Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk. Jeg setter pris på din ærlighet. Spesielt når fristelsen til å lyve, er så stor, og ingen kan på noen måte sjekke om du lyver. Igjen takk.

 

PS! Dette kommer ifra hjertet.

Det kommer av at de fleste anti-liberale sosialdemokrater som kgun; er medlem av arbeiderpartiets lang nese klubb. Det er derfor det kommer så utrolig mye løgn fra den kanten. Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er fordi du er en antiliberal sosialdemokrat :thumbdown:

 

Men hva du vil. Personlig frykter jeg ikke DLD, men har personlig også vært mot det. Det bør du vite fra tidligere diskusjoner vi har hatt om det. Følgende søk:

 

kgun datatlagringsdirektiver OR dld site:diskusjon.no

 

kan friske på hukommelsen din. Personlig er jeg også mot at Norge blir medlem av EU og var i sin tid mot at vi ble medlem av EØS. Jeg personlig ville foretrukket en sveitsisk løsning. Det er høyt under taket i arbeiderpartiet i alle saker og flertallet bestemmer. Bestemmer ikke flertallet ved uenighet i Venstre?

 

Massiv overvåkning fjerner ikke kriminalitet

 

DLD er ikke nødvendigvis massiv overvåkning og har du fulgt med i internasjonal politikk har overvåkning hindret terrorangrep. Mener du at den terrortrusselen som har blitt etablert de siste årtiene og de mange ekstreme gruppene som er blitt etablert på nettet ikke krever økt overvåking. Til orientering. ABB var en ensom ulv som kom fra en flokk. Er denne og lignende flokker jagd inn i de dype skoger, eller finnes de fortsatt på nettet og i ulike andre sammenhenger?

Lenke til kommentar

Bare ta et eksempel:

http://www.venstre.no/artikkel/43593

Der står det noen punkter om hvordan Venstre vil gå frem. Det er flere artikler på V sine sider om det også, hvis du vil vite mer.

 

Modellen er ikke dum. Likte spesielt det med generasjonsbrudd. Fantastisk om de klarer å gjennomføre dette. Er selv i boligmarkedet, og det er tøft altså. Spesielt når jeg ser at utleie faktisk er dyrere enn jeg har i månedlige utgifter. Bor i Bodø.

 

Er FrP-mann. Ikke bare på stemmesedelen, men er aktivt medlem. Det er særdeles politikken deres rundt sjøfolk og godsfrakt på sjø som gjør meg engasjert. Og så lenge det ikke kommer noen andre med en bedre politikk enn Frp, så blir jeg værende.

 

Tidligere har jeg jobbet mye med høyrefolk, men etter deres lovforslag om å tillate NIS-båter til å gå innenriks fart, så har de fleste snudd.

Problemet er at Frp ikke tør stå skikkelig fram MOT høyres sjøfartspolitikk. Resultatet er at mange sjøfolk og ikke minst folk tilknyttet verftsindustrien, står rådville om hva de bør velge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det kommer av at de fleste anti-liberale sosialdemokrater som kgun; er medlem av arbeiderpartiets lang nese klubb. Det er derfor det kommer så utrolig mye løgn fra den kanten.

 

:rofl:

 

Så du har stjålet min lang nese og jugekors klubb nå: http://sannhetsdepartementet.no/

 

Du burde melde deg inn i piratpartiet. :omg:

Lenke til kommentar

DLD er ikke nødvendigvis massiv overvåkning og har du fulgt med i internasjonal politikk har overvåkning hindret terrorangrep. Mener du at den terrortrusselen som har blitt etablert de siste årtiene og de mange ekstreme gruppene som er blitt etablert på nettet ikke krever økt overvåking. Til orientering. ABB var en ensom ulv som kom fra en flokk. Er denne og lignende flokker jagd inn i de dype skoger, eller finnes de fortsatt på nettet og i ulike andre sammenhenger?

 

Pedofile, terrorister, narkohandler, store kriminelle og andre, benytter seg av kryptert kommunikasjon på sikre nettverk.

DLD rammer i all hovedsak kun lovlydige mennesker, hvor situasjonen blir at alt det man sier og gjør kan og vil bli brukt mot en. Dette er en så stor risiko for uante konsekvenser for samfunnet sin utvikling, at det ikke KAN tillates. Nettopp derfor er det nedfelt i menneskerettighetserklæringen, som du finner på lovdata (http://www.lovdata.no/all/tl-19990521-030-014.html#A8), at:

 

Art 8. Retten til respekt for privatliv og familieliv

1. Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin korrespondanse.

2. Det skal ikke skje noe inngrep av offentlig myndighet i utøvelsen av denne rettighet unntatt når dette er i samsvar med loven og er nødvendig i et demokratisk samfunn av hensyn til den nasjonale sikkerhet, offentlige trygghet eller landets økonomiske velferd, for å forebygge uorden eller kriminalitet, for å beskytte helse eller moral, eller for å beskytte andres rettigheter og friheter.

 

Overvåkning av hele folket er ikke nødvendig - ei heller kan det komme noe godt ut av det.

Vil vi at alle "avvikere" skal kunne spores opp, puttes i fengsel, eller straffes, kun fordi de er seg selv?

 

Hva hadde skjedd med samfunnet sin aksept av homofili, om det hadde vært straffbart og alle homofile hadde kunnet spores opp og puttet i fengsel?

 

Så du har stjålet min lang nese og jugekors klubb nå: http://sannhetsdepartementet.no/

 

Du burde melde deg inn i piratpartiet. :omg:

 

Turbonello er alltids velkommen i et parti som har ryggrad til å stå for noe, og jeg selv liker tanken bak http://www.holderdeord.no/, som tar sikte på å drive en form for kvalitetssikring av politikerne.

En god tanke, i mine øyne.

Lenke til kommentar

Modellen er ikke dum. Likte spesielt det med generasjonsbrudd. Fantastisk om de klarer å gjennomføre dette.

Jepp! :)

Og jo mer støtte Venstre får, desto større gjenomslagskraft for disse tingene får de jo =P

*Hint hint* :)

 

Da jeg søkte på noe informasjon rundt det du spurte om så fant jeg følgende:

31 grunner til å stemme Venstre

http://www.venstre.no/agder/artikkel/50598

 

 

Bare litt ekstra reklame for mitt favorittparti =P

 

Er selv i boligmarkedet, og det er tøft altså. Spesielt når jeg ser at utleie faktisk er dyrere enn jeg har i månedlige utgifter. Bor i Bodø.

Har selv opplevd det samme. Bor i Gjøvik. Tok 3 år før jeg fant noe og fikk kjøpt mitt eget.

Venstre har uansett en god boligpolitikk også. Kan ta et eksempel:

 

Vil ha en mer sosial boligpolitikk

http://www.venstre.no/artikkel/43920

 

Utdrag:

 

 

"Det er utvilsomt et behov for en ny politikk for å hjelpe ungdom i etableringsfasen inn i boligmarkedet, sa Borghild Tenden i debatt om boligpolitikk i Stortinget idag.

- Mange førstegangsetablerere opplever at inngangsterskelen til boligmarkedet er blitt nesten uoverkommelig høy. Dagens boligmarked forsterker skillene mellom unge med rike foreldre og de uten egenkapitalmuligheter, sa Borghild Tenden.

I en artikkel i Dagsavisen i dag kan vi lese at unge må ta nær sagt alle midler i bruk for å komme inn i boligmarkedet, og mange må finansiere nye krav til egenkapital gjennom svært dyre forbrukslån."

 

 

Her er mer:

Venstres boligpolitikk:

http://www.venstre.no/artikkel/21113

 

 

 

Særlig for de som har hatt problemer i en fase av livet vil det være avgjørende å ha en egen bolig under mest mulig stabile forhold. Uten fast adresse er det vanskelig å skaffe seg arbeid og komme seg videre i livet.

Det er kommunenes ansvar å skaffe såkalt vanskeligstilte et sted å bo. Samtidig er det Husbanken - som er et statlig organ - som disponerer de boligøkonomiske virkemidlene. Venstre ser dette som uheldig. Vi ønsker at midlene og kompetansen som Husbanken besitter kommer nærmere brukerne. Venstre mener derfor at Husbanken bør omorganiseres og virkemidlene overføres til kommunene. Venstre vil på den måten gi kommunene ansvar og virkemidler for en kommunal boligpolitikk.

Derfor vil Venstre:

- Overføre Husbankens boligsosiale, bygnings- og miljømessige virkemidler til kommunene. Flere boliger for vanskeligstilte blir en sentral del av dette ansvaret.

- Fusjonere bank-delen av Husbanken med en annen offentlig bank, for eksempel Kommunalbanken AS.

- Innføre en norsk modell for hjemkjøp, hvor leid bolig kan nedbetales gjennom husleie og på sikt bli eid bolig. Det offentlige må bidra til bygging av flere leieboliger, hvor en andel av dem blir hjemkjøpsboliger.

- Sikre flere tilgang til startlån, blant annet ved å utvide nedbetalingstiden fra 20 til 30 år.

 

 

 

Er FrP-mann. Ikke bare på stemmesedelen, men er aktivt medlem. Det er særdeles politikken deres rundt sjøfolk og godsfrakt på sjø som gjør meg engasjert. Og så lenge det ikke kommer noen andre med en bedre politikk enn Frp, så blir jeg værende.

Okei. =P Da prøver jeg så godt jeg kan å overbevise deg om at Venstre er et bedre valg enn FrP :)

FrP og Venstre har uansett en del felles. De begge bygger politikken sin på liberalismen, men er to ulike varianter av den. Jeg opplever FrP som mye mer autoritær og overformyndersk enn Venstre.

 

Jeg visste ikke at FrP har god politikk for sjøfolk? Og godsfrakt Den var ny for meg :p

Hva slags ting er du opptatt av på dette området? Hva slags ting er man opptatt av innenfor dette feltet?

 

Tidligere har jeg jobbet mye med høyrefolk, men etter deres lovforslag om å tillate NIS-båter til å gå innenriks fart, så har de fleste snudd.

Problemet er at Frp ikke tør stå skikkelig fram MOT høyres sjøfartspolitikk. Resultatet er at mange sjøfolk og ikke minst folk tilknyttet verftsindustrien, står rådville om hva de bør velge.

Jeg skal finne ut litt mer om Venstres politikk på dette området og se hva jeg finner. :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Pedofile, terrorister, narkohandler, store kriminelle og andre, benytter seg av kryptert kommunikasjon på sikre nettverk.

DLD rammer i all hovedsak kun lovlydige mennesker, hvor situasjonen blir at alt det man sier og gjør kan og vil bli brukt mot en. Dette er en så stor risiko for uante konsekvenser for samfunnet sin utvikling, at det ikke KAN tillates. Nettopp derfor er det nedfelt i menneskerettighetserklæringen, som du finner på lovdata (http://www.lovdata.n...030-014.html#A8), at:

 

 

Overvåkning av hele folket er ikke nødvendig - ei heller kan det komme noe godt ut av det.

Vil vi at alle "avvikere" skal kunne spores opp, puttes i fengsel, eller straffes, kun fordi de er seg selv?

 

Hva hadde skjedd med samfunnet sin aksept av homofili, om det hadde vært straffbart og alle homofile hadde kunnet spores opp og puttet i fengsel?

 

Dette er vel noen tanker som hører mer hjemme på http://tankeportalen.no/ enn her? Der kan du også lese om et tankepoliti. Jeg frykter ikke det samme som deg. Overvåkingen har nok annet å drive med enn å ta vanlige mennesker. En ting er sikkert. Mange er imidlertid naive. Alt du legger på nette kan finnes:

 

Is your online password protected database on a secure server really secure?

 

Det er ikke åpenhet, men annonymitet i lukkede mer eller mindre suspekte nettverk du skal frykte.

 

Kryptering kan knekkes og nettverk infiltreres og hackes. Private søkemotorer vet mer om din og min nettaktivitet enn de fleste offentlige myndigheter noen gang vil få vite. Alt som publiseres på nettet (kan) arkiveres av søkemotorenes arkiver (cache) og n ulike arkiverings siter hvorav den mest kjente kanskje er http://archive.org/ med deres wayback machine: http://archive.org/web/web.php

 

Jeg håper du og andre tar deg (dere) tid til å studere dette svaret svært grundig i stedet for å dure frem med en ny mer eller mindre gjennomtenkt ordflom.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg håper du og andre tar deg (dere) tid til å studere dette svaret svært grundig i stedet for å dure frem med en ny mer eller mindre gjennomtenkt ordflom.

 

Vi går forbi i all stillhet din mangel på innsikt i kryptering og lukkede nettverk.

 

La oss heller ta et veldig enkelt spørsmål, siden du ikke liker så mange ord.

 

Vil du at eksempelvis "vanlige" mennesker som har en avvikende seksualitet som samfunnet ikke liker, skal spores opp og straffes for det?

Lenke til kommentar

Men hva du vil. Personlig frykter jeg ikke DLD, men har personlig også vært mot det. Det bør du vite fra tidligere diskusjoner vi har hatt om det. Følgende søk:

 

kgun datatlagringsdirektiver OR dld site:diskusjon.no

 

kan friske på hukommelsen din.

Du støtter et parti som faktsik innførte dette djevelskapet. Og du reklamerer for det her på forumet.

Om du er i mot, så er du svært lunken vil nå jeg si... ("Det er det samme for meg med DLD bare AP får lov til å bosse rundt i 4 år til å stemme i mot alle Venstres forslag...")

 

Personlig er jeg også mot at Norge blir medlem av EU og var i sin tid mot at vi ble medlem av EØS. Jeg personlig ville foretrukket en sveitsisk løsning. Det er høyt under taket i arbeiderpartiet i alle saker og flertallet bestemmer. Bestemmer ikke flertallet ved uenighet i Venstre?

Det er flertallet som bestemmer i Venstre. De som er ansatte i Venstre er apolitiske i motsetning til folk i AP.

I AP kan ledelsen trumfe igjennom med sin politikk, uten å ha flertall innad i partiet. Sånn er det ikke i Venstre.

 

Sitat:

 

"Venstres partiorganer kan ikke instruere folkevalgte som er innvalgt for Venstre utover det program de er valgt på. Dersom det er punkter i et partiprogram en folkevalgt ikke kan følge, så er den folkevalgte forpliktet til å informere vedtaksorganet om dette.

Venstre folkevalgte representanter plikter å skape gode politiske prosesser og lytte til innspill fra eget parti.

 

Venstre folkevalgte representanter danner i hvert av de folkevalgte organer (kommunestyrene, fylkestingene og Stortinget) egne grupper med styrer og gruppereglementer."

http://www.venstre.n...n/artikkel/1749

 

 

DLD er ikke nødvendigvis massiv overvåkning og har du fulgt med i internasjonal politikk har overvåkning hindret terrorangrep.

Jo. Det er massiv overvåkning!

 

Her er en god artikkel i den sammenhengen:

Eks-overvåkningssjef mener massiv overvåking ikke hjelper mot terror

 

http://www.aftenpost...or-6714133.html

 

Jeg stoler mer på en eks-overvåkningsjef enn en gammel blodrød sosialdemokrat som er medlem i overformynderipartiet, og overvåkningspartiet AP...

 

Mener du at den terrortrusselen som har blitt etablert de siste årtiene og de mange ekstreme gruppene som er blitt etablert på nettet ikke krever økt overvåking. Til orientering. ABB var en ensom ulv som kom fra en flokk. Er denne og lignende flokker jagd inn i de dype skoger, eller finnes de fortsatt på nettet og i ulike andre sammenhenger?

JEG VIL IKKE HA OVERVÅKING! Det er feil uansett hvordan du vrir og vrenger på det til å få det til å høres legitimt ut!... Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vil du at eksempelvis "vanlige" mennesker som har en avvikende seksualitet som samfunnet ikke liker, skal spores opp og straffes for det?

 

Kun om det er avvikende seksuell aktivitet som er straffbar.

Lenke til kommentar

Kun om det er avvikende seksuell aktivitet som er straffbar.

 

Men det blir jo sirkulær logikk, da homofili har vært - og er, mange plasser - straffbart.

 

Hvordan i alle dager skal samfunnet komme seg over en grunnløs fordømmelse av menneskelig seksualitet, om alle seksuelle avvikere enkelt kan oppspores og elimineres / "behandles"?

 

Og nå snakker vi kun om naturlige, seksuelle avvik. Hva med folk som rett og slett bare tenker annerledes? Har forskjellige livsfilosofier fra hovedstrømningene i samfunnet? Hvor stopper forfølgingen av mennesker, hvis folk som sitter i maktposisjoner kan innprente sin vilje, sin oppfatning av hvordan samfunnet burde være, uhemmet og uten forståelse for at deres egne meninger er kun en variant av spennvidden i sosiale oppfatninger, av menneskeheten som har tilpasset seg og spredt seg over hele jorden, grunnet at vi har stor variasjon?

 

Jeg ser på menneskene som har makt i samfunnet, og jeg frykter en fremtid hvor de får total makt.

Endret av Rogaland Piratparti
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er flertallet som bestemmer i Venstre. De som er ansatte i Venstre er upolitiske i motsetning til folk i AP.

 

Hva er dette?

 

I AP kan ledelsen trumfe igjennom med sin politikk, uten å ha flertall innad i partiet. Sånn er det ikke i Venstre.

.

Dette stemmer ikke. Arbeiderpartiets ledelse fikk flertallet mot seg i postdirektivet. Motstanden mot postdirektivet ble startet av AUF, så selv AUF kan påvirke flertallet til å godta AUFs syn.

 

For øvrig begynner det nå å koke så mye i hodet ditt at det snart flyter over for deg. Det er jo slik alle diskusjoner ender med deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men det blir jo sirkulær logikk, da homofili har vært - og er, mange plasser - straffbart.

 

Det er ikke straffbart i Norge. Mange politikere har også stått frem med sin homofili.

 

Og nå snakker vi kun om naturlige, seksuelle avvik. Hva med folk som rett og slett bare tenker annerledes? Har forskjellige livsfilosofier fra hovedstrømningene i samfunnet?

 

Det er ikke kriminelt å tenke i Norge.

Lenke til kommentar

Det er ikke straffbart i Norge. Mange politikere har også stått frem med sin homofili.

 

Du ignorerer kjernen i problemstillingen.

Hvordan kan et samfunn utvikle seg i retning av toleranse, hvis ting som ikke blir tolerert kan effektivt oppspores og straffes i tilnærmet 100% av tilfellene.

 

Det er ikke kriminelt å tenke i Norge.

 

Nei - vi vil bare lagre alt du sier og skriver, alle du knytter kontakter med, hvor du er til enhver tid, fordi... Vi som har Makt, stoler ikke helt på Deg som Menneske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...