Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult at Venstre har 60 stemmer her inne!! :D:love:

 

Det tolker jeg til at det er veldig mange fornuftige folk her inne! =P

...Folk ønsker tydeligvis mer frihet, og mindre overvåking (i form av f.eks. datalageringsdirektivet og den nye ondsverksloven). Folk som er opptatt av bekjempelse av fattigdom, og ikke skape mer av det (slik AP og SV), gjør også lurt i å stemme Venstre. Godt å se så mange som har gode liberale og menneskevennlige holdninger og syn!

Det er virkelig oppløftende å se så mange sosialliberalere altså! =D

 

Siden det er valgkamp så vil jeg fremme flere gode sider ved Venstres politikk. Blant annet tipper jeg det er en del her inne som liker å spille dataspill, og eller som liker data generelt,

i den anledning vil jeg påpeke at Venstre er et meget godt valg! Venstre vil styrke forskning og utdanning innen spill, spillprogrammering og spilldesign. :)

Kilde: http://www.venstre.no/artikkel/21169

 

Venstre vil styrke personvernet:

http://www.venstre.n.../artikkel/50555

 

 

Sitat fra denne kilden:

Vi trenger en nasjonal redningsplan for personvernet

05.08.2013 - Grunnlovsjubileet i 2014 bør ikke bare bli en tilbakeskuende hyllest til grunnloven vår, den bør være startskuddet for en reell og prinsipiell politisk debatt om hvordan rettsstaten kan ivareta den enkeltes rettigheter på nettet. Digitale borgerrettigheter bør bli del av grunnloven, skriver Skei Grande og Rebekka Borsch i dagens Aftenposten.

 

Av Trine Skei Grande, leder Venstre, og Rebekka Borsch, stortingskandidat Buskerud Venstre.

 

Avsløringene om storstilt overvåking av telefon- og nettbruk, datainnbrudd og dataangrep gjør det nødvendig å løfte digitale rettigheter høyt opp på den politiske dagsorden. Det er ikke nytt at det foregår overvåking på nettet. Men omfanget av overvåkingen, og at informasjonen ikke bare blir undersøkt, men lagret - kombinert med den direkte tilgangen til all informasjon rett fra servere - er nytt. Dette betyr en dramatisk endring i de overvåkedes rettssikkerhet; man trenger ikke lenger være mistenkt for å undersøkes. Fra nå av er vi alle mistenkte.

 

Overvåking

Internett er avhengig av at brukerne har tillit til tjenesten. Stadig økende overvåkning og innholdskontroll, i kombinasjon med økt risiko for å bli frastjålet private opplysninger, kan ødelegge basisen for et fungerende internett, nemlig den frie flyten av informasjon. Overvåkning fra statlig hold er dessuten en krenkelse av menneskerettigheter som kan true selve fundamentet i demokratiske samfunn. Den vil kunne påvirke den grunnleggende kontakten og kommunikasjonen mellom mennesker.

 

------

 

Venstres stortingsvalgprogram: "Fjerne EUs datalagringsdirektiv fra norsk lovverk om det blir implementert, og arbeide nasjonalt og internasjonalt for at overvåking av privat kommunikasjon forutsetter rettslig kjennelse."

 

------

 

Redningsplan

Vi trenger derfor en nasjonal redningsplan for personvernet i den digitale tidsalder. Flertallet av norske politikere ser ut til å mangle kunnskap rundt problemstillingen som gjelder rettigheter på nettet og hvilke konsekvenser dette har for blant annet beskyttelse av personopplysninger, ytringsfrihet, organisasjonsfrihet, pressefrihet og politisk handlingsfrihet. Innføring av datalagringsdirektivet og nå i tillegg den nye åndsverksloven samt for dårlig sikring av vår nasjonale IP-infrastruktur er eksempler på at de fleste norske partiene ikke fullt ut har forstått hvilken sentral del av samfunnet og av samfunnskritisk infrastruktur internett har blitt. Norge har under de rødgrønne tatt mange skritt i retning av en mer påtrengende offentlig inngripen i privatlivet.

 

Grunnlovsjubileet bør derfor ikke bare bli en tilbakeskuende hyllest til grunnloven vår, den bør være startskuddet for en reell politisk debatt om hvordan rettsstaten kan ivareta den enkeltes rettigheter på nettet. Venstre ønsker at en slik debatt munner ut i digitale borgerrettigheter som inngår i norsk grunnlov. Dessuten bør vi snarest få Stortinget på banen når det gjelder bedre beskyttelse av den digitale infrastruktur her hjemme både mot fysiske angrep og mot lovstridige inngrep som overvåkning og hacking.

 

Sikkerhet som argument

Personvern er vanskelig å forsvare og vil som oftest komme i konflikt med andre viktige hensyn. Sikkerhet er et slikt hensyn. Derfor er det viktig å huske at sikkerhet først og fremst er et middel for å oppnå tryggheten som er nødvendig for skape og sikre frihet. Denne friheten innebærer også frihet fra overvåking. Derfor bør man alltid være skeptisk når sikkerhet blir brukt som argument for å flytte grensene for personvernet.

 

Utviklingen er dessverre den samme i mange land. Like før Snowden-avsløringene kom FN med en rapport om nasjonalstaters bruk av overvåkingsteknologi. De nasjonale lovene som regulerer hva som er nødvendig, legitim og forholdsmessig statlig engasjement i overvåkning av kommunikasjon, er ofte utilstrekkelige eller ikke-eksisterende, slår rapporten fast.

 

Det handler om tillit

Vi trenger derfor også et overnasjonalt initiativ for å stabilisere og gjenopprette folks tillit til at de beskyttes av rettsstaten mot uberettiget overvåkning og overgrep på nett. Venstre mener at tiden er moden for å jobbe for en FN-resolusjon om felles internasjonale regler om eierskap, utveksling og regulering av digital informasjon. Dessuten bør Norge være pådriver sammen med for eksempel Sverige for at det utarbeides et lovverk innenfor EU som regulerer bruken av, grunnleggende rettigheter i og overvåkning innenfor den digitale infrastrukturen. Det må settes inn tiltak for å hindre kommersialiseringen av overvåkingsteknologier globalt og for å beskytte kommunikasjonsdata. Det trengs et felles internasjonalt regelverk som setter rammer for hva som kan tillates av sensur og overvåking i for eksempel sosiale media. Det må være strengere reguleringer for hvilke opplysninger som kan gis eller selges til tredjepart.

 

Det handler til syvende og sist om mye mer enn personvern og digitale rettigheter. Det handler om den grunnleggende tilliten til rettstaten og grunnloven. Antiterror-politikken i kombinasjon med en snikende uthuling av personvernet gjennom nasjonalt lovverk og private aktører er i ferd med å undergrave både rett og rettigheter. Vi må snu utviklingen. Demokratiet er til for å sikre menneskets frihet. Dette prinsippet må vi bevare, også i den digitale verden.

 

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Jeg har ved de to siste valgene latt være å stemme av den grunn at det kun er små forskjeller mellom norske partier. Ved dette valget har jeg imidlertid endret noe perspektiv: Dersom det kun er små forskjeller det handler om, hvorfor ikke heller omfavne dette paradigmet? Selv om søndagsåpne butikker og skjenketider er bagateller, er det likevel bagateller som gir mer frihet. Og dersom man legger sammen flere bagatellmessige friheter, kan totalen bli en mindre bagatellmessig økning i frihet.

 

Det eneste problemet er selvsagt at valget i så fall står mellom Høyre, som uansett er uaktuelt på grunn av datalagringsdirektivet, og Fremskrittspartiet, som på mange områder er enda mer venstrevridd enn Høyre, jf. deres siste utspill om Høyres «dobbelt usosiale» forslag om høyere egenandeler for enkelte behandlinger. Pest eller kolera, med andre ord. Alternativet er en proteststemme på Folkemakten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ved de to siste valgene latt være å stemme av den grunn at det kun er små forskjeller mellom norske partier.

Da har du latt være å stemme på grunn av manglende innsikt med andre ord...

Det er store forskjeller på partiene når du har satt deg litt inn i disse forskjellene...

 

Ved dette valget har jeg imidlertid endret noe perspektiv: Dersom det kun er små forskjeller det handler om, hvorfor ikke heller omfavne dette paradigmet?

Det er ikke små forskjeller...

 

Selv om søndagsåpne butikker og skjenketider er bagateller, er det likevel bagateller som gir mer frihet.

Så da er det vel en forskjell her likevel...

 

Og dersom man legger sammen flere bagatellmessige friheter, kan totalen bli en mindre bagatellmessig økning i frihet.

Stemmer... Med sånn resonering, så var jeg fristet til å tenke at du ville konkludere med at Venstre er et godt valg, men den gang ei:

 

Det eneste problemet er selvsagt at valget i så fall står mellom Høyre, som uansett er uaktuelt på grunn av datalagringsdirektivet,

Står mellom Høyre og Arbeiderpartiet? Vel.. Du styrker ikke akkurat bekjempelsen av Datalageringsdirektivet ved å stemme på et så ubetydlig og ukjent parti som det partiet du nevner under her...

 

og Fremskrittspartiet, som på mange områder er enda mer venstrevridd enn Høyre, jf. deres siste utspill om Høyres «dobbelt usosiale» forslag om høyere egenandeler for enkelte behandlinger. Pest eller kolera, med andre ord. Alternativet er en proteststemme på Folkemakten.

Dårlig alternativ mener nå jeg. Jeg tok en titt på nettsiden deres i sta og ble mildt sagt oppgitt... Begynte også nå å miste troen på menneskeheten en stund...

 

Folk som forsøker å finne opp hjulet på nytt, finnes det mer enn nok av...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å stemme FRP da det er det eneste partiet som tar innvandring, integrering og islamisering på alvor. De har det mest reelle synet på det norske samfunnet og befolkningen.Det er det partiet som er hardest på sosiale ytelser og best på skattelette. De er gode på kriminalitet, sikkerhet, infrastruktur og eldreomsorg som er noe ALLE har nytte av.

 

På så og si alle punkter vil jeg at Norge skal gå til høyre og følge i retning FRP sin politikk. Og for de som skal stemme H og kanskje synes FRP er for drøye eller whatever, anbefaler jeg å stemme FRP da styrkeforholdet er det eneste som teller og FRP ikke får rent flertall alene uansett. Norsk politikk er venstreorientert så det holder, og det eneste partiet som er til høyre for noe som helst er FRP.

Endret av Eirik554
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å stemme FRP da det er det eneste partiet som tar innvandring, integrering og islamisering på alvor.

Det er jeg uenig i. Det er absolutt ikke det eneste. Høyre og Venstre tar også det på alvor.

Selv om de ikke har like ekstreme og autoritære synspunkter som det FrP har... Du kan jo bare nevne forskjellen på FrP og de andre borgerlige partiene her.

Hvor mye mindre innvandring blir det med FrP enn med f.eks. Høyres og Venstres politikk?

 

De har det mest reelle synet på det norske samfunnet og befolkningen.

Uenig med deg også her... Men du kan jo få lov til å beskrive hva som gjør at de har det "mest reele synet på det norske samfunnet og befolkningen"... =P

 

Om de hadde noe sånt, så er det jo rart at de aller fleste økonomer og andre eksperter advarer mot FrPs politikk... :p

 

Det er det partiet som er hardest på sosiale ytelser og best på skattelette.

Hvorfor er det positivt? Er det om å gjøre å være hardest mulig på sosiale ytelser?

Det er heller ikke FrP som er hardest på sosiale ytelser og skattelette. Det er DLF... Sett i forhold til DLF så er FrP et sosialistisk parti som alle andre, og ikke spesielt harde på noe som helst...

 

De er gode på kriminalitet,

Nei... Det er de ikke. Å være for dødsstraff gjør deg ikke bedre på kriminalitet...

Jeg vil si du heller er dårligere... FrP er på dette området alt for autoritære for meg som liberaler, til tross for at FrP påstår seg å være et liberalistisk parti...

 

sikkerhet, infrastruktur og eldreomsorg som er noe ALLE har nytte av.

Her er de ikke noe bedre enn Venstre eller Høyre...

 

På så og si alle punkter vil jeg at Norge skal gå til høyre og følge i retning FRP sin politikk.

Det vil jeg også, men jeg vil ikke ha FrPs strenge og autoritære kristenfundamentalistiske politikk i regjeringslokalene.

 

Og for de som skal stemme H og kanskje synes FRP er for drøye eller whatever, anbefaler jeg å stemme FRP da styrkeforholdet er det eneste som teller og FRP ikke får rent flertall alene uansett. Norsk politikk er venstreorientert så det holder, og det eneste partiet som er til høyre for noe som helst er FRP.

Jeg selv ønsker en blågrønn regjering... Det er mer enn langt nok til høyre i politikken. Det er forskjell på å barbere seg å skjære av seg hodet.

 

Venstre vil blant annet fjerne skatt på arbeid, fjerne eiendomsskatten, arveavgiften...

FrP har mye jeg mener er bra, men Venstre har mer, mener jeg... =P

 

 

(Det eneste partiet som virkelig er til høyre for noe som helst er ikke Frp, men DLF....)

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

[/size]

Kilde?

 

Kilden er hele valgkampen for fire år siden, da jeg satte lutter øre og var veldig interessert i å høre hva alle partiene hadde å si om Datalagringsdirektivet. Kun Venstre hadde noe konkret å si, såvidt jeg fikk med meg.

 

Det de andre hadde å si om Datalagringsdirektivet var, fritt etter hukommelsen "vi kommer ikke til å gjøre oss opp en mening før etter valget". DNA hadde likevel klart alt bare kort tid etter valget, så de visste ypperlig godt hva de holdt skjult. Høyre var vel faktisk ikke klar ennå og mange internt lente mot nei før ledelsen piska gruppa si over på ja.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
En rekke poster omhandlende utfallet av valget er flyttet til mer passende tråd - "Får de rødgrønne fire nye år? I Spekulasjonstråd foran valget - Målinger og analyser I"

Fra nå av forsøker vi å holde oss til trådens tema, slik at dette ikke blir en samletråd for alt som har med valget å gjøre. Vi har tross alt en hel kategori dedikert til dette.

Eventuelle reaksjoner tas på PM, ikke her i tråden.
Lenke til kommentar

Høyre har totalt fått 4 stemmer i dag. Så da er de bare 1 stemme unna Venstre. Det har vært morsomt å se at venstre har vært større enn Høyre en stund her inne nå! Det er jo ganske uvanlig, men kjempemorro!

=D Om Venstre hadde hatt like mange stemmer som det Høyre får, illustrert av meningsmålingene, så ville det vært mye bedre! Jeg håper virkelig Norges eldste parti reiser seg fra asken å blir store igjen! Virkelig!

Vi trenger et mer liberalt Norge! Mindre overvåkning (fjerne dld), mindre detaljreguleringer (fjerne unødvendige og tåpelige lover, regler, reguleringer...) Vi må bekjempe fattigdommen, men ikke på den måten sosialistene i Sosialistisk Venstreparti og AP gjør det, som bare fører til flere fattige, og større klasseskiller....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trykka på Piratpartiet i avstemmingen her, siden de er et av ytterst få partier som synes å ta våre rettigheter mot helt ukritisk overvåking av menigmann på alvor. Leste etter at jeg stemte her litt i valgprogrammet til Venstre, og jeg kan like gjerne komme til å stemme den veien, og.

 

Ellers er miljøvern helt glemt for tiden, et enormt problem som 'ingen' vil snakke om lenger. Er fristet til å stemme for De Grønne og, det blir et vanskelig valg i år.

Lenke til kommentar

Vi må bekjempe fattigdommen, men ikke på den måten sosialistene i Sosialistisk Venstreparti og AP gjør det, som bare fører til flere fattige, og større klasseskiller....

Hva ser venstre for seg er løsningen på dette?

 

Samarbeid mellom høyre, Frp, Venstre og Krf kan være sunt for norsk politikk. Håper bare Venstre og Frp klarer å stoppe noen av de mest sinnsyke forslagene høyre kommer med. (Les revolusjonering)

Lenke til kommentar

Hva ser venstre for seg er løsningen på dette?

 

Samarbeid mellom høyre, Frp, Venstre og Krf kan være sunt for norsk politikk. Håper bare Venstre og Frp klarer å stoppe noen av de mest sinnsyke forslagene høyre kommer med. (Les revolusjonering)

Bare ta et eksempel:

http://www.venstre.no/artikkel/43593

 

Der står det noen punkter om hvordan Venstre vil gå frem. Det er flere artikler på V sine sider om det også, hvis du vil vite mer. :)

 

Ja. Jeg er åpen for det meste, og vil ikke stenge noen ute slik mange andre vil. Jeg kunne fint sett for meg et samarbeid med Venstre, FrP og KrF, Høyre. Altså en fireparti-regjering, hvor for eksempel det du sier kan bli mulig. Altså dersom Høyre har noe dårlig, som Frp og Venstre er i mot (ja det finnes politikk der hvor FrP og Venstre er enige men uenige med Høyre) så vil det jo være mulig å stemme ned Høyre på en del, osv.

Så jeg personlig er positiv til en fire-partiregjering i alle fall. :)

 

 

Bare hør litt på talen her også.

Av alle partiene på stortinget så er det faktisk FrP som har støttet Venstre mest når det gjelder de forslagene som Venstre har lagt frem.

 

http://www.venstre.no/politikk/video/

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Trykka på Piratpartiet i avstemmingen her, siden de er et av ytterst få partier som synes å ta våre rettigheter mot helt ukritisk overvåking av menigmann på alvor. Leste etter at jeg stemte her litt i valgprogrammet til Venstre, og jeg kan like gjerne komme til å stemme den veien, og.

 

Ellers er miljøvern helt glemt for tiden, et enormt problem som 'ingen' vil snakke om lenger. Er fristet til å stemme for De Grønne og, det blir et vanskelig valg i år.

Om du er opptatt av å verne om miljøet samtidig som du vil fjerne DLD og den nye åndsverksloven, så tror og mener jeg at du har mest å tjene på å stemme Venstre fremfor Piratpartiet egentlig. Venstre har mye større sjanse i et borgerlig samarbeid til å slå igjennom sin politikk enn hva Piratpartiet har. PP er jo et parti som på meningsmålingene kommer under "andre partier", de kommer jo ikke til å klare å få til noe som helst. =)

 

Det er ikke så veldig stor forskjell på personvernpolitikken deres og Venstres heller. Det som skiller dem er synet på demokrati og sånt. Men det kommer jo an på. Er du veldig mye mer enig med PP enn Venstre, så stemmer du jo selvsagt på PP, for å løfte dem opp. Men jeg oppfordrer deg til å sette deg inn i begge disse partienes politikk og se hva du liker best. =)

 

Her er litt generelt om Venstres politikk:

http://www.venstre.no/artikkel/45740

 

Det er ikke så stort forksjell mellom Venstre og de grønne på miljøpolitikk heller... De grønne går bare enda lenger, og da på en måte som vil gå ut over friheten vår i større grad enn hva Venstre vil. Slik jeg ser det er Venstres miljøpolitikk mer enn bra nok. MdG er også et svært lite parti med svært liten sjanse til å få noen reel inflytelse. Blir det en blågrønn regjering derimot, så vil Venstre få til følgende:

 

http://www.venstre.no/artikkel/50026

 

Litt mer om miljøpolitikken til V:

http://www.venstre.no/politikk/miljo/

 

 

Godt valg! =)

Lenke til kommentar

har ikke lest så veldig mye politikk, men jeg synes venstre for det meste ser ut som et ganske fornuftig parti. venstre er en av de som er sterkt i mot overvåkning, sant? hva mener de om forsvar og forbedring av skole, dvs har de noen tanker om å øke forsvarsbudsjettet og gjøre norge mindre avhengig av USA? og hva har de tenkt å gjøre for å øke de norske kunnskapsresultatene i internasjonale målinger? jeg synes det er ganske patetisk at norge bare ligger og vipper rundt gjennomsnittet her.

 

også, er det noen som kan komme med gode grunner til å la være å stemme venstre? er litt usikker på innvandringspolitikken her, noen som kan komme med kritikk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kilden er hele valgkampen for fire år siden, da jeg satte lutter øre og var veldig interessert i å høre hva alle partiene hadde å si om Datalagringsdirektivet. Kun Venstre hadde noe konkret å si, såvidt jeg fikk med meg.

 

Det viser vel at hukommelsen din ikke er helt pålitelig om skriftlige kilder fra nettet før valget i 2009 er riktige.

 

Vi krever at samtlige politiske partier – og ikke minst regjeringen – sier ifra nå før valget om de vil gjøre datalagringsdirektivet til norsk lov eller ikke. Å ikke ta stilling, slik som de fleste politiske partiene på Stortinget (med unntak av Venstre og SV) har gjort i over tre år, er det samme som stilltiende aksept.

Kilde: http://www.liberaleren.no/2009/07/14/regjeringen-ma-ta-stilling-na-si-nei-til-datalagringsdirektivet/

 

Se for øvrig: http://www.liberaleren.no/2009/08/05/arbeiderpartiet-tar-feil-om-datalagringsdirektivet/

 

Merk også arbeiderpartiets begrunnelese:

 

 

Viktig verktøy mot kriminalitet

 

Datalagringsdirektivet

 

Arbeiderpartiet ønsker å innføre Datalagringsdirektivet (DLD) i Norge. Direktivet vil sikre at vi får en harmonisering av reglene for hvor lang tid man lagrer teledata i hele Europa.

 

Premissene for Arbeiderpartiets ønske om innføring av direktivet er tredelt:

  • Å gjøre det mulig å oppdage, etterforske og straffeforfølge alvorlig kriminalitet
  • Å styrke personvernet i forhold til dagens regelverk
  • At innholdet i kommunikasjonen ikke skal lagres

DLD vil kunne føre til mer effektiv kriminalitetsbekjempelse over landegrensene i en tid der planlegging eller gjennomføring av grov kriminalitet kan utføres ved hjelp av moderne teknologi. Innholdet i kommunikasjonen (tlf.samtaler, e-post, m.m) skal ikke lagres, kun trafikkdata (tid, sted, avsender og mottaker).

 

Arbeiderpartiet er opptatt av personvern. Vi ønsker strenge regler for lagring, oppbevaring og innsyn i teledata. Hvem som får innsyn og hvordan teleselskapene oppbevarer slik data må være transparent og underligge demokratisk kontroll.

 

Arbeiderpartiet er av den oppfatning at vi ved implementering av direktivet skal klare å legge til rette for bedre kriminalitetsbekjempelse og et styrket personvern.

 

Når Norge samordner sin lovgivning på datalagring tydeliggjør vi ansvaret for ivaretakelse av personvernet og åpner for at politiet får tilgang til et viktig verktøy i kampen mot alvorlig kriminalitet. For å styrke personvernet skjerpes reglene for utlevering av data til politi og påtalemyndighet betydelig.

 

 

Kilde: http://arbeiderpartiet.no/Politikken-A-AA/Kriminalitet-og-justis/Datalagringsdirektivet

 

Personlig frykter jeg ikke DLD.

Lenke til kommentar

Personlig frykter jeg ikke DLD.

 

Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv.

 

Hvis partiet til Rune Øygard hadde hatt muligheten til å brukt informasjon innhentet igjennom DLD - eller PRISM - mot jenta, for å fått henne til å droppet saken, tror du at de hadde valgt å IKKE gjøre det, da?

 

Hvis de visste at de hadde sluppet unna med det.

 

Kom igjen. La oss se hvor ærlig du kan være.

Lenke til kommentar

har ikke lest så veldig mye politikk, men jeg synes venstre for det meste ser ut som et ganske fornuftig parti.

:thumbup:

 

venstre er en av de som er sterkt i mot overvåkning, sant?

:yes:

 

 

Noen lenker fra Venstre om saken:

 

Uttalelse: Stopp den amerikanske overvåkning av norske borgere!

 

Vi trenger en nasjonal redningsplan for personvernet

 

Venstre - Advarer mot mer overvåkning på nett

 

Mer overvåkning er ikke svaret - Hardware.no

 

----

 

hva mener de om forsvar og forbedring av skole, dvs har de noen tanker om å øke forsvarsbudsjettet og gjøre norge mindre avhengig av USA?

 

Om du ser på V sine nettsider så står Skole øverst som en av de fire viktigste tingene i Venstres politikk... Skole, altså utdanning, og forskning er de viktigste forutsetningene vi har for å skape et godt og velfungerende varmt og inkluderende velferdssamfunn.

 

Når det gjelder militæret så har jeg ikke satt meg så mye inn i det. Men de vil egentlig fjerne verneplikten, da de står for frihet og ønsker at dette skal være frivillig. Men inntil videre så er de for kjønnsnøytral verneplikt...

 

Uansett. Her står det å lese om Venstres forsvarspolitikk:

http://www.venstre.no/artikkel/21195

 

 

og hva har de tenkt å gjøre for å øke de norske kunnskapsresultatene i internasjonale målinger? jeg synes det er ganske patetisk at norge bare ligger og vipper rundt gjennomsnittet her.

 

Satse på læreren. Sørge for at læreren får god pedagogisk og faglig kompetanse slik at de i mye større grad enn i dag kan løfte elevene opp på et høyere nivå. Jeg anbefaler deg å sette deg mer inn i Venstres skolepolitikk. =)

 

også, er det noen som kan komme med gode grunner til å la være å stemme venstre? er litt usikker på innvandringspolitikken her, noen som kan komme med kritikk?

Det er ingen gode grunner til å la vær, slik jeg ser det.

Innvandrinngspolitikken er svært god. Venstre har mye strengere innvandringspolitikk enn det folk ofte tror. Venstre vil ha strengere krav for hvem som kommer inn til landet, og vil ha raskere behandling av asylsøknader. Dette blir selvsagt tolket i negativ retning av kritikerne, som tror at venstre vil få folk raskere inn i landet. Dette er missvisende. Raskere behandling av søknader betyr også raskere avslag for de som ikke skal være her, noe som vil være bra. Det er bra både for asylsøkeren, og for oss. Grunnen er jo at asylsøkeren slipper å gå så lenge i usikkerhet. Man slipper sånne saker som denne:

 

http://www.nrk.no/ro...natt-1.11073788

 

http://www.nrk.no/ro...neda-1.11085780

 

Venstre vil også sende hjem kriminelle innvandrere raskere enn i dag. osv... Det er mange myter rundt Venstres politikk når det gjelder dette... Så jeg oppfordrer deg til å selv gå inn å lese om Venstres innvandringspolitikk. Det er svært liten forskjell på Venstres og Høyres innvandringspolitikk, for eksempel. Du får flere negative ting med AP enn Venstre i forhold til dette for eksempel...

 

[reklame for DLD]

Personlig frykter jeg ikke DLD.

Det er fordi du er en antiliberal sosialdemokrat :thumbdown:

Massiv overvåkning fjerner ikke kriminalitet

http://www.venstre.n...ersonvern/31898

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv.

 

Hvis partiet til Rune Øygard hadde hatt muligheten til å brukt informasjon innhentet igjennom DLD - eller PRISM - mot jenta, for å fått henne til å droppet saken, tror du at de hadde valgt å IKKE gjøre det, da?

 

Hvis de visste at de hadde sluppet unna med det.

 

Kom igjen. La oss se hvor ærlig du kan være.

 

Jeg skal være ærlig og tror ikke det ettersom de da ville forsvart en som har utført en kriminell handling (med forbehold om at han ikke frikjennes i siste rettsinstans). Det samme tror jeg om Høyre og Helleland. Jeg tror personlig hverken Arbeiderpartiet eller Høyre forsvarer kriminelle handlinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...