sensur av internett. Med Hadopi-liknende lovgivning innfører man privatisert dom og straff. Det er snart ikke flere prinsipper igjen.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Prinsipper er utrolig mye viktigere enn enkeltsaker.

 

Høyre og arbeiderpartiet er for: DLD http://no.wikipedia.org/wiki/Datalagringsdirektivet#Hvem_er_for_og_imot_Datalagringsdirektivet

 

At jeg personlig er mot DLD er ikke tilstrekkelig til at jeg ikke stemmer arbeiderpartiet ved kommende stortingsvalg.

 

Redigert etter svar. Feil lenke.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Høyre og arbeiderpartiet er for DLD http://tv.nrk.no/ser...0913/09-08-2013

 

At jeg personlig er mot DLD er ikke tilstrekkelig til at jeg ikke stemmer arbeiderpartiet ved kommende stortingsvalg.

Dette programmet tror jeg får mange til å hate arbeiderpartiet. Så mye tåpeligheter fra AP på en gang skal du lete lenge etter.... Har ikke kommet til der hvor de diskuterer DLD enda. Men vet at AP er helt på trynet også der... Er det sånn at det er flertall i AP for DLD?

 

 

TurboEDIT: Det var jo INGENTING om DLD der!...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Høyre og arbeiderpartiet er for DLD http://tv.nrk.no/ser...0913/09-08-2013

 

At jeg personlig er mot DLD er ikke tilstrekkelig til at jeg ikke stemmer arbeiderpartiet ved kommende stortingsvalg.

 

Måten DLD ble stemt inn, samt summen av lovendringer i en og samme retning er nok til at jeg endret mitt stemmemønster allerede før forrige kommunevalg. Disse prinsippene er viktige for meg. Samtidig så får jeg ikke til å overføre mine egne verdier til andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...