Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Rettelse, det var ikke jeg som startet tråden, men temaet Kardemommelov ble diskutert.

Jeg savner fortsatt kilde.

 

Det hadde vært interessant å se mer presist hva dine argumenter går ut på.

 

Og nå ser det ut til at det er klippet fra den tråden jeg sikter til og opprettet en egen tråd:

 

Erstatte Norges lover med "Kardemommeloven"?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hvilken politikk er det egentlig piratene fører?

 

http://piratpartiet....erneprogrammet/

 

Kanskje du finner mer info her. Piratene er et sosial-liberalistisk parti, det er nytt i Norge. Partiet blir formet av medlemmenes meninger, så det er mye som gjenstår, er også tilhenger av direktedemokrati fra medlemmene via data, uten at vi vet hvordan det blir. Ideen er at alle medlemmene alle stemmer over sakene, istedenfor at et sentralstyre med pamper/broilere bestemmer for deg, slik som det feks er i AP, Høyre og FRP... Vel stort sett alle partier.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Nei, hva med DLF og markedsliberalistiske FrP?

 

Jeg minner for øvrig om denne

 

Mandat for lederskap. Liberalistisk opplegg til katastrofe.

 

tråden som du sikkert ikke kjenner.

 

 

Fy faen det er jo helt på trynet det du kommer med.

 

Du kan ikke sammenligne Venstre, Piratene og DLF og FRP..

 

Det er helt gjennomgripende total forskjell på alle partier.

 

Piratene feks er først og fremst mot DLD, piratloven, overvåkning og for mer direkte/moderne demokrati. Det er medlemmene av Piratene som bestemmer det politiske ståsted.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Fy faen det er jo helt på trynet det du kommer med.

Så du mener at NrKs dokumentar om virkningene av liberalisme og den tråden ikke er relevant for den liberalisme piratpartiet står for. Da må du gjerne utdype hva partiets liberalisme innebærer.

 

Du kan ikke sammenligne Venstre, Piratene og DLF og FRP..

Nevnte jeg Venstre?

 

For øvrig trives mafian godt under markedsliberalisme som DLF og FrP er de fremste eksponentene for her i landet.

 

Da kan vel du bekrefte eller avkrefte om piratpartiet er et markedsliberalistisk parti.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

[/size]

Så du mener at NrKs dokumentar om virkningene av liberalisme og den tråden ikke er relevant for den liberalisme piratpartiet står for. Da må du gjerne utdype hva partiets liberalisme innebærer.

 

[/size]

Nevnte jeg Venstre?

 

For øvrig trives mafian godt under markedsliberalisme som DLF og FrP er de fremste eksponentene for her i landet.

 

Da kan vel du bekrefte eller avkrefte om piratpartiet er et markedsliberalistisk parti.

 

Partiet er et Sosial-liberalistisk parti, med fokus på personvern, ytringsfrihet, personfrihet, mot DLD, samtidig er ikke partiet typisk markedsliberalistisk. Partiet består av folk fra hele det politiske spekteret som er misfornøyd med de gamle ordningene.

 

Som sagt, se til Sverige og hva de stemmer for i EU parlamentet.

 

 

Største mafian er den norske stat sier kameraten min alltid, det har han forøvrig helt rett i.

 

 

Si meg drives Las Vegas fortsatt av Gangstere etter at det ble fortsatt lovlig med gambling i Vegas? Hva med Amsterdams cofee shops? Veldig kriminell mafia som driver de?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Partiet er et Liberalistisk parti, med fokus på personvern, ytringsfrihet, personfrihet, mot DLD, samtidig er ikke partiet typisk markedsliberalistisk. Partiet består av folk fra hele det politiske spekteret som er misfornøyd med de gamle ordningene.

 

Har du ikke personvern eller ytringsfrihet i dag? Hva mener du med personfrihet? Er det et nytt verdiladet ord for å kjøpe seg lettlurte stemmer? For øvrig minner mye av det du skriver meg om det Venstre har på sitt program.

 

Som sagt, se til Sverige og hva de stemmer for i EU parlamentet.

Personlig har jeg ikke noe behov for det. I Sverige fikk også Sverigedemokratene, et parti med mange tidligere nynazister og nazisympatisører 20 mandater ved siste valg. Tviler på at noe lignende skjer her i landet.

 

Største mafian er den norske stat sier kameraten min alltid, det har han forøvrig helt rett i.

Utsagn som man forbinder med anarkistene, holocaust fornerkterne og jødehaterne her inne.

 

Si meg drives Las Vegas fortsatt av Gangstere etter at det ble fortsatt lovlig med gambling i Vegas? Hva med Amsterdams cofee shops? Veldig kriminell mafia som driver de?

 

Off topic. Opprett en tråd om det så får du se hvor mange som svarer deg.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Sv vil jeg personlig anta.

 

Andre partier kan komme til å mangle penger til det de lover i sine programmer. Sv vil heller ikke at fars eller mors lommebok skal avgjøre om du får studieplass.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Har du ikke personvern eller ytringsfrihet i dag? Hva mener du med personfrihet? Er det et nytt verdiladet ord for å kjøpe seg lettlurte stemmer? For øvrig minner mye av det du skriver meg om det Venstre har på sitt program.

 

 

Personlig har jeg ikke noe behov for det. I Sverige fikk også Sverigedemokratene, et parti med mange tidligere nynazister og nazisympatisører 20 mandater ved siste valg. Tviler på at noe lignende skjer her i landet.

 

 

Utsagn som man forbinder med anarkistene, holocaust fornerkterne og jødehaterne her inne.

 

 

 

Off topic. Opprett en tråd om det så får du se hvor mange som svarer deg.

 

1. Følger du med i mediene? Etter DLD blir vi alle overvåket, du har sikkert fått med deg det som skjer i USA også, der vi allerede er overvåket samt at feks forsvarsledelse i USA er tildelt utmerkelser for overvåkningsarbeid.

 

Sakser fra Piratpartiet....

 

I denne stortingsperioden har norske myndigheter utnevnt både James Clapper, USAs etterretningsdirektør, og Keith Alexander, sjefen for NSA, til kommandør med stjerne av Den Kongelige Norske Fortjenstorden «for særlig fortjenstfullt virke for fremme av norsk-amerikansk forsvarssamarbeid.»

Hva samarbeidet innebærer er vanskelig å si, men med regjeringens overvåkningsiver og avsløringene fra USA som bakteppe er det grunn til å være skeptisk. Samtidig kan det forklare fraværet av kritikk. Det kan ikke være lett å kritisere noen man nylig har belønnet for god innsats.

 

Utklipp slutt..

http://piratpartiet....-kritikkverdig/

 

 

Altså hva er grunnlag for overvåkning, etter Snowden? Hvor mye blir nordmenn overvåket av USA, for Norge? Er jeg nå grunnlag for overvåkning pga at jeg støtter Piratpartiet? Hva med Skatteflykning, eller andre som har spesielle meninger?

 

Man kan jo spørre seg hvorfor USAs etteretningsdirektør og ledelsen i NSA får en spesiell utmerkelse av norske myndigheter i fredstid.........

 

2. Billig hersketeknikk der du sammenligner mitt politiske ståsted med nynazister etc

 

3. Igjen utrolig billig hersketeknikk, sammenligner meg med holocaustnektere, jødehatere og anarkister. Piratpartiet er faktisk et av de få som vil sikre papirløse utlendinger legehjelp.

 

4. Off topic??? Det var da deg som var det.. Ikke meg.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

1. Følger du med i mediene? Etter DLD blir vi alle overvåket, du har sikkert fått med deg det som skjer i USA også, der vi allerede er overvåket samt at feks forsvarsledelse i USA er tildelt utmerkelser for overvåkningsarbeid.

 

Det får du avgjøre selv etter å ha lest disse

 

http://www.diskusjon...owtopic=1375149

 

http://www.diskusjon...owtopic=1505084

 

trådene.

 

Foretar du følgende søk:

 

data lagrings direktivet kgun site:diskusjon.no

 

finner du tre andre tråder om mitt syn blant annet på DLD.

 

2. Billig hersketeknikk der du sammenligner mitt politiske ståsted med nynazister etc

 

3. Igjen utrolig billig hersketeknikk, sammenligner meg med holocaustnektere, jødehatere og anarkister. Piratpartiet er faktisk et av de få som vil sikre papirløse utlendinger legehjelp.

 

Jeg sier hva som er typisk. Dersom du ender opp med å gå som en and, kvekke som en and og oppføre deg som en and da er du vel mest sannsynlig en and. Du som er jeger ser vel forskjell på en rype og en and eller en elefant og et tyttebær for å sette det enda mer på spissen.

 

Jeg sier ikke at du er en and, men du har mange felles trekke med andre her inne. Det er opp til deg å bevise at du ikke deler deres synspunkt i andre saker. Det får tiden vise om du oppholder deg lenge her inne.

 

Det er en ganske ekstrem påstand å hevde:

 

Største mafian er den norske stat sier kameraten min alltid, det har han forøvrig helt rett i.

 

Du kvekker ihvertfall som en and.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Kongen blir født inn i luksus. Det blir ikke statsministeren.

Hva er relevansen til at den ene eller andre skal bestemme hva jeg skal gjøre eller ikke gjøre med min kropp og eiendom?

 

Er det noe som tilsier at en fattig Diktator er bedre enn en rik Diktator?

 

PS. Pussig nok så forblir en fattig som blir Diktator ikke fattig så veldig lenge

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva mener du med dette? Ingen offentlige skoler i Norge krever skolepenger og hvem helst, med høye nok karakterer, kan komme inn på drømmestudiet sitt.

 

Jeg mener at Sv er best på dette. Det er min personlige mening. Var du ikke fornøyd med svaret? Dersom du vil overbevise meg om noe annet, får du starte det felttoget.

Lenke til kommentar

Hva mener du med dette? Ingen offentlige skoler i Norge krever skolepenger og hvem helst, med høye nok karakterer, kan komme inn på drømmestudiet sitt.

 

Ja om pappa har penger så kan du det, men om du er avhengig av lån og stipend.. altså lånekassen så kan du ikke det.

 

Men dersom du kan jobbe fullt ved siden av studiene så har du ikke noe å bekymre deg for, heller ikke om "pappa betaler".

Lenke til kommentar

Sier han dette fordi det har rot i virkeligheten eller fordi at dere liberalister trenger noe å sverte de rødgrønne med?

 

Selv tipper jeg på sistnevnte.

 

Tror han sier det fordi han må betale så mye avgifter for snus og andre ting... :) Dessuten tror jeg ikke jeg og kameraten min har samme synspunkt, kameraten min velger å ikke stemme. Mens jeg stemmer.

Lenke til kommentar

Tror han sier det fordi han må betale så mye avgifter for snus og andre ting... :) Dessuten tror jeg ikke jeg og kameraten min har samme synspunkt, kameraten min velger å ikke stemme. Mens jeg stemmer.

 

Da burde du be kameraten din om å tenke over utsagnene sine.

 

Dyre avgifter = mafia? Det er jo lov å tenke lenger enn nesa rekker, pengene går jo til noe, de havner jo ikke i lomma til Jens :hmm:

 

Bare jeg som ikke ser logikken her?

 

Men for all del, du skal ikke trenge å forsvare din kamerats argumenter.

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...